Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og er snart ferdig med innkjøpene før babyen kommer.

Hvor mye har du bruk iforkant av at første baby ble født? 

Anonymkode: 33fdf...270

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt over 10.000. Prøvde holde meg under, men husker det akkurat ikke gikk;) 

AnonymBruker
Skrevet
Thea82 skrev (Akkurat nå):

Litt over 10.000. Prøvde holde meg under, men husker det akkurat ikke gikk;) 

Åjj så flink du har vært. Fikk du mye for di pengene?

Jeg har selv brukt over 30 000,- og føler det er mye, men likevel mye mer jeg kunne kjøpt, men som vi venter med til babyen er født.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har selv brukt over 30 000,- og føler det er mye, men likevel mye mer jeg kunne kjøpt, men som vi venter med til babyen er født.

Hva har du brukt 30000kr på?😵

Anonymkode: 31806...d32

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var heldig, fikk barnevogn til 500 kr. Masse brukte klær, vippestol gratis. Kjøpte bilstol med vogn til rabattert til ca 4000. Tripp trapp stol måtte vi kjøpe. Men husker ikke helt hva vi ga for den. T.o.m bryst pumpa fikk jeg låne. Så under 10.000 her også

Anonymkode: b7e55...49f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det synes jeg:) kjøpte alt brukt, og prøvde å ikke kjøpe så mye før jeg visste hva det var behov for. Men fikk seng, klær, alt av diverse småting, stellebord og sikkert en del mer jeg ikke husker. Skal nevnes at oldemor til den lille sponset vogn, så der sparte jeg mye:)

AnonymBruker
Skrevet

Vi var heldige og fikk tak i mye fint brukt på Finn, samt arvet en del klær og sånt. Tror vi brukte rundt 10000 til sammen på de store tinga.

Anonymkode: a2115...f57

Skrevet (endret)

Er langtfra ferdig, men har kjøpt vogn + tilbehør for ca 12500 (da var vognen nedsatt til 9999 fra 13500, men måtte ha stelleveske, fotpose og regntrekk utenom), så har jeg bestilt bæresele, bbhugme pute og noe klær så er vel ca oppe i 15000 til nå. Mye gjenstår. Får vogn av pappa og seng med tilbehør (madrass, dyne, laken, dynetrekk, evt pose hvis vi velger det) av mamma. Får gjerne noe av foreldrene til samboer og. Så klarer oss kanskje på 10-15000 som vi betaler selv tipper jeg.

Endret av kris123
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke regnet nøyaktig, både jeg og mannen har jo betalt litt men noen store summer er det. Vi fikk faktisk vogn i gave, men den var på tilbud og kostet vel rundt 4000. Mye kjøpte vi brukt, og klær kjøpte vi nesten ikke - vi fikk mye i gave/arv. Bilstol var definitivt det dyreste :) Vi passet også på å ikke kjøpe inn noe unødvendig, så vi kjøpte ting etterhvert som vi trengte det :)

Anonymkode: 61f77...3e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva har du brukt 30000kr på?😵

Anonymkode: 31806...d32

Barnevognen kostet nesten halve sumen, kjøpte ny. Også alle andre kjøp til resterende. (Bilstol m/base, stellekommode, seng, vugge, madrasser osv.) Pengene går fort 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at mange får barnevogner og andre gaver til babyen fra svigerforeldre eller egne foreldre.

Kjenner meg litt misunnelig på dere som får så mye av familie, her har vi ikke fått noe og blir nok ikke å få noe heller. 

Ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt litt under 10 tusen - i 2014, og da var vi heldige med å få tak i mye av de dyreste innkjøpene brukt, slik som barneseng, barnevogn, bilsete. Fikk eller fikk kjøpt noe fra venninner også, da jeg var litt seint ute med å få barn. 

i og med at vi har kjøpt så mye brukt, så tror jeg 10 tusen er ganske lite. Det ville lett blitt tredobelte ja, hvis vi måtte kjøpe alt nytt. 

Anonymkode: dc925...6c0

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser at mange får barnevogner og andre gaver til babyen fra svigerforeldre eller egne foreldre.

Kjenner meg litt misunnelig på dere som får så mye av familie, her har vi ikke fått noe og blir nok ikke å få noe heller. 

Ts.

Vi trodde ikke vi kom til å få noe som helst ganske lenge, men i ukene før og like etter fødselen så kom det masse 🙈 Og det skjønner jeg jo, som gravid er ventetiden lang og man vil gjerne ha kjøpt inn ting i god tid, men for alle andre er det liksom ikke vits å gi gave før ungen er ute. 

Ellers kommer det jo veldig an på hvor man er i livet og om det er første eller femte barnebarnet :)

Anonymkode: 61f77...3e9

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt veldig lite. Har kjøpt alt brukt og selger det så igjen etter bruk, så til slutt blir det ikke stort. De første par årene slites jo ting ekstremt lite så helt unødvendig å å kjøpe nytt.

Anonymkode: 57883...c52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukte 30-40 tusen 😅 på alt var litt for ivrig. 

Anonymkode: 783e7...d85

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte omtrent 15000,- før fødsel. Da var det meste kjøpt brukt, i tillegg til at vi arvet en del klær. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var fattig student, så brukte minimalt på babyen, stakkars.. Sikkert 5.000,- før fødsel, bilstol var den største utgiften, den turte jeg ikke arve eller få. 

Anonymkode: d60d7...44b

AnonymBruker
Skrevet

Hm ved forrige fødsel når jeg ikke hadde noen ting så tenker jeg at vi brukte rundt 7 tusen kanskje, mellom 5 og 10k. Vi er sparsommelig og kjøper mye brukt. 

Med nr 3 nå så tipper jeg at jeg har brukt 2 500 kr? Ikke noe mer hvertfall. Men vi har fått vogn av mamma denne runden og hadde stort sett det vi trenger av klær, eneste vi har kjøpt nå er babycrib, bilstol og enkelte plagg. 

Jeg har derimot brukt en del penger på garn som jeg ikke har tatt med i beregningen 🙈

Anonymkode: 3a1ba...adb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var fattig student, så brukte minimalt på babyen, stakkars.. Sikkert 5.000,- før fødsel, bilstol var den største utgiften, den turte jeg ikke arve eller få. 

Arve eller kjøpe brukt mente jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syntes ikke synd på babyen din, så lenge den har klær og varme og kjærlighet så er det ikke mye de behøver. De har ikke behov for det fineste babynestet eller den dyreste vogna, vippestol med vibrering eller en designer-babygym som passer til interiøret.  Alt dette her er det foreldrene som "behøver" 😩😜 

Anonymkode: 3a1ba...adb

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...