Hiro Skrevet 17. april 2021 Forfatter #221 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tennene mine iser og jeg mangler emalje på flesteparten, på noen av tennene mine kan jeg ikke spise noe litt hardt engang og jeg må drive og fikse på de i ny og ne hos tannlegen, og jeg er ung jeg også. Men vet du hva? Det går helt fint, jeg kan leve med det og i det store og hele så er det ikke et stort problem. Jeg kan trene så jeg svetter, jeg kan danse, le, snakke, jeg har sunn kropp og et godt liv. Tenner kan fikses av tannleger, det er derfor vi har tannleger. Selvfølgelig er det kjipt å ikke ha sterke perfekte tenner men sånn er det bare. I dag er det lørdag, se en fin film, spis noe godt og tenk på noe annet. Anonymkode: 86e51...e8e Her hadde jeg alltid bra tenner men nå har jeg ikke bra i det hele tatt på grunn av min feil. Jeg greier ikke å gjøre så mye fordi jeg er lei meg
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #222 Skrevet 17. april 2021 Hiro skrev (2 timer siden): Jeg her bedt om full sjekk og vi too bilde. Har målt tannen min nå og den er bare 1 cm lang. Mine gamle var jo minst 1,9cm-2cm 2cm?? Det er jo kanintenner🐇😂 Anonymkode: d7881...adf 1
Hiro Skrevet 17. april 2021 Forfatter #223 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 2cm?? Det er jo kanintenner🐇😂 Anonymkode: d7881...adf Jeg målte med linjal
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #224 Skrevet 17. april 2021 Hiro skrev (5 minutter siden): Jeg målte med linjal Du sier du har målt tennene med linjal nå, og at de er 1 cm. Jeg tror du tror at du har mistet «halve» tannen, uten at det er reelt. Tannlegen du var hos ville reagert om samtlige tenner var nedslitt til halvparten av normal lengde. Så vidt jeg forstår fant ikke tannlegen noe unormalt. Anonymkode: 6c91f...d18 2
Hiro Skrevet 17. april 2021 Forfatter #225 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du sier du har målt tennene med linjal nå, og at de er 1 cm. Jeg tror du tror at du har mistet «halve» tannen, uten at det er reelt. Tannlegen du var hos ville reagert om samtlige tenner var nedslitt til halvparten av normal lengde. Så vidt jeg forstår fant ikke tannlegen noe unormalt. Anonymkode: 6c91f...d18 Hvis du ser størrelsen på mine gamle tror jeg du ville ha skjønt
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #226 Skrevet 17. april 2021 Hiro skrev (Akkurat nå): Hvis du ser størrelsen på mine gamle tror jeg du ville ha skjønt På et bilde fra du er 8 år ser naturligvis de to midterste fortennene store ut, fordi resten av de synlige tennene i overkjeven er melketenner. Dessuten har kjevene dine vokst betydelig etter den tid. Anonymkode: 6c91f...d18 1
Hiro Skrevet 17. april 2021 Forfatter #227 Skrevet 17. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På et bilde fra du er 8 år ser naturligvis de to midterste fortennene store ut, fordi resten av de synlige tennene i overkjeven er melketenner. Dessuten har kjevene dine vokst betydelig etter den tid. Anonymkode: 6c91f...d18 Jeg har målt størrelsen på dem:( selv om skjeven var smalere så ser jeg forskjell Endret 17. april 2021 av Hiro
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #228 Skrevet 17. april 2021 Hiro skrev (2 minutter siden): Jeg har målt størrelsen på dem:( Du har målt samtlige 28 tenner før du bet på brillene? Anonymkode: 6c91f...d18 2
Hiro Skrevet 17. april 2021 Forfatter #229 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har målt samtlige 28 tenner før du bet på brillene? Anonymkode: 6c91f...d18 Jepp
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #230 Skrevet 17. april 2021 Hvorfor målte du egentlig tennene? Anonymkode: 07b48...33d 2
Hiro Skrevet 17. april 2021 Forfatter #231 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor målte du egentlig tennene? Anonymkode: 07b48...33d Jeg sjekker måler og steller dem hele tia
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #232 Skrevet 17. april 2021 Hiro skrev (3 minutter siden): Jeg sjekker måler og steller dem hele tia Det er ikke normalt å stadig måle tennene sine, men du har uansett ikke hatt 2 cm lange tenner. I så tilfelle ville du vært en odontologisk kuriositet. Har du snakket med fastlegen om dette slik at h*n kan henvise deg for å få hjelp? Du bør også fortelle at tannlegen din ikke finner noe feil ved tennene dine, men at tanken på tenner opptar mye tid og bidrar til hemmende tankespinn. Anonymkode: 6c91f...d18 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #233 Skrevet 17. april 2021 Hiro skrev (27 minutter siden): Jeg sjekker måler og steller dem hele tia Hvordan er stellerutinene dine? Anonymkode: d7881...adf 1
Hiro Skrevet 17. april 2021 Forfatter #234 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er stellerutinene dine? Anonymkode: d7881...adf Jeg gråter mye hver dag
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #235 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde ts manglet 5 mm av samtlige tenner, inkludert fortennene, ville pulpa (nerve- og blodforsyningen til tannen) vært eksponert, og ts ville hatt store smerter (ikke «ising»), i tillegg ville dette vært veldig synlig for en tannlege. Brillene h*n tygde på ville ikke kunnet forårsake en slik slitasje i løpet av noen timer. Emaljen på tennene er svært hard, og det er derfor tannlegen bruker hurtigroterende bor som er belagte med små diamantkorn for å effektiv bore i emalje. Jeg antar ts ikke gnagde på diamanter før «problemet» oppsto. Anonymkode: 6c91f...d18 Hvorfor belærer du meg om helt åpenbare ting? Anonymkode: bf4c6...825
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #236 Skrevet 17. april 2021 Hiro skrev (3 minutter siden): Jeg gråter mye hver dag Det var ikke det jeg spurte om. Anonymkode: d7881...adf
Hiro Skrevet 17. april 2021 Forfatter #237 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ikke det jeg spurte om. Anonymkode: d7881...adf Men du spurte om mine rutiner:( gråter liksom og gjør ikke mye
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #238 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor belærer du meg om helt åpenbare ting? Anonymkode: bf4c6...825 Det virket ikke som det var åpenbart for deg, da jeg tolket det som at du tror på at ts har klart å slite ned samtlige tenner i løpet av et par timer, og fordi du ga uttrykk for at tannlegen kunne oversett dette dersom vedkommende utelukkende hadde sett på fortennene til ts. Beklager at jeg tolket feil. Anonymkode: 6c91f...d18 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #239 Skrevet 17. april 2021 Hiro skrev (3 timer siden): Jeg her bedt om full sjekk og vi too bilde. Har målt tannen min nå og den er bare 1 cm lang. Mine gamle var jo minst 1,9cm-2cm Dine tenner kan umulig ha vært minst 1,9 - 2 cm. Å måle tennene med linjal er nok ikke lett, og det er fort gjort å se/ huske feil. Har smertene blitt verre etter sjekken? Anonymkode: bf4c6...825 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #240 Skrevet 17. april 2021 Forstår du at kroppen forandrer seg hele tiden? At du ikke har de samme tennene som du hadde da du var 8år? Selv før du bet på brillene var de ikke de samme. du sier at de har forandret seg og det er din feil for du bet, men forstår du at om 1 år , 2 år , 5 år så kommer tennene dine til å forandre seg uansett? Selv om du inne biter på ting ? Det er en naturlig del av livet. Dette er noe du må akseptere, ja selv om du bet! Kroppen forandrer seg hele tiden hos alle, selv hos de som ikke biter. du skriver at du passer på tennene dine og steller med dem, men hvorfor bet du på brillene dine egentlig ? Og briller er ikke sterke nok til å ødelegge emaljen. Husk tannlegen borrer uten at tannen blir ødelagt. du kan inne sammenligne med bilder da du var 8år. Ingen i hele verden har de samme tennene fra barn til voksen. Jaja du har skrevet mange ganger at du ser det. Men nei det er faktisk fysisk umulig når du er et menneske, tenk litt på det. Anonymkode: 66913...fde 1
Fremhevede innlegg