AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Del Skrevet 15. april 2021 Hei! Jeg har fått jobb på Nydalen i Oslo. Jeg har bodd i kollektiv siden jeg var 16 år (er 27 år nå), og nå kjenner jeg at jeg helst ønsker å bo alene 😜Ønsker å spare opp kapital til boliglån samtidig, så hvor kan man leie til rimelig pris alene med god standard i Oslo og omegn? Er glad i kulturliv, så gjerne et sted som byr på kino, teater, bibliotek og ulike arrangementer 😊 Har ikke bil, så ønsker ikke reiseavstand på mer enn 30-40 minutter én vei med kollektivtransport. Burde jeg skaffe meg bil? Eller burde jeg belage meg på noen år til i kollektiv i byen? Anonymkode: 64ad2...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Del Skrevet 15. april 2021 Bil koster jo like mye som å bo i kollektiv når du inkluderer forsikring, service, reparasjoner, drivstoff, bompenger, parkering osv. Men det er jo mange steder du kan bo uten bil? Gjøvikbanen stopper i Nydalen, så hva med å finne en hybel eller noe oppover mot Nittedal, Hakadal eller noe sånt? Husk å regne inn prisen for månedskort når du vurderer prisen mot Oslo. Anonymkode: b7b20...9c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 15. april 2021 #3 Del Skrevet 15. april 2021 Høres ut som du burde bo på Nydalen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Del Skrevet 15. april 2021 Er du kjent i Oslo? Hva er budsjettet ditt? Hvordan ser du for deg å bo? Man kommer seg til sentrum med alt av kulturtilbud på 30-40 minutter med kollektiv stort sett overalt i hele Oslo, samt fra Lillestrøm og Ski. Anonymkode: 453ee...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 15. april 2021 #5 Del Skrevet 15. april 2021 prt90 skrev (1 minutt siden): Høres ut som du burde bo på Nydalen Blir nok vanskelig å håndtere leie på Nydalen og samtidig spare opp kapital. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Del Skrevet 15. april 2021 Til Nydalen kommer du med Gjøviksbanen uten å bytte, så du kan prøve å se på den strekningen? Også innenfor Oslo, det er noen blokker i FRYSJA, Brekke og KORSVOLL, som er litt gamle og derfor billigere, og har små leiligheter, men kanskje fortsatt for dyrt? Anonymkode: cca55...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Del Skrevet 15. april 2021 jeg er 30 og bor i kollektiv, men man merker nesten ikke at det bor folk her. 5500 i mnd og, inkludert alt i helt nytt kollektiv. Hva med å finne et kollektiv som ikke er så samlet? Anonymkode: 12690...430 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 15. april 2021 #8 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei! Jeg har fått jobb på Nydalen i Oslo. Jeg har bodd i kollektiv siden jeg var 16 år (er 27 år nå), og nå kjenner jeg at jeg helst ønsker å bo alene 😜Ønsker å spare opp kapital til boliglån samtidig, så hvor kan man leie til rimelig pris alene med god standard i Oslo og omegn? Er glad i kulturliv, så gjerne et sted som byr på kino, teater, bibliotek og ulike arrangementer 😊 Har ikke bil, så ønsker ikke reiseavstand på mer enn 30-40 minutter én vei med kollektivtransport. Burde jeg skaffe meg bil? Eller burde jeg belage meg på noen år til i kollektiv i byen? Anonymkode: 64ad2...ab7 Gratulerer med ny jobb! Hva er rimelig pris? Tror ikke det finnes i Oslo og omegn. Og leie, spare og kjøpe bil høres dyrt ut , men det er jo mulig du har en godt betalt jobb. Det finnes jo små hybler rundt Nydalen , og 1 roms leiligheter som ligger på 10-12 i mnd. Det kan være billigere og leie utenfor, men prisene har steget veldig der og. Da må du ta reiseutgifter med i regnestykket . Tror ikke bil er løsningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Del Skrevet 15. april 2021 Jeg leide billig utenfor Oslo for å spare til egen kapital, ved Frogner (i Lillestrøm) bodde jeg og hadde grei vei inn med toget (men jeg hadde også bil). Siden du jobber i