AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Eller funker de gode fra butikken like bra? Fks änglamark? Hva synes dere bhgansatte? Anonymkode: f469f...c7d
Palma Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Mange solkremer er det kreftfremkallende stoffer og andre ting som ikke er så bra. Les deg litt opp, sjekk tester også kjøpet du den du syns er best for ditt barn. Cosmica sin kommer som regel godt ut hvert år. 9
solmåneogstjerner Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 De fra butikken er like bra. For små barn så kan det være lurt å velge noe uten parfyme, ihvertfall hvis de har litt sensitiv hud. Og forholdsvis høy faktor, spesielt nå på våren. Jobber ikke i bhg, men har hatt flere barn der i åresvis. Ser at folk sender med alt mulig, gjerne 20 forskjellige varianter på avdelingen 😊 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 Kjøper alltid solkrem til alle tre barna fra apoteket..det er huden deres, jeg sparer ikke penger her og kjøper inn flere faktorstyrket + en hver til barnehage og noen til å ha hjemme. Å skulle huske å ta med hjem solkrem til alle tre barna er bare en tidstyv og nok en ting blant tusen å huske på. Ellers så har jo apotekene ofte 3 for to på svært gode solkremer. Forskjellen i pris blir derfor ganske liten. Hamstrer inn når det tilbudet kommer. Generelt synes jeg apoteket har blitt en av stambutikkene etter at vi fikk barn. Sånn er det jo:) Der får man god hjelp til riktige kremer, såper, medisiner og solfaktor. Min erfaring er at faktorene fra apoteket i øvre prisklasse er best. Anonymkode: 5f6de...cc1 13
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 jeg sender solkrem fra butikk. Det er billigere, og mye enklere for meg, å kjøpe solkrem der. Anonymkode: 79867...a80 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Änglamark kommer jo ut som en av de bedre i tester hver år. Vi har brukt den mye. I barnehagen ser jeg at det er veldig mange forskjellige merker som er i bruk. Aldri tenkt noe over hvem som bruker hva. Anonymkode: 026da...f85 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 og se her, Anglemark kom bra ut - https://www.klikk.no/foreldre/test-av-solkrem-for-barn-6788066 det som er rart med slike tester, er at samme krem får helt forskjellige resultater fra år til år, så jeg stoler ikke blindt på de. Men allikevel er verdt å sjekke ut, tenker jeg. Anonymkode: 79867...a80 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jeg sender solkrem fra butikk. Det er billigere, og mye enklere for meg, å kjøpe solkrem der. Anonymkode: 79867...a80 Trist. Anonymkode: a3ed4...1fc 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Trist. Anonymkode: a3ed4...1fc Hva er det som er trist med det? Anonymkode: 651c1...929 26
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #10 Skrevet 15. april 2021 Som ansatt i barnehage har jeg ingen innvendinger på hvilket merke solkremen har, vil likevel anbefale å lese tester på solkrem før du kjøper. Vi har erfaring med solkrem med mye sink, og det er et slit å smøre ut. Å bare smøre ansiktet med den er en ting, men en hel kropp tar minst dobbelt så lang tid med krem med svært mye sink, sammenlignet med annen krem😄 Dette, i kombinasjon med barn som sterkt misliker å smøres, gir unødvendig dårlig stemning. Dette gjelder de færreste kremer, men kjenn gjerne på konsistens før sender i barnehagen. Er du fremdeles usikker kan du spørre barnehagen om de har en solkrem å anbefale. Anonymkode: a677a...5ca 15
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 Jeg ser alltid på tester før jeg kjøper solkrem, og så kjøper jeg rimeligste alternativet blant de beste. Anonymkode: 29c40...254 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Trist. Anonymkode: a3ed4...1fc Haha! Ser du setter planken høyt, for hvor vanskelig det skal være å være en forelder i 2021. Regner med, du har ett barn og barnet er knapt ett år gammel? 😂 neida, ingenting er trist, det går helt fint med mine barn. Anonymkode: 79867...a80 15
