Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anonyminist skrev (14 timer siden):

Hva har det med saken og gjøre? Skal de fikse tennene dine? Folk bruker masse tid på og gi deg hjelp, og du bare kverulerer. Jeg aner ikke om du troller eller om du er virkelig syk for her er det ingen sammenheng . Hvis du ikke vil vite hva slags diagnose du har, hvilke rettigheter du har , få hjelp av lege, psykiatrisk , praktisk hjelp eller tannlege står det ikke mye igjen .  Vet ikke hvorfor det er vesentlig for alt dette at andre i slekten bor langt vekk.... 🤦‍♀️

Jeg vet hva slags disagnose jeg har

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan ikke legge ut bilde. Bare let, så finner du det nok.

Anonymkode: bf4c6...825

Jeg har bilde av Mine  fortenner da jeg var 8

Endret av Hiro
Gjest laPistola
Skrevet
Hiro skrev (1 time siden):

Jeg vet hva slags disagnose jeg har

Du endrer jo historien hele tiden. Hva er grunnen til at du ikke får oppfølgningen du skal ha med denne diagnosen da, og nå som du plutselig bor med foreldrene dine , hvor er de oppi dette? Hva var det du tidligere trodde du hadde, autist ? Men du var usikker på hvor i spekteret , men nå vet du at du er autist ? Og du får ingen oppfølging og hjelp? 

Skrevet (endret)
Anonyminist skrev (12 minutter siden):

Du endrer jo historien hele tiden. Hva er grunnen til at du ikke får oppfølgningen du skal ha med denne diagnosen da, og nå som du plutselig bor med foreldrene dine , hvor er de oppi dette? Hva var det du tidligere trodde du hadde, autist ? Men du var usikker på hvor i spekteret , men nå vet du at du er autist ? Og du får ingen oppfølging og hjelp? 

Jeg mente ikke det en annen spurte meg om jeg har noen slekt enn foreldrene mine til å følge meg opp, men jeg mente at slekten bor langt unna. Jeg var his bup da jeg var liten og ble diagnosert      autisme. Jeg kan snakke usammenhengende. Det var en voksen som tenkte jeg hadde ikke jeg

Endret av Hiro
Gjest laPistola
Skrevet
Hiro skrev (6 minutter siden):

Jeg mente ikke det en annen spurte meg om jeg har noen slekt enn foreldrene mine til å følge meg opp, men jeg mente at slekten bor langt unna. Jeg var his bup da jeg var liten og ble diagnosert      autisme. Jeg kan snakke usammenhengende

Ja, du skrev at du trodde du hadde fått en diagnose da du var 14 , og ikke visste om det var autist . Jeg spurte om ikke foreldrene dine visste det og kunne hjelpe deg, og da svarte du « vi bor langt ifra familie «. Nå som du vet du er autist og du bor med foreldrene dine, hvorfor får ikke du og foreldrene dine oppfølging ? 

Skrevet (endret)
Anonyminist skrev (6 minutter siden):

Ja, du skrev at du trodde du hadde fått en diagnose da du var 14 , og ikke visste om det var autist . Jeg spurte om ikke foreldrene dine visste det og kunne hjelpe deg, og da svarte du « vi bor langt ifra familie «. Nå som du vet du er autist og du bor med foreldrene dine, hvorfor får ikke du og foreldrene dine oppfølging ? 

Kommunen er ikke så veldig flinke.. vi søkte om en 3 psykolog for en måned siden, men vi har ikke fått noen.. her liker jeg ikke psykolog. jeg vet ikke hvorfor og de i kommunen som følger meg liker jeg ikke særlig... tannlege er det samme og må vente lenge. Har sagt i fra til mine foreldre mange ganger om hvordan jeg opplever endringen av slitte tenner. Det er veldig få som tror på meg at jeg snakker sant og jeg kjenner min egen kropp.  Jeg har selv bilde av fortanna mi da jeg var 8 år. Den er ikke sp tydelig men jeg ser forskjell på formen. Jeg har aldri fått vekk emalje før. Har alltid hatt samme størrelse i alle år helt til nå. Jeg er også klAr over hvilken diagnose jeg har 

Endret av Hiro
AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (1 time siden):

Jeg har bilde av Mine  fortenner da jeg var 8

Har du noen rundt deg som kan hjelpe deg? Laget du bruker på KG selv, eller fikk du hjelp til det? Jeg har ikke teknisk innsikt nok til å legge ut bilde 😅 men jeg håper noen andre kanskje kan legge ut screenshot av anonymknappen. Du ba om hjelp til å skrive som anonym, og jeg tenker at det kanskje kan være greit for deg å få tankene over på noe annet enn tenner, så jeg ville prøve å hjelpe deg med dette problemet i stedet. ❤️

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du noen rundt deg som kan hjelpe deg? Laget du bruker på KG selv, eller fikk du hjelp til det? Jeg har ikke teknisk innsikt nok til å legge ut bilde 😅 men jeg håper noen andre kanskje kan legge ut screenshot av anonymknappen. Du ba om hjelp til å skrive som anonym, og jeg tenker at det kanskje kan være greit for deg å få tankene over på noe annet enn tenner, så jeg ville prøve å hjelpe deg med dette problemet i stedet. ❤️

Jeg lagde bruker selv og får ikke tankene på noe annet siden jeg har vindt konstant. Jeg fant anonym knappen til å lage en tråd, men ikke svare andre, jeg fant det ut nå

Endret av Hiro
AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (2 minutter siden):

Jeg lagde bruker selv og får ikke tankene på noe annet siden jeg har vindt konstant. Jeg fant anonym knappen 

Korriger meg om jeg har misforstått:

Du bet i brillene dine, og etter dette har du fått smerter i tennene. Du mener tennene ser annerledes ut, mat setter seg fast og du har smerter. Disse smertene begynte etter at du hadde bitt i brillene dine, antar jeg? Hvor lenge etter, i så fall?

