Sokkar Skrevet 15. april 2021 #41 Del Skrevet 15. april 2021 Palma skrev (9 timer siden): Mange solkremer er det kreftfremkallende stoffer og andre ting som ikke er så bra. Les deg litt opp, sjekk tester også kjøpet du den du syns er best for ditt barn. Cosmica sin kommer som regel godt ut hvert år. Angelmark som ts spør etter er også bra 😊👍 Ts, se etter svanen og/eller astmaforbundet. Ikke alt fra apoteket er bra heller 😊 og ikke alt som står kids på er best for barn... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #42 Del Skrevet 15. april 2021 Sendte kun med kokosolje til ungene, og de har aldri vært solbrente på henholdsvis 7 og 9 år. Hjemme unngår vi all solbeskyttelse utenom klær og skygge ved behov. De blir brune og får fulle vitamin D-lagere. Og er praktisk talt aldri syke. (Hadde ikke en eneste sykedag fra barnehagen). Anonymkode: 5753d...e4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellian Skrevet 15. april 2021 #43 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvor godt beskytter de mot sola da? Greit at de er svanemerket og uten kreftfremkallende stoffer, men holder de det de lover ifbm solfilteret? Har lest at solkremer med faktor 30 av visse merker ikke beskytter mer enn 10. Anonymkode: 0c7b4...3fd Det vet jeg ikke. Men jeg husker jeg leste en slik test en gang, og at jeg beholdt anglamark sin etter det, men kastet de jeg hadde kjøpt på apoteket. Husker ikke hvilket merke det var, men har vært skeptiskt til apoteksolkrem siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #44 Del Skrevet 15. april 2021 Bruker bare Änglamark med solfaktor 30 til mine barn. Aldri blitt solbrent, er enkle å smøre ut, kommer godt ut i tester, og er rimelig. Anonymkode: 71915...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #45 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sendte kun med kokosolje til ungene, og de har aldri vært solbrente på henholdsvis 7 og 9 år. Hjemme unngår vi all solbeskyttelse utenom klær og skygge ved behov. De blir brune og får fulle vitamin D-lagere. Og er praktisk talt aldri syke. (Hadde ikke en eneste sykedag fra barnehagen). Anonymkode: 5753d...e4c Og full i kreft i voksen alder. Bra jobbet 👍 Anonymkode: a3ed4...1fc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #46 Del Skrevet 15. april 2021 Er Änglamark sine klissete? Er det forskjell på sprayene og "lotionene" eller hva de kalles? Faktor 15 og 30 for eksempel? Har aldri prøvd dem, men kunne tenke meg å gjøre det, men ungen - og jeg - får noia når solkremen er klissete. Anonymkode: e4fc4...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #47 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og full i kreft i voksen alder. Bra jobbet 👍 Anonymkode: a3ed4...1fc Nei. Man får kreft av kombinasjonen D-vitaminmangel og solbrenthet. Extra Virgin Kokosolje har solfaktor 8 forøvrig. Anonymkode: 5753d...e4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #48 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Man får kreft av kombinasjonen D-vitaminmangel og solbrenthet. Extra Virgin Kokosolje har solfaktor 8 forøvrig. Anonymkode: 5753d...e4c Feil. Man må ikke bli solbrent for at det skal være risiko for hudkreft. Anbefaler virkelig at du begynner å smøre ungene dine. Anonymkode: a3ed4...1fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #49 Del Skrevet 15. april 2021 Det er ofte mye salg på cosmica og mange andre merker på feks farmasiet.no. Jeg har kjøpt masse solkrem der nå, 50% rabatt. Anonymkode: 759d6...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #50 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Som ansatt i barnehage har jeg ingen innvendinger på hvilket merke solkremen har, vil likevel anbefale å lese tester på solkrem før du kjøper. Vi har erfaring med solkrem med mye sink, og det er et slit å smøre ut. Å bare smøre ansiktet med den er en ting, men en hel kropp tar minst dobbelt så lang tid med krem med svært mye sink, sammenlignet med annen krem😄 Dette, i kombinasjon med barn som sterkt misliker å smøres, gir unødvendig dårlig stemning. Dette gjelder de færreste kremer, men kjenn gjerne på konsistens før sender i barnehagen. Er du fremdeles usikker kan du spørre barnehagen om de har en solkrem å anbefale. Anonymkode: a677a...5ca Eller så kan man droppe å ta i mot anbefalinger fra folk som vet null nada niks om stoffer i solkrem, som barnehageansatte. Det du beskriver som «mye sink» er nok fysisk filter, som er anbefalt fremfor kjemisk filter på småbarn, siden leveren deres ikke er velutviklet nok til å håndtere disse kjemikaliene. Jeg digget det da de barnehageansatte klagde på solkremen vi sendte med til 1-åringen vår, fordi den «var vanskelig å smøre ut». 