Arkana Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 Mange av de fra butikk er akkurat like bra. Sjekk tester og unngå produkter med parfyme eller hormonforstyrrende stoffer, men utover det er det ingen grunn til å kjøpe de dyreste. 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #14 Skrevet 15. april 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: Som ansatt i barnehage har jeg ingen innvendinger på hvilket merke solkremen har, vil likevel anbefale å lese tester på solkrem før du kjøper. Vi har erfaring med solkrem med mye sink, og det er et slit å smøre ut. Å bare smøre ansiktet med den er en ting, men en hel kropp tar minst dobbelt så lang tid med krem med svært mye sink, sammenlignet med annen krem😄 Dette, i kombinasjon med barn som sterkt misliker å smøres, gir unødvendig dårlig stemning. Dette gjelder de færreste kremer, men kjenn gjerne på konsistens før sender i barnehagen. Er du fremdeles usikker kan du spørre barnehagen om de har en solkrem å anbefale. Anonymkode: a677a...5ca Hehe, ja disse faktor 50 er noe dritt. Man kan velge mellom en halvsmurt, men helsnurt unge, eller en unge som ser ut som vandrende kritt Anonymkode: 2d188...e40 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #15 Skrevet 15. april 2021 Bruker Weleda. Er nøye på hva barna smøres med. Ser en barnehageansatt skriver det er slitsomt at det er sink i kremene. Sink har mange gode egenskaper for sart barnehud. Anonymkode: f4e54...38c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 Men mens AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hehe, ja disse faktor 50 er noe dritt. Man kan velge mellom en halvsmurt, men helsnurt unge, eller en unge som ser ut som vandrende kritt Anonymkode: 2d188...e40 Til gjengjeld har barn nr 2 tilnærmet lik null risiko for å utvikle hudkreft senere i livet. Du kan jo selv velge hva som er viktigst for deg. Anonymkode: 94649...267 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 Kjøper cosmica, 30 og 50 til å ha i barnehagen. De fleste apotek har 2 for 1 for disse så blir ikke store kostnaden. Änglamark sin er vel også bra, men er langt til coop her jeg bor. Liten avsporing, men er det noen av dere andre som opplever at ungen blir varmere av å ha på 50 spf? Min blir altså knallrød i huden, svett og kokende varm når han har på den høyeste solfaktoren, men blir usikker på om det bare er innbilning fra min side. Smører heller ofte med 30 her hjemme pga det. Anonymkode: e6104...060 1
malifika Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er det som er trist med det? Anonymkode: 651c1...929 Ikke jeg som skrev det men tror jeg skjønte hva vedkommende mente. I dagligvarehandelen har de stort sett solkremer av merkene nivea, piz buin, hawaiian tropic eller hva de nå heter etc.. Disse kremene inneholder ofte stoffer som er kreftfremkallende, de kan fremkalle allergi og være hormon forstyrrende. Og hvis du som forelder kjøper slike produkter til barnet ditt så er det trist. Hvis du derimot kjøper solkremer av merker som er merket som trygge i solkremtester for barn så er det samme om du kjøper dem på apoteket eller om du finner dem på bensinstasjonen. 12
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha! Ser du setter planken høyt, for hvor vanskelig det skal være å være en forelder i 2021. Regner med, du har ett barn og barnet er knapt ett år gammel? 😂 neida, ingenting er trist, det går helt fint med mine barn. Anonymkode: 79867...a80 Har faktisk tre barn. De er 6, 4 og knapt ett år 😉 Smører ikke farlige kjemikalier på ungene for å spare noen hundrelapper. Anonymkode: a3ed4...1fc 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 malifika skrev (1 minutt siden): Ikke jeg som skrev det men tror jeg skjønte hva vedkommende mente. I dagligvarehandelen har de stort sett solkremer av merkene nivea, piz buin, hawaiian tropic eller hva de nå heter etc.. Disse kremene inneholder ofte stoffer som er kreftfremkallende, de kan fremkalle allergi og være hormon forstyrrende. Og hvis du som forelder kjøper slike produkter til barnet ditt så er det trist. Hvis du derimot kjøper solkremer av merker som er merket som trygge i solkremtester for barn så er det samme om du kjøper dem på apoteket eller om du finner dem på bensinstasjonen. Dette 👆 Anonymkode: a3ed4...1fc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå