Gå til innhold

For gammel for tredjemann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine to barn er 10 og 13 år. Det siste året har jeg kjent på et ønske om flere barn, et ønske som ikke var der da dem var små og pappaen deres reiste mye ifm jobb. Nå er jeg 38 år og savnet etter et tredje barn har blitt sterkere, nesten så jeg blir sjalu på dem som har tre barn. Hva tenker dere? Er toget kjørt og aldersforskjellen for stor?

Anonymkode: 27a74...8b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mor var 39 og søskenene mine var ca.dine barns alder da jeg kom til verden. Helt ærlig; nei, alderen din er ikke for høy, men aldersforskjellen blir for stor. Jeg er i 20-årene med utdanning, eget hus og samboer, men allikevel er jeg lillesøster som alltid forblir en lillesøster. Jeg vokste opp som enebarn og vi hadde lite til felles. Nå snakker vi mer og har det moro, men forskjellen er fremdeles så stor at vi lever helt forskjellige liv. 

Anonymkode: a5463...ed0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

... men allikevel er jeg lillesøster som alltid forblir en lillesøster. Jeg vokste opp som enebarn og vi hadde lite til felles. Nå snakker vi mer og har det moro, men forskjellen er fremdeles så stor ...

For en verdens tragedie!!!

Anonymkode: 1021f...91e

• Liker 13
Skrevet

Du er ikke for gammel, men det blir jo en aldersforskjell som tilsier at det ikke blir et nært søskenforhold. Jeg har tre søsken og mellom de yngste og meg er det 12 og 16 år. Vi har aldri hatt det samme forholdet som jeg har til den eldste av søsknene mine, men her ligger det også mye i kjønnsforskjeller.

Kanskje dere burde vurdere to barn slik at det evnt nye barnet får et søsken nær seg i alder?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prøv 😊👍! Lykke til!

Anonymkode: 03159...c9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjør på om der orker nytt bleiebarn. Det gir en annen type søskenforhold men er like verdifullt og man har mer hjelp i de andre barna om man vil.

Anonymkode: 378f6...b2f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min mor var 39 og søskenene mine var ca.dine barns alder da jeg kom til verden. Helt ærlig; nei, alderen din er ikke for høy, men aldersforskjellen blir for stor. Jeg er i 20-årene med utdanning, eget hus og samboer, men allikevel er jeg lillesøster som alltid forblir en lillesøster. Jeg vokste opp som enebarn og vi hadde lite til felles. Nå snakker vi mer og har det moro, men forskjellen er fremdeles så stor at vi lever helt forskjellige liv. 

Jeg har en søster som er 5 år eldre enn meg og en som er 3 1/2 år yngre. Vi har ingenting til felles, lever helt forskjellige liv og har 0 kontakt. Min bror som er 9 år eldre har jeg derimot god kontakt med.

Anonymkode: 80d95...f6c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke for gammel. Om aldersforskjellen blir for stor er det jo dere som må bestemme. Men det blir jo en betydelig aldersforskjell og noe tradisjonelt søskenforhold til de eldste vil et eventuelt tredje barn ikke få. Det vil i praksis bli enebarn det meste av barndommen. Vokste selv opp som "fungerende enebarn" og hadde det helt fint med det. 

Anonymkode: 5bc22...856

• Liker 3
Skrevet

Jeg har et søsken som er 1,5 år eldre enn meg, og yngre søsken som er 11-17 år yngre en meg. Jeg er selvfølgelig utrolig glad i småsøsknene mine og ville ikke vært de foruten, men jeg har aldri hatt et «søskenforhold» til de, og det vil jeg nok heller aldri få. Jeg er ferdig med mastergrad og har jobb og leilighet, og min yngste søster startet nettopp på ((barne) skolen! Min eldre bror har jeg hatt mye glede av i barndommen, og nå som voksne er vi stadig i samme fase av livet og kan hjelpe og støtte hverandre.