🙄🤦♀️ Anonymkode: 10293...07d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #51 Del Skrevet 15. april 2021 Sikkert et dumt spørsmål, men til dere som ikke bruker krem med fysisk filter: Bruker dere "voksensolkrem"? Kjemisk filter er vel ikke lov i krem som markedsføres mot barn eller? Anonymkode: 1a838...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #52 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sikkert et dumt spørsmål, men til dere som ikke bruker krem med fysisk filter: Bruker dere "voksensolkrem"? Kjemisk filter er vel ikke lov i krem som markedsføres mot barn eller? Anonymkode: 1a838...196 Det vil jeg tro det er, i og med at det knapt er solkremer å få tak i med kun fysisk filter. Apotekene her har 1 type. Anonymkode: 10293...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #53 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Eller så kan man droppe å ta i mot anbefalinger fra folk som vet null nada niks om stoffer i solkrem, som barnehageansatte. Det du beskriver som «mye sink» er nok fysisk filter, som er anbefalt fremfor kjemisk filter på småbarn, siden leveren deres ikke er velutviklet nok til å håndtere disse kjemikaliene. Jeg digget det da de barnehageansatte klagde på solkremen vi sendte med til 1-åringen vår, fordi den «var vanskelig å smøre ut». 🙄🤦♀️ Anonymkode: 10293...07d Hvorfor digget du det? Hvis de ansatte skal smøre 14 småbarn minimum to ganger hver dag, så er det vel greit at kremen ikke er vanskelig å smøre ut? Anonymkode: 228f3...56f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #54 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sikkert et dumt spørsmål, men til dere som ikke bruker krem med fysisk filter: Bruker dere "voksensolkrem"? Kjemisk filter er vel ikke lov i krem som markedsføres mot barn eller? Anonymkode: 1a838...196 Det er nok jeg som roter. Ser at Apotek 1 skriver at risikoen for allergiske reaksjoner er noe større ved bruk av kjemisk filter, men dette er ikke så "skummelt" som jeg trodde. Har gjort det lettvint i år og kjøpte en Nivea fra matbutikken. Pleier kjøpe cosmica eller apotekets eget merke, men orker ikke køen der nå. Denne inneholder ikke allergifremkallende eller hormonforstyrrrende stoffer, men et stoff som kan være miljøbelastende. Fireåringen påstår at Änglamark klør (merkelig nok), så jeg overtar den kremen. Anonymkode: 1a838...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #55 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg digget det da de barnehageansatte klagde på solkremen vi sendte med til 1-åringen vår, fordi den «var vanskelig å smøre ut». 🙄🤦♀️ Anonymkode: 10293...07d Kunne ikke falt meg inn å KLAGE på på solkrem til en forelder, men jeg kan si med en gang at det er et minihelvete å smøre ut noen visse solkremer på en sprellende 1-2åring som man gjerne har 10 stk av. De trekker ikke inn i huden, så ungen er vanvittig klissete, og blir sendt ut helt hvit, og sand og gress fester seg til hele ungen, og den renner ned i øynene så det svir. Ungen liker det ikke, og vil vaskes på hender, armer og bein. Når det er sagt, så er den sikkert bra og beskytter som den skal! Men jeg foretrekker så absolutt de som er spray. Jeg sprayer rikelig med kremen i hånda, før jeg påfører da det ikke er bra for ungene å puste det inn. Anonymkode: 4079a...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #56 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sendte kun med kokosolje til ungene, og de har aldri vært solbrente på henholdsvis 7 og 9 år. Hjemme unngår vi all solbeskyttelse utenom klær og skygge ved behov. De blir brune og får fulle vitamin D-lagere. Og er praktisk talt aldri syke. (Hadde ikke en eneste sykedag fra barnehagen). Anonymkode: 5753d...e4c Svært uheldig å smøre barna i olje før de skal ut i sola... De blir nærmest grillet av sola pga. egenskaper olje (inkl. kokosolje) har. For ikke å snakke om risiko for hudkreft senere i livet. Bare trist. Anonymkode: ce94d...956 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #57 Del Skrevet 15. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Barn har lekt naken i sola i 60.000 år uten solkrem. Men nå er det farlig. Forstår meg ikke på det der. Solkrem er vel først og fremst for de som ligger og steiker seg i sola for å bli brun? En ganske ny motesak. Min unge setter seg av seg selv i skyggen og leker når det blir varmt. Anonymkode: a22ea...60f Tror gjennomsnittsalderen i steinalderen var noe sånt som 35 år. Da rakk man knapt å utvikle hudkreft. Ellers tror jeg nok mange fikk hudkreft uten å vite at det var kreft. Men du har et poeng, om man er måteholden med sol og aldri blir solbrent går det sikkert bra. Det er bare ingen som tørr å gamble med sitt eget barns helse. Når barnet er i barnehagen er det vanskelig å sørge for at barnet er tilstrekkelig i skyggen. Anonymkode: 2f782...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå