AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Hei! Jeg og min mann har prøvd å bli gravide i 1 år. Legen foreslo at jeg skulle prøve ovitrelle og letrozol for å booste eggløsning. Nå er det 8 dager siden jeg satt sprøyten, og jeg kjenner jeg har altfor høye forhåpninger.. Derfor lurer jeg på om noken har hatt effekt av denne medisinen, selv om de har EL av seg selv og alt annet tilsynslatende ser bra ut? Anonymkode: f8465...42a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Har ikke erfaring med dette. Har selv prøvd i et år og skal til fastlegen nå om en uke for å snakke om dette. Men lurer på et par ting jeg.. fikk du resept på dette av fastlegen din? Og på hvilken dag i syklusen satte du sprøyta? ikke meningen å kapre tråden men er rett og slett nyskjerrig🙂 Anonymkode: f721e...6b1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 Der går helt fint Nei, jeg fikk resept av gynekologen min, privat. Fastlegen min ba meg ta med mannen på hotell en helg, så "skulle det nok ordne seg". Så jeg tok det videre privat. 😛 Håpar din fastlege er mer oppegående enn min! Jeg tok Letrozol fra CD3-CD7. Deretter var jeg på GU for å se om Letrozol hadde fungert (jeg hadde 1 folikkel som var 20 mm, og 1 som var 16mm). Satt sprøyta dagen etter GU, altså CD11. Det var gynekologen som sa når jeg skulle sette den Anonymkode: f8465...42a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 Jeg har eggløsning av meg selv og alt ser tilsynelatende bra ut. Har prøvd to sykluser med letrozol + Ovitrelle og 2 sykluser med bare Ovitrelle uten letrozol, ikke blitt gravid. Har hatt mer uregelmessige sykluser på letrozol. Har tredje syklus med bare Ovitrelle denne syklusen, før det blir IVF neste syklus. Det finnes noe forskning på at Ovitrelle kan øke sannsynligheten for graviditet, men ingenting på at letrozol har effekt hvis man har eggløsning av seg selv. Men man er jo villig til å prøve alt likevel! Anonymkode: 22494...d5a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 36 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har eggløsning av meg selv og alt ser tilsynelatende bra ut. Har prøvd to sykluser med letrozol + Ovitrelle og 2 sykluser med bare Ovitrelle uten letrozol, ikke blitt gravid. Har hatt mer uregelmessige sykluser på letrozol. Har tredje syklus med bare Ovitrelle denne syklusen, før det blir IVF neste syklus. Det finnes noe forskning på at Ovitrelle kan øke sannsynligheten for graviditet, men ingenting på at letrozol har effekt hvis man har eggløsning av seg selv. Men man er jo villig til å prøve alt likevel! Anonymkode: 22494...d5a Jeg har lignende erfaringer. Har hatt mer uregelmessige sykluser på letrozol, og den ene måneden fungerte piller ikke i det hele tatt... Vanligvis har jeg stabile sykluser, men litt i grann lange (33-34 dager, selv om det er normalt det også). Gynekologen sa at vi kunne prøve en sånn hormonbehandling i 3-4 mnd maks. Hun sa også at det er lite forskning som tyder på at det øker sjansene hvis kvinnen har eggløsning, og alt ser bra ut... Men vi ville ikke ha noe uprøvd, så skjønner deg godt. Ble ikke gravid da jeg brukte medisiner, og legen anbefalte å slutte siden jeg responderte dårlig. Ble heldigvis gravid naturlig en måned etter, og vi slapp IVF. Ønsker dere masse lykke til, høper spiren sitter snart! ❤️ Anonymkode: 3e272...2ce
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Der går helt fint Nei, jeg fikk resept av gynekologen min, privat. Fastlegen min ba meg ta med mannen på hotell en helg, så "skulle det nok ordne seg". Så jeg tok det videre privat. 😛 Håpar din fastlege er mer oppegående enn min! Jeg tok Letrozol fra CD3-CD7. Deretter var jeg på GU for å se om Letrozol hadde fungert (jeg hadde 1 folikkel som var 20 mm, og 1 som var 16mm). Satt sprøyta dagen etter GU, altså CD11. Det var gynekologen som sa når jeg skulle sette den Anonymkode: f8465...42a Takk for svar! Min fastlege er stort sett veldig grei og forståelsesfull, men vi får se! Var hos han for en tid tilbake av en annen grunn, og nevnte for han at vi prøver. Han ville da at jeg skulle ta blodprøver mellom cd21-23 for å se hvordan verdiene var. De va fin. Så håper han vil henvise meg nå. Om ikke blir det privat her også. håper