Nydalen ville jeg sett i Nittedal (Rotnes, Åneby, Hakadal) langs toglinja der, hvis noe lignende er aktuelt. Anonymkode: 453ee...90a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #10 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Bil koster jo like mye som å bo i kollektiv når du inkluderer forsikring, service, reparasjoner, drivstoff, bompenger, parkering osv. Men det er jo mange steder du kan bo uten bil? Gjøvikbanen stopper i Nydalen, så hva med å finne en hybel eller noe oppover mot Nittedal, Hakadal eller noe sånt? Husk å regne inn prisen for månedskort når du vurderer prisen mot Oslo. Anonymkode: b7b20...9c3 Ja, ikke sant. Jeg ser helst for meg å være uten bil. Nittedal og Hakadal skal jeg notere ned, takk for tips! Anonymkode: 64ad2...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 15. april 2021 #11 Del Skrevet 15. april 2021 40 minutter i ekstra reisevei (hver vei) er 26 timer i måneden. Det kan bli temmelig dårlig timesbetaling for å pendle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er du kjent i Oslo? Hva er budsjettet ditt? Hvordan ser du for deg å bo? Man kommer seg til sentrum med alt av kulturtilbud på 30-40 minutter med kollektiv stort sett overalt i hele Oslo, samt fra Lillestrøm og Ski. Anonymkode: 453ee...90a Har bodd i byen i snart tre år (student), så passe kjent. Ikke blitt så mye utforsking av byen etter Corona, dessverre. Altså, det jeg helst har lyst til, er en 2-roms med normal standard, men det vet jeg er ganske far out etter det jeg har sett av annonser. Tenker derfor det mest strategiske vil være en 1-roms, 8-11K. men ser det er store forskjeller på pris og størrelse mellom Oslo og utenfor også. Anonymkode: 64ad2...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #13 Del Skrevet 15. april 2021 Anonyminist skrev (32 minutter siden): Gratulerer med ny jobb! Hva er rimelig pris? Tror ikke det finnes i Oslo og omegn. Og leie, spare og kjøpe bil høres dyrt ut , men det er jo mulig du har en godt betalt jobb. Det finnes jo små hybler rundt Nydalen , og 1 roms leiligheter som ligger på 10-12 i mnd. Det kan være billigere og leie utenfor, men prisene har steget veldig der og. Da må du ta reiseutgifter med i regnestykket . Tror ikke bil er løsningen Takk for det! Ja, ikke sant. Det er ikke så lett med bolig i hovedstaden. Men jeg har i hvert fall fått gode tips her inne! Har hatt studentrabatt så lenge, reiseavgifter gikk litt i glemmeboken, heh. Anonymkode: 64ad2...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #14 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): jeg er 30 og bor i kollektiv, men man merker nesten ikke at det bor folk her. 5500 i mnd og, inkludert alt i helt nytt kollektiv. Hva med å finne et kollektiv som ikke er så samlet? Anonymkode: 12690...430 Ja, altså, den siste jeg har bodd med har jeg bare hatt god erfaring med! Hn skal selge leiligheten, så derfor jeg må flytte. Jeg tenker å legge ut en forespørsel og se om der er noen rolige og voksne kollektiv der ute, uansett. Jeg trives best i eget selskap og føler det er sånt press på å være sosial og til stede i kollektiv, så det å bo alene er nok det som passer meg best. Men dagens leiemarked har jo sine begrensninger, dessverre.. Anonymkode: 64ad2...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #15 Del Skrevet 15. april 2021 prt90 skrev (15 minutter siden): 40 minutter i ekstra reisevei (hver vei) er 26 timer i måneden. Det kan bli temmelig dårlig timesbetaling for å pendle.. Ah, ja. Skal ta det med i regnestykket! Takk for innspill 😊 Anonymkode: 64ad2...