Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva slags andre sykdommer har du som hindrer deg i å fikse problemene? 

Anonymkode: 86e51...e8e

Har autisme så sliter med det sosiale 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva slags andre sykdommer har du som hindrer deg i å fikse problemene? 

Anonymkode: 86e51...e8e

Har svart på det du lurte

Skrevet
Hiro skrev (Akkurat nå):

Har svart på det du lurte

Skjønner du ikke at vi ikke kan hjelpe deg og at du må oppsøke tannlege?   Vi kan jo ikke fikse tennene dine.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Peonjenta skrev (2 minutter siden):

Skjønner du ikke at vi ikke kan hjelpe deg og at du må oppsøke tannlege?   Vi kan jo ikke fikse tennene dine.

Jeg svarte en annen siden personen stilte spørsmål om et emnet 

Endret av Hiro
Skrevet
Hiro skrev (42 minutter siden):

Jeg svarte en annen siden personen stilte spørsmål om et emnet 

Joda, men vi kan faktisk ikke hjelpe deg med å fikse tennene dine. Det hjelper ingenting om vi holder på å mase om dette i evigheter. Tennene dine blir ikke bedre av det.

Du må dra til 

TANNLEGEN SELV

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du egentlig med at du ikke kjenner igjen tennene dine?

Anonymkode: bf4c6...825

AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (6 timer siden):

Anonymkode: 81c51...9e7

Gjest laPistola
Skrevet
Hiro skrev (6 timer siden):

Har du ikke noe støtteapparat ? Som kan hjelpe deg med tannlegen ? Evt medikamenter ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva mener du egentlig med at du ikke kjenner igjen tennene dine?

Anonymkode: bf4c6...825

De har blitt kortere og de er ikke som før. Har mye slitasje og greier ikke p tygge maten. De iser konstant og har ert vondt

Skrevet
Anonyminist skrev (2 minutter siden):

Har du ikke noe støtteapparat ? Som kan hjelpe deg med tannlegen ? Evt medikamenter ? 

Nei jeg har ikke

Gjest laPistola
Skrevet
Hiro skrev (4 minutter siden):

Nei jeg har ikke

Det er veldig rart. Klarer du og søke selv? Har du noe familie? Grei fastlege? Søke advokat hjelp ( som kan søke om kommunal støtte osv ) hvordan sliter du sosialt ? Angst? Hva er det med autisme som gjør at du ikke kan gå til tannlegen ? Er du autist utifra « den gamle modellen « , eller autist spekter ? Hvordan fikk du diagnosen ? 

Skrevet (endret)
Anonyminist skrev (4 minutter siden):

Det er veldig rart. Klarer du og søke selv? Har du noe familie? Grei fastlege? Søke advokat hjelp ( som kan søke om kommunal støtte osv ) hvordan sliter du sosialt ? Angst? Hva er det med autisme som gjør at du ikke kan gå til tannlegen ? Er du autist utifra « den gamle modellen « , eller autist spekter ? Hvordan fikk du diagnosen ? 

Autisme spekter tror jeg. Fikk da jeg var 14 og har mye angst. Familie bor ikke ved område der vi bor. Jeg kanke ta buss og taxi alene som p ringe folk. Snakke på tlf. Dra til ting. Er veldig sensitiv i ting og liker ikke endringer. Akk som det med tenna.. jeg liker dem ikke og er 19. vil liksom ikke ha nedslitte tenner

Endret av Hiro
Skrevet
Anonyminist skrev (4 minutter siden):

Klarer ikke å søke selv..

Gjest laPistola
Skrevet
Hiro skrev (12 minutter siden):

Autisme spekter tror jeg. Fikk da jeg var 14 og har mye angst. Familie bor ikke ved område der vi bor. Jeg kanke ta buss og taxi alene som p ringe folk. Snakke på tlf. Dra til ting. Er veldig sensitiv i ting og liker ikke endringer. Akk som det med tenna.. jeg liker dem ikke og er 19. vil liksom ikke ha nedslitte tenner

Du skriver der « vi» bor. Hvem bor du med? Det du skal ha, hvis du beskriver situasjonen riktig , er hjelp av ambulent team. Du skal ha en psykiatrisk sykepleier som du både kan snakke med, ta telefoner for deg, og følge deg til møter. Sannsynligvis vil du også kunne få tannlege dekket. Du er tydelig i stand til og bruke internett. Du søker om hjelp online via helse Norge . Trenger ikke ringe.     Det høres veldig rart ut ut at du tror du fikk diagnose når du var 14, og ikke er sikker på hva det er. Kan du skrive til foreldrene dine eller annen familie og spørre? Den / de du bor sammen med spørre?

uansett .. logg deg inn på helsenorge og søk på psykiatrisk hjelp i kommunen / bydelen , og be om og få fastlegen på hjemmebesøk om du ikke klarer og gå dit. 

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (49 minutter siden):

Joda, men vi kan faktisk ikke hjelpe deg med å fikse tennene dine. Det hjelper ingenting om vi holder på å mase om dette i evigheter. Tennene dine blir ikke bedre av det.

Du må dra til 

TANNLEGEN SELV

image.png.caa2061285ebfcfdb4bd6fdeac42b0ea.png

Anonymkode: afd01...ddc

Skrevet
Anonyminist skrev (2 minutter siden):

Du skriver der « vi» bor. Hvem bor du med? Det du skal ha, hvis du beskriver situasjonen riktig , er hjelp av ambulent team. Du skal ha en psykiatrisk sykepleier som du både kan snakke med, ta telefoner for deg, og følge deg til møter. Sannsynligvis vil du også kunne få tannlege dekket. Du er tydelig i stand til og bruke internett. Du søker om hjelp online via helse Norge . Trenger ikke ringe.     Det høres veldig rart ut ut at du tror du fikk diagnose når du var 14, og ikke er sikker på hva det er. Kan du skrive til foreldrene dine eller annen familie og spørre? Den / de du bor sammen med spørre?

uansett .. logg deg inn på helsenorge og søk på psykiatrisk hjelp i kommunen / bydelen , og be om og få fastlegen på hjemmebesøk om du ikke klarer og gå dit. 

Får kun 1 tannlege dekt og vet ikke hvordan jeg bruker slike sider. Kan prate med folk online, men ikke søke ting fordi man må gå dit.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

image.png.caa2061285ebfcfdb4bd6fdeac42b0ea.png

Hæ? :klo:

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Hæ? :klo:

Noen ganger må man bare slutte å svare TS, og la en tråd dø ut av seg selv. :) ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen ganger må man bare slutte å svare TS, og la en tråd dø ut av seg selv. :) ❤️ 

Synes det er greit å prate og alle trenger det

AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (1 minutt siden):

Synes det er greit å prate og alle trenger det

Det gir deg noe å repetere og repetere uten å komme videre? 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...