Gå til innhold

Deigete mage etter fødsel, når forsvinner den? Jeg spiser bare sjokolade.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Jeg fødte for litt over en måned siden, ca 6 uker, og dette var min andre fødsel. Magen ble kjempestor og jeg fikk dermed ganske deigete løs hud på magen. Det er fortsatt ikke borte. Jeg hadde helt flat mage før dette. Jeg har alltid vært tynn, så dette er naturlig nok en stor forandring for meg. Jeg klarer ikke helt å godta dette.. Er det noen som vet om denne deigete huden kommer til å forsvinne? Kommer jeg noen gang til å bli flat igjen? 

Jeg bidrar heller ikke nevneverdig, for ejg har fått helt avsmak på sunn og næringsrik mat. Sjokolade, kaker, alt av søtt er det jeg har lyst på nå. 

Tips til å slutte? 

Anonymkode: b7c86...0a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er åtte måneder siden jeg fødte nr1 og det er først nå i det siste min deigete mage har blitt borte. Har nylig gått ned flere kilo, så kan være at det har bidratt en del. 

Vil tro dette er veldig ulikt, noen er like slank igjen over natten og noen får endret mage for alltid :)  Umulig å vite hvordan magen blir for den enkelte 

• Liker 2
Skrevet

Det blir iallfall bedre enn det er nå. 
Er du vant til/glad i å trene da? Gå trilleturer? Er du veldig lite motivert, så kanskje du kan sette en tidsfrist for når slappav tiden er over? For eksempel to uker til. Så begynner du med tilpassede mageøvelser og går lengre trilleturer. Med trening blir det bedre søvn og forhåpentligvis bedre appetitt. 

Super tid å få baby på iallfall. Men vår og finevær. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Patriotpaula skrev (1 minutt siden):

Det er åtte måneder siden jeg fødte nr1 og det er først nå i det siste min deigete mage har blitt borte. Har nylig gått ned flere kilo, så kan være at det har bidratt en del. 

Vil tro dette er veldig ulikt, noen er like slank igjen over natten og noen får endret mage for alltid :)  Umulig å vite hvordan magen blir for den enkelte 

Jeg var like flat etter to uker med første, så at det ble såpass stor endring nå, var ikke helt det jeg så for meg😅 får bare håpe det går seg til.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det går seg til av seg selv. Det kreves nok litt innsats fra din side.

Anonymkode: d6f0d...067

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min er ikke borte, det er 25 år siden. Du må nok gjøre noe selv. 

Anonymkode: d23f1...204

AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (2 minutter siden):

Det blir iallfall bedre enn det er nå. 
Er du vant til/glad i å trene da? Gå trilleturer? Er du veldig lite motivert, så kanskje du kan sette en tidsfrist for når slappav tiden er over? For eksempel to uker til. Så begynner du med tilpassede mageøvelser og går lengre trilleturer. Med trening blir det bedre søvn og forhåpentligvis bedre appetitt. 

Super tid å få baby på iallfall. Men vår og finevær. 

Jeg har aldri trent, misliker det sterkt, men elsker å gå turer, så trilleturer er jo noe jeg får til når det er fint vær 😊 høres ut som en god ide, at man kan feks begynne etterhvert, da blir det litt mer motiverende.. Føler alt er veldig overveldende fortsatt, føler jeg fortsatt ikke har landa helt.. 

Elsker denne tiden av året, vi fikk første på omtrent samme tid. Nydelig vær og alt føles så chill 😍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tviler på at det går seg til av seg selv. Det kreves nok litt innsats fra din side.

Anonymkode: d6f0d...067

No shit 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke noen som kan gi deg svar på når, eller om, den forsvinner. Jeg tenker at det enten er snakk om ekstra fett eller løs hud, eller en kombinasjon av disse. Fett kan du bli kvitt ved vektnedgang, men løs hud går det ikke an å få bort uten kirurgi. 

Anonymkode: d5ccb...a04

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg ble magen flat igjen etter et par uker første gang, og da syntes jeg også at det var utrolig at huden trakk seg sammen etter å ha vært så strukket. Med unntak av noen strekkmerker, var magen som før.

Men nå er det 15 mnd. siden andre fødsel, og denne gangen tror jeg ikke magen blir som da jeg var ung og lovende igjen noen gang. Den har ikke denne deigete følelsen mer, men er mykere og mer skrukkete med slappere hud. Nå er den relativt flat, men det tok også mer tid (har ikke hatt tid til å tenke over akkurat når det skjedde 😅).

Angående det med å ha lyst på usunn mat. Jeg spiser litt sjokolade hver kveld når barna sover, og har det som et av dagens høydepunkt. Det er veldig fristende å bytte ut sunn mat med noe lettvint og usunt som kan spises med en hånd. Men jeg syns det er lettere å la være denne gangen som vi har et eldre barn enn sist fordi jeg kan tenke at vi skal spise næringsrikt sammen hele familien. Så jeg er ganske nøye med å lage i stand fire felles måltider om dagen, også når babyen og jeg er alene hjemme. Og hvis jeg fortsatt har lyst på litt sjokolade (min favoritt) på kvelden så spiser jeg det (og det har jeg alltid). 

Anonymkode: 078b5...412

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri trent, misliker det sterkt, men elsker å gå turer, så trilleturer er jo noe jeg får til når det er fint vær 😊 høres ut som en god ide, at man kan feks begynne etterhvert, da blir det litt mer motiverende.. Føler alt er veldig overveldende fortsatt, føler jeg fortsatt ikke har landa helt.. 

Elsker denne tiden av året, vi fikk første på omtrent samme tid. Nydelig vær og alt føles så chill 😍

He, he...trening er kun «gøy» når man er i god form 😅. Men du trenger ikke stresse med det. Er bare 6 uker siden fødselen. Kose deg med trilleturer når du er klar for det...som også er trening slik jeg ser på det 😊

AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (24 minutter siden):

He, he...trening er kun «gøy» når man er i god form 😅. Men du trenger ikke stresse med det. Er bare 6 uker siden fødselen. Kose deg med trilleturer når du er klar for det...som også er trening slik jeg ser på det 😊

Hahah enig 😂 

Blir nok trilleturer fremover, så får jeg heller gå litt lengre eller litt fortere 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare spiser sjokolade så spørs det om den noen sinne vil forsvinne.

Anonymkode: 7af6f...f09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...