Gå til innhold

Gravid på nytt. Har baby på 6 mnd. Noen med 1 års mellomrom som vil fortelle litt om hva som venter meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at ingen historier er like, men hadde vært interessant å høre litt uansett 🙏🏻

Anonymkode: 0b1d9...44e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 1 år mellom mine, og det har gått veldig fint så langt.

Hadde et lett svangerskap, barnet ble tatt med keisersnitt. Var i god form igjen innen en uke etter fødsel (og måtte være over en uke på sykehuset pga. litt komplikasjoner med babyen.  Det var også litt sugeproblemer så yngste fikk stort sett flaske og da kunne jeg og barnefar bytte på hvem som ga flaske, og hvem som tok seg at storesøster. Tror vi unngikk mye sjalusi med det egentlig. Ellers har jeg aldri hatt noen store problemer med nattevåk (altså, det ble mye nattevåk, men da hiver jeg innpå med red bull neste dag og legger meg ekstra tidlig neste kveld), og har en mann som hjelper veldig godt til. 

Nå er de 2 og 3 år gamle og leker godt sammen (minste lærer ALLE uvanene til storesøster). 

Jeg vet ikke helt hvilke utfordringer du ser for deg at kan komme, utenom søskensjalusi og at det blir mye nattevåk (og eventuelt at kroppen ikke er helt i form igjen etter forrige svangerskap)?

Anonymkode: e9b81...6c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har 1 år mellom mine, og det har gått veldig fint så langt.

Hadde et lett svangerskap, barnet ble tatt med keisersnitt. Var i god form igjen innen en uke etter fødsel (og måtte være over en uke på sykehuset pga. litt komplikasjoner med babyen.  Det var også litt sugeproblemer så yngste fikk stort sett flaske og da kunne jeg og barnefar bytte på hvem som ga flaske, og hvem som tok seg at storesøster. Tror vi unngikk mye sjalusi med det egentlig. Ellers har jeg aldri hatt noen store problemer med nattevåk (altså, det ble mye nattevåk, men da hiver jeg innpå med red bull neste dag og legger meg ekstra tidlig neste kveld), og har en mann som hjelper veldig godt til. 

Nå er de 2 og 3 år gamle og leker godt sammen (minste lærer ALLE uvanene til storesøster). 

Jeg vet ikke helt hvilke utfordringer du ser for deg at kan komme, utenom søskensjalusi og at det blir mye nattevåk (og eventuelt at kroppen ikke er helt i form igjen etter forrige svangerskap)?

Anonymkode: e9b81...6c7

Tusen takk for svar:)

Jeg har egentlig ingen forventninger, men alle har en tendens til å si: OI det blir travle tider osv osv. Dette blir mitt fjerde barn, men aldri hatt så tette før. Så sånn sett føler jeg meg jo som en erfaren mamma:)

Jeg føler faktisk at kroppen min er i god form, eneste er noen kg som ikke akkurat har forsvunnet 🙈

Ble det mye nattevåk da de vekket hverandre? Eller fordi den yngste var nyfødt? Eller?

Anonymkode: 0b1d9...44e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...