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #16 Del Skrevet 15. april 2021 38 minutter siden, AnonymBruker said: Har bodd i byen i snart tre år (student), så passe kjent. Ikke blitt så mye utforsking av byen etter Corona, dessverre. Altså, det jeg helst har lyst til, er en 2-roms med normal standard, men det vet jeg er ganske far out etter det jeg har sett av annonser. Tenker derfor det mest strategiske vil være en 1-roms, 8-11K. men ser det er store forskjeller på pris og størrelse mellom Oslo og utenfor også. Anonymkode: 64ad2...ab7 Ja, det er det altså! Jeg betalte vel 8.000kr for toroms med hageflekk litt "ute på landet", til tilsvarende kr hadde jeg fått et lite kott av en hybel inne i byen. Det kommer jo an på hva som er viktig. Jeg ville ha litt plass hjemme, mulighet til hjemmekontor og nærhet til natur, så små hybler ble for smått. Samtidig har man jo alt man trenger i byen (utenom korona 🙈) og da er man kanskje ikke så mye hjemme. Beliggenhet og reisevei till jobb er jo viktig. Bruk kartet og veibeskrivelse med kollektiv-funksjon aktivt når du søker, se langs toglinjer, t-bane linjer og veier der det går ofte buss. Litt utenfor byen med grønne ekspressbusser kan man allikevel komme seg raskt inn til sentrum, men jeg har ikke oversikt over hvordan det er i Nydalen. Anonymkode: 453ee...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #17 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det er det altså! Jeg betalte vel 8.000kr for toroms med hageflekk litt "ute på landet", til tilsvarende kr hadde jeg fått et lite kott av en hybel inne i byen. Det kommer jo an på hva som er viktig. Jeg ville ha litt plass hjemme, mulighet til hjemmekontor og nærhet til natur, så små hybler ble for smått. Samtidig har man jo alt man trenger i byen (utenom korona 🙈) og da er man kanskje ikke så mye hjemme. Beliggenhet og reisevei till jobb er jo viktig. Bruk kartet og veibeskrivelse med kollektiv-funksjon aktivt når du søker, se langs toglinjer, t-bane linjer og veier der det går ofte buss. Litt utenfor byen med grønne ekspressbusser kan man allikevel komme seg raskt inn til sentrum, men jeg har ikke oversikt over hvordan det er i Nydalen. Anonymkode: 453ee...90a Ikke sant! Jeg er sånn som trives veldig i eget selskap, så tror jeg hadde blitt glad for å ha noe større å trekke meg tilbake til, enn en overpriset 16 kvm hybel med hems 🙊 det skal jeg så absolutt sjekke ut, tusen takk for tips! Anonymkode: 64ad2...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #18 Del Skrevet 16. april 2021 Hva med sjekke ut Rødtvet/Kalbakken? 4 banen går derfra og til Nydalen på kort tid. Mulig å finne noe til en rimeligere pris enn i selve byen, og et veldig trivelig område. Ikke mye som skjer her utenom skogsturer, men det tar så pass kort tid inn til byen med banen. Anonymkode: 24099...b5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #19 Del Skrevet 16. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva med sjekke ut Rødtvet/Kalbakken? 4 banen går derfra og til Nydalen på kort tid. Mulig å finne noe til en rimeligere pris enn i selve byen, og et veldig trivelig område. Ikke mye som skjer her utenom skogsturer, men det tar så pass kort tid inn til byen med banen. Anonymkode: 24099...b5e Enig i dette, fantastisk fint område, elsker turmulighetene og gården der 🥰 Og gode kollektivmuligheter inn til både byen og Nydalem Anonymkode: 453ee...90a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #20 Del Skrevet 16. april 2021 Støtter forslaget om Nittedal e.l når du skal jobbe i Nydalen. Ja, litt reisevei, men litt fint også å starte dagen med en togtur gjennom skogen 🥰 (nb, jeg har ikke prøvd det selv, for alt jeg veit er toga stappa og man starter dagen som en svett sild i tønne 😅). Grefsen, Kjelsås er veldig fint, rolig og nære, men dyrt. Rødtvet og litt utover der er også fint, og sikkert noe billigere. Veldig gode sykkelveier langs ring 3 og oppover forbi Tonsenhagen. Jeg ville heller satsa elsykkel enn bil, da kan du komme deg effektivt til Nydalen og hvor det måtte være fra ganske mange plasser. Anonymkode: 964d7...d89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå