Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det virket ikke som det var åpenbart for deg, da jeg tolket det som at du tror på at ts har klart å slite ned samtlige tenner i løpet av et par timer, og fordi du ga uttrykk for at tannlegen kunne oversett dette dersom vedkommende utelukkende hadde sett på fortennene til ts. Beklager at jeg tolket feil.

Anonymkode: 6c91f...d18

Jeg tror selvsagt ikke at tennene har blitt slitt ned så mye etter en biteepisode. Det har jeg heller aldri gitt uttrykk for. Grunnen til at jeg spør og graver, er at jeg forsøker å eliminere alle muligheter, samt selvsagt å komme til bunns i hva som har skjedd. Så rotete som tråden er, vil jeg forsøke å snu alle steiner, rett og slett. En full sjekk ville selvsagt avslørt ekstrem slitasje på alle tennene om TS hadde hatt det. Men jeg var ikke overbevist om det overhodet hadde vært sjekk. Det er bare for mye som slett ikke henger sammen her.

Anonymkode: bf4c6...825

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror selvsagt ikke at tennene har blitt slitt ned så mye etter en biteepisode. Det har jeg heller aldri gitt uttrykk for. Grunnen til at jeg spør og graver, er at jeg forsøker å eliminere alle muligheter, samt selvsagt å komme til bunns i hva som har skjedd. Så rotete som tråden er, vil jeg forsøke å snu alle steiner, rett og slett. En full sjekk ville selvsagt avslørt ekstrem slitasje på alle tennene om TS hadde hatt det. Men jeg var ikke overbevist om det overhodet hadde vært sjekk. Det er bare for mye som slett ikke henger sammen her.

Ts har vært hos tannlegen, der han fikk beskjed at tenne hans var normale og i orden. Men dette nekter ts å akspetere og spinner videre 

Anonymkode: 66913...fde

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts har vært hos tannlegen, der han fikk beskjed at tenne hans var normale og i orden. Men dette nekter ts å akspetere og spinner videre 

TS sier han har vært hos tannlegen, ja. TS sier også at tennene var minst 2 cm lange lange før. Det siste er åpenbart ikke sant. Da vet jeg ikke om det første stemmer heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

TS sier han har vært hos tannlegen, ja. TS sier også at tennene var minst 2 cm lange lange før. Det siste er åpenbart ikke sant. Da vet jeg ikke om det første stemmer heller.

Etter å ha lest flere tråder til ts, så tror jeg foreldrene har sendt ts til tannlegen når han begynte å klage.

for meg virker det som at de ikke vil sende han til flere tannleger slik han ber om, siden han ikke aksepterer svaret til tannlegen. 

Ts sier han han er avhengig at de kjører osv, men det virker som foreldrene har satt ned foten 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Forstår du at kroppen forandrer seg hele tiden? At du ikke har de samme tennene som du hadde da du var 8år? Selv før du bet på brillene var de ikke de samme.

du sier at de har forandret seg og det er din feil for du bet, men forstår du at om 1 år , 2 år , 5 år så kommer tennene dine til å forandre seg uansett? Selv om du inne biter på ting ? Det er en naturlig del av livet. 

Dette er noe du må akseptere, ja selv om du bet! Kroppen forandrer seg hele tiden hos alle, selv hos de som ikke biter. 

du skriver at du passer på tennene dine og steller med dem, men hvorfor bet du på brillene dine egentlig ? Og briller er ikke sterke nok til å ødelegge emaljen. Husk tannlegen borrer uten at tannen blir ødelagt. 

du kan inne sammenligne med bilder da du var 8år. Ingen i hele verden har de samme tennene fra barn til voksen. 
Jaja du har skrevet mange ganger at du ser det. Men nei det er faktisk fysisk umulig når du er et menneske, tenk litt på det. 

Jeg kunne hatt set samme sikkert til jeg var 50 hvis jeg tok godt vare på.. men dette skjedde ved et uhell som er min feil...

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter å ha lest flere tråder til ts, så tror jeg foreldrene har sendt ts til tannlegen når han begynte å klage.

for meg virker det som at de ikke vil sende han til flere tannleger slik han ber om, siden han ikke aksepterer svaret til tannlegen. 

Ts sier han han er avhengig at de kjører osv, men det virker som foreldrene har satt ned foten 

Du har rett med den delen at foreldre ikke vil sende til flere tannleger:(

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Hiro said:

Jeg kunne hatt set samme sikkert til jeg var 50 hvis jeg tok godt vare på.. men dette skjedde ved et uhell som er min feil...

Nei! Det er akkurat det du må forstå! Det er ikke mulig. Du hadde ikke det. Det er ikke menneskelig mulig.

men hvorfor bet du når du er så redd for tennene dine ? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men jeg har jo slitasje uansett som jeg vil fikse:(

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei! Det er akkurat det du må forstå! Det er ikke mulig. Du hadde ikke det. Det er ikke menneskelig mulig.

