Gå til innhold

Hva slags cravings hadde du da du var gravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
solmåneogstjerner skrev (På 15.4.2021 den 9.25):

Isbiter. Bare helt vanlige isbiter av vann. Jeg tygget isbiter hele dagen, store mengder. Ble stressa av å være hjemmefra på steder jeg ikke hadde det tilgjengelig, og hadde alltid med en boks med isbiter. Når det var tomt så måtte jeg hjem 😂 Var kun i det ene svangerskapet, har aldri drevet med dette verken før eller siden. 

Dette er visst tegn på jernmangel kom jeg over et sted for litt siden!

Anonymkode: 1f3b6...bd0

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er visst tegn på jernmangel kom jeg over et sted for litt siden!

Les om pagofagi, da kommer det opp mye om link til jernmangel, som jo er vanlig i svangerskap.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Les om pagofagi, da kommer det opp mye om link til jernmangel, som jo er vanlig i svangerskap.

Det er da ikke jern i vann? Ikke mye ihvertfall. 

Men interessant! 

Første svangerskap: bamsemums

Siste svangerskap: seigmenn, og Cheese burger fra Mac Donalds. Det hendte et par ganger at jeg kjørte sent på kvelden dit bare for å kjøpe det. 

Ingen av delene var særlig lurt siden jeg har diabetes 2.

Endret av tussi84
  • Liker 1
AnonymBruker

Kakedeig. Sånn typisk muffins/sjokoladekakedeig.

Tror mannen var glad når jeg bakte så mye, men jeg var ikke så interessert i kakene. Bakte bare for å spise deigen😂 når jeg var hjemme alene laget jeg av og til deig og spiste med skje mens jeg så på tv🙈

Anonymkode: 3ca59...0a6

• Liker 1

Annonse

Blodappelsin, appelsinjuice, granateple, blåbær, mango, jordbær, bringebær, rosenkål, tomat, havsalt og urteknekkebrød med kaviar og egg, nudler med ost og smør, mcdonalds mat, surt godteri, kake og alt søtt😂😍 

AnonymBruker

Jeg hadde et enormt behov for å bade av alle ting, helst i basseng. Tenkte på det hver eneste dag og var desperat! 😄 Jeg var plaget med mye vann og ødemer i kroppen. Dessverre var svømmehallen stengt og jeg hadde ikke badekar, så fikk aldri den muligheten. Men jeg tror det hadde lindret 

Anonymkode: 58733...d14

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde et enormt behov for å bade av alle ting, helst i basseng. Tenkte på det hver eneste dag og var desperat! 😄 Jeg var plaget med mye vann og ødemer i kroppen. Dessverre var svømmehallen stengt og jeg hadde ikke badekar, så fikk aldri den muligheten. Men jeg tror det hadde lindret 

Anonymkode: 58733...d14

Morsomt at du sier det for har også hatt veldig lyst å bade, men har vært vanskelig nå under covid for det er aldri ledig 😂 har også kontaktet hoteller med basseng da man vanligvis kan betale seg inn der for å bade

Anonymkode: 56791...84d

• Liker 1
AnonymBruker
On 4/17/2021 at 9:31 PM, AnonymBruker said:

Lukte på blyantspiss.

Begynte å fargelegge som en gal, bare for å spisse blyantene og lukte på det. Mot slutten av graviditeten begynte jeg å tygge på blyantene også.

Også sølepyttvann. Sa jeg skulle ut å «jobbe i hagen», men jeg gikk bak hushjørnet og smug-drakk sølepyttvann. Utrolig at jeg ikke ble syk/dårlig i magen.

(Barnet er nå 4 år, frisk og rask - og ser ikke ut til å ha tatt skade av de jævlige cravingsene mine)

Anonymkode: 1cf62...486

What

Anonymkode: f81da...581

Annonse

AnonymBruker

Surt godteri, grønne epler, vannmelon, klementiner, melkeprodukter - alt fra ren melk til sjokolademelk, ost og yoghurt. Og salte ting: Potetgull, kjeks, buljong.  Melk er noe jeg ikke drikker til vanlig, så det synes jeg er ganske sært for meg. 

Anonymkode: d3337...364

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...