du finner ut av det og at det snart skjer😊 Anonymkode: f721e...6b1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Takk for svar! Min fastlege er stort sett veldig grei og forståelsesfull, men vi får se! Var hos han for en tid tilbake av en annen grunn, og nevnte for han at vi prøver. Han ville da at jeg skulle ta blodprøver mellom cd21-23 for å se hvordan verdiene var. De va fin. Så håper han vil henvise meg nå. Om ikke blir det privat her også. håper du finner ut av det og at det snart skjer😊 Anonymkode: f721e...6b1 Tusen takk, og det samme til deg Anonymkode: f8465...42a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lignende erfaringer. Har hatt mer uregelmessige sykluser på letrozol, og den ene måneden fungerte piller ikke i det hele tatt... Vanligvis har jeg stabile sykluser, men litt i grann lange (33-34 dager, selv om det er normalt det også). Gynekologen sa at vi kunne prøve en sånn hormonbehandling i 3-4 mnd maks. Hun sa også at det er lite forskning som tyder på at det øker sjansene hvis kvinnen har eggløsning, og alt ser bra ut... Men vi ville ikke ha noe uprøvd, så skjønner deg godt. Ble ikke gravid da jeg brukte medisiner, og legen anbefalte å slutte siden jeg responderte dårlig. Ble heldigvis gravid naturlig en måned etter, og vi slapp IVF. Ønsker dere masse lykke til, høper spiren sitter snart! ❤️ Anonymkode: 3e272...2ce Takk for svar Jeg har bestemt at jeg prøver 1 syklus til om det ikke går denne gangen. Om det ikke går, så blir det vell IVF. Håper jeg er like heldig som deg! Gratulerer og takk for svar Anonymkode: f8465...42a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Jeg hadde normal syklus. Men de ville booste eggløsningen min, og funket på første forsøk med Ovitrelle og letrozol. Anonymkode: 4d12c...ee9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 Hadde da prøvd i 1 år uten hell forresten. Jeg er AB over her. Men 1PP med disse medisinene så klaffet det. Anonymkode: 4d12c...ee9
Gjest Fnuggolina Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 (endret) Jeg prøvde i ca 6 pp uten hell med Ovitrelle/Letrozol før IVF. Det trigget endometriosen min jeg ikke visste jeg hadde, gikk fra smertefri til innlagt akutt med operasjon osv. Men, jeg fant jo ut hvorfor det ikke funket da Var som å kaste en brannbombe på noen bittesmå glør for min del. Usikker på hvorfor, IVFmedisinene hadde ikke samme negative effekt 🤷♀️ Angrer på den bortkastede tiden med Letrozol selv, men lett å være etterpåklok. Noen lykkes jo Endret 16. april 2021 av Fnuggolina
Dame1989 Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 Jeg ble raskt gravid, men mistet i bo i uke 10. Har det siste 1,5 året hatt stabil syklus på 30-34 dager og eggløsning på dag 16-20. Utredning viser ingen feil og har prøvd Letrozol enkel dose 3 ganger og Ovitrelle 4 ganger for å optimalisere sjansene. De 2 første rundene med enkel Letrozol hadde jeg store egg ved gynkontroll på dag 12 og satt Ovitrelle samme kveld slik at el ble på dag 14. Den 3 gangen på enkel dose Letrozol viste gynundersøkelse på dag 12 og 15 kun små egg. Fikk el på dag 25 så tror det var Letrozol som ga meg sen el (tok også corona vaksine så det kan ha utsatt el med noen dager). Venter mensen om noen dager og da blir det dobbel dose Letrozol, håper jeg ikke får sen el. Blir jeg ikke gravid den neste syklusen er det planlagt oppstart ivf i slutten av mai (pp17).
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (På 15.4.2021 den 8.53): Hei! Jeg og min mann har prøvd å bli gravide i 1 år. Legen foreslo at jeg skulle prøve ovitrelle og letrozol for å booste eggløsning. Nå er det 8 dager siden jeg satt sprøyten, og jeg kjenner jeg har altfor høye forhåpninger.. Derfor lurer jeg på om noken har hatt effekt av denne medisinen, selv om de har EL av seg selv og alt annet tilsynslatende ser bra ut? Anonymkode: f8465...42a Jeg har brukt dette i forbindelse med insemineringsforsøk. Medisinen gjorde ikke noe annerledes enn det kroppen min allerede gjorde, men klinikken ønsket at jeg skulle ta dette bare for å være på den sikre siden. Anonymkode: ab9d3...159
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #14 Skrevet 18. april 2021 Som mange allerede skriver har ikke forskning bevist