Jeg hadde angst over noe annet og kunne ikke kontrollere meg selv da. Hadde anfall over noe

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg målte jo med min linjal fra fer hvor tanns startet til den sluttet.. har jeg målt mine feil? Og mine er jo nesten ved tannkjøttet. Jeg hadde ganske store tenner før

Endret av Hiro
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hiro said:

Jeg hadde angst over noe annet og kunne ikke kontrollere meg selv da. Hadde anfall over noe

Det er viktig at du snakker med noen som kan hjelpe deg med angsten :) angst er ikke godt å leve med, men det finnes hjelp!

og jeg er sikker på at når du får hjelp for de tingene du sliter med innvendig så vil det også hjelpe på situasjon med tennene dine 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er viktig at du snakker med noen som kan hjelpe deg med angsten :) angst er ikke godt å leve med, men det finnes hjelp!

og jeg er sikker på at når du får hjelp for de tingene du sliter med innvendig så vil det også hjelpe på situasjon med tennene dine 

Ja, men vil ikke ha det slikt som nå med mine tenner:(

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men vil ikke ha det slikt som nå med mine tenner:(

Det forstår jeg. Første steg er å snakke med noen om hvordan du har det, slik at du kan få det bedre med deg selv og dine tenner

Si til foreldrene dine at du trenger en fag person å snakke med. 
Når du har forklart situasjonen til denne fag personen vil de hjelpe deg med å gå til tannlegen. 
så vil fag personen hjelpe deg å bearbeide alt dette :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det forstår jeg. Første steg er å snakke med noen om hvordan du har det, slik at du kan få det bedre med deg selv og dine tenner

Si til foreldrene dine at du trenger en fag person å snakke med. 
Når du har forklart situasjonen til denne fag personen vil de hjelpe deg med å gå til tannlegen. 
så vil fag personen hjelpe deg å bearbeide alt dette :) 

Ja prøver å snakke med foreldre og kommunen der jeg bor i er ikke flinke 

AnonymBruker
Skrevet

Ja prøver å snakke med foreldre og kommunen der jeg bor i er ikke flinke 

Du har en fast lege? :) be foreldrene dine bestille time der. Så forteller du fastlegen at du trenger en fag person å snakke med siden du har autisme. 

fastleger har en siste over mange flere fagpersoner som du kan bli henvist til, ikke bare de i kommunen. 

når du har fått time hos denne fagpersonen forteller du alt om tennene dine, så får du hjelp :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har en fast lege? :) be foreldrene dine bestille time der. Så forteller du fastlegen at du trenger en fag person å snakke med siden du har autisme. 

fastleger har en siste over mange flere fagpersoner som du kan bli henvist til, ikke bare de i kommunen. 

når du har fått time hos denne fagpersonen forteller du alt om tennene dine, så får du hjelp :) 

Fastlegen min følger ikke meg og liker ikke henne. Hun pleier ikke å hjelpe oss særlig og vi står i kø for å bytte. Hele familien står i kø

Endret av Hiro
AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (15 minutter siden):

Men jeg har jo slitasje uansett som jeg vil fikse:(

Men hvordan VET du at du har slitasje? Hvis det kun er dine egne målinger du bruker som begrunnelse, så er altså disse målingene feil. Det kan jeg si deg med sikkerhet, selv uten å ha sett tennene dine. 

Smertene dine må komme fra et annet sted. Det kan f.eks være noe som heter psykosomatisk. At du er så stressa at du får reelle smerter i tennene av å bekymre deg for tennene dine. Jeg menes å huske at noen nevnte dette tidligere i tråden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvordan VET du at du har slitasje? Hvis det kun er dine egne målinger du bruker som begrunnelse, så er altså disse målingene feil. Det kan jeg si deg med sikkerhet, selv uten å ha sett tennene dine. 

Smertene dine må komme fra et annet sted. Det kan f.eks være noe som heter psykosomatisk. At du er så stressa at du får reelle smerter i tennene av å bekymre deg for tennene dine. Jeg menes å huske at noen nevnte dette tidligere i tråden.

Tannlegen sa det

AnonymBruker
Skrevet
Hiro skrev (6 timer siden):

Ja mye av det gikk dypt inn. Som at den mistet sin form. Det gjelder på alle... det er som at i mean jeg bet så datt emaljen av.. husker jeg hadde en visdomstann som skulle vokse også plutselig datt 1cm av den av

De permanente tennene dine forandrer ikke form og emaljen detter ikke bare av, den slites bort over tid.  Datt 1 cm av visdomstannen din plutselig av??   Hører du ikke selv hvor rart dette er??

Anonymkode: 59d75...ec3

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De permanente tennene dine forandrer ikke form og emaljen detter ikke bare av, den slites bort over tid.  Datt 1 cm av visdomstannen din plutselig av??   Hører du ikke selv hvor rart dette er??

Anonymkode: 59d75...ec3

Ja 1 cm som var most. Men tror den var 2mm høy. Da jeg holdt emaljen så var den most

Endret av Hiro
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...