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Korriger meg om jeg har misforstått:

Du bet i brillene dine, og etter dette har du fått smerter i tennene. Du mener tennene ser annerledes ut, mat setter seg fast og du har smerter. Disse smertene begynte etter at du hadde bitt i brillene dine, antar jeg? Hvor lenge etter, i så fall?

Noen uker og jeg har bilde av min fortann da jeg var 8

Endret av Hiro
Gjest laPistola
Skrevet
Hiro skrev (9 minutter siden):

Kommunen er ikke så veldig flinke.. vi søkte om en 3 psykolog for en måned siden, men vi har ikke fått noen.. her liker jeg ikke psykolog. jeg vet ikke hvorfor og de i kommunen som følger meg liker jeg ikke særlig... tannlege er det samme og må vente lenge. Har sagt i fra til mine foreldre mange ganger om hvordan jeg opplever endringen av slitte tenner. Det er veldig få som tror på meg at jeg snakker sant og jeg kjenner min egen kropp.  Jeg har selv bilde av fortanna mi da jeg var 8 år. Den er ikke sp tydelig men jeg ser forskjell på formen. Jeg har aldri fått vekk emalje før. Har alltid hatt samme størrelse i alle år helt til nå. Jeg er også klAr over hvilken diagnose jeg har 

Alle endre tenner fra de er 8 år. Som veldig mange har skrevet er det ikke noe problem og fikse slitasje på tenner, det er helt normalt . Det som ikke er normalt er og gi noen diagnosen autist for så og ikke følge opp. Er du i jobb? Går du på skole?  Når det gjelder psykolog og tannlege så er det ikke alltid slik at man får god kjemi med alle. Da må du prøve videre. Logg deg inn på helse Norge og søk hjelp . 

Skrevet (endret)
Anonyminist skrev (3 minutter siden):

Alle endre tenner fra de er 8 år. Som veldig mange har skrevet er det ikke noe problem og fikse slitasje på tenner, det er helt normalt . Det som ikke er normalt er og gi noen diagnosen autist for så og ikke følge opp. Er du i jobb? Går du på skole?  Når det gjelder psykolog og tannlege så er det ikke alltid slik at man får god kjemi med alle. Da må du prøve videre. Logg deg inn på helse Norge og søk hjelp . 

Jeg får god følge på skolen, men problemet er at jeg har alltid hatt samme størrelse i tanna siden jeg var 8 år, men det endret seg etter bitingen...

Endret av Hiro
AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (7 minutter siden):

Noen uker og jeg har bilde av min fortann da jeg var 8

Smertene begynte noen uker etter bitinga? Og hvor lenge var det du bet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Smertene begynte noen uker etter bitinga? Og hvor lenge var det du bet?

Bare i noen timer

AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (1 minutt siden):

Bare i noen timer

Du bet i brillene dine i noen timer?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du bet i brillene dine i noen timer?

Ja 1-2. de har endret seg nå og kjenner dem ikke:(

Endret av Hiro
Gjest laPistola
Skrevet
Hiro skrev (11 minutter siden):

Jeg får god følge på skolen, men problemet er at jeg har alltid hatt samme størrelse i tanna siden jeg var 8 år, men det endret seg etter bitingen...

Du begynte selv og dra inn alt mulig annet i går .. men altså , tenner forandrer seg med alder, og ja, du kan miste noe av emaljen om du biter på noe hardt. Dette kan du, som veldig mange har nevnt, lett få fikset hos tannlegen . Jeg har gjort det 2 ganger selv, jeg har tannlegeskrekk , men det er helt smertefritt og tar ikke lang tid. 

AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (5 minutter siden):

Ja 1-2

Det høres ut som en hard påkjenning for musklene. Fortalte du dette til tannlegen, og er du sikker på at tannlegen forstod hva som hadde skjedd? 
Du sier tanna har forandret seg. Knakk det en bit av tanna di da du bet? 

Skrevet
On 4/15/2021 at 12:22 PM, Hiro said:

Altså de jeg pratet med i sta kunne jeg diskutere med dere et sted. Og nei det er ikke noe med mine lepper å gjøre fordi jeg husker

?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det høres ut som en hard påkjenning for musklene. Fortalte du dette til tannlegen, og er du sikker på at tannlegen forstod hva som hadde skjedd? 
Du sier tanna har forandret seg. Knakk det en bit av tanna di da du bet? 

Ja mye av det gikk dypt inn. Som at den mistet sin form. Det gjelder på alle... det er som at i mean jeg bet så datt emaljen av.. husker jeg hadde en visdomstann som skulle vokse også plutselig datt 1cm av den av

Endret av Hiro
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...