Men dersom du ikke bryr deg om aldersforskjell mellom barna er det ingen problem, mamma var eldre enn deg da hun fikk sistemann.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mine to barn er 10 og 13 år. Det siste året har jeg kjent på et ønske om flere barn, et ønske som ikke var der da dem var små og pappaen deres reiste mye ifm jobb. Nå er jeg 38 år og savnet etter et tredje barn har blitt sterkere, nesten så jeg blir sjalu på dem som har tre barn. Hva tenker dere? Er toget kjørt og aldersforskjellen for stor?

Min erfaring blant søsken er at aldersforskjell har lite å si. Jeg kjenner de søsken som er tett, men hater hverandre, de som er tett i alder og da tett i bånd, men også de som har mange år imellom, men likevel har tette bånd. 

Har mye til felles og tette bånd, mener jeg også er forskjellig. Søsken kan ha vidt forskjellige interesser uavhengig av aldersforskjell, men likevel ha tette bånd aka blod er tjukkere enn vann holdning. 

At man blir sett på som den "lille" livet ut tror jeg alle som er minst sliter med uavhengig av hvor stor det gapet er. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er bare å kjøre på 👍

Anonymkode: 77d15...faf

• Liker 3
Skrevet

Min mann er 19 år eldre enn broren sin, og har fungert mer som en reservepappa enn en bror - men de har et kjempegodt forhold i dag allikevel!

Og du er ikke for gammel, så kjør på.

(Men vær forberedt på at folk kommer til å anta at barna ikke har samme far.)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Heter det 21 år mellom yngste og eldste så nei ikke stress og kjør på om du ønsker en appåklatt

• Liker 3
Skrevet

du er ikke for gammel, men jeg ville få barn så fort som mulig, stå på

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

For en verdens tragedie!!!

Anonymkode: 1021f...91e

Ja, dette må skrives om. Ring vg asap. 

Anonymkode: fb0ca...07d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du må gjerne få et barn til for min del, men hør hva mannen din ønsker.

Anonymkode: a19ae...222

• Liker 2
Skrevet

Mannen min er 12 år yngre enn sin yngste søster, også er det 5 søsken til som er eldre. Han vokste jo opp som enebarn, ettersom søsknene måtte reise bort for å ta skole videre etter ungdomsskole. Så han husker ikke annet enn at han var alene som barn med sine foreldre.

Han har ikke et nært forhold til sine søsken, ettersom de ikke vokste opp sammen med han, og de bor langt unna nå. Og han har få minner med dem fra sin barndom. Men de snakkes noen ganger i året, og vi møter dem i ferier. Og jeg ser at alle er glade i lillegutten, som han fortsatt er, selv om han nå er over 50 år . Jeg ser at han er liksom yndlingen blant dem, og jeg ser at han har et like nært forhold til dem, som de har med hverandre.

Selv ville jeg ikke latt meg stoppe av den aldersforskjellen mellom søsken som du beskriver, hvis barnet er veldig ønsket. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er definitivt ikke for gammel. Angående forskjell, tror det at de eldste er to, vil spille mer rolle enn at det er 10 år mellom de. Det er 8 år mellom meg og broren min, men vi er bare to, så i dag er vi kjempegode venner, og det føler vi har alltid vært. Men vi er jo 32 og 40 nå :) 

Du får lage to, så får du to par. :) 

Anonymkode: 9d741...7b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er vel hva mannen din vil. Husker min mor fikk samme trang i slutten av 30 årene, ønsket seg sååå et barn til, pappa sa blankt nei. Min mor har sagt mange ganger at hun er glad han hadde vettet i behold. Jeg og broren min var 13 og 16 da.Tror mange damer får en lyst på flere barn når det nærmer seg siste mulighet.

Anonymkode: 63c61...a02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 og lillebroren min er 18. Vi har et veldig godt forhold. Har nesten daglig kontakt via Snap. Akkurat nå øvekjører jeg med ham så vi ser hverandre mye. Han er også en super onkel til mine tre små. 

Tror det handler mer om kjemi enn om alder og kjønn.

Du er ikke for gammel.  

Anonymkode: d8d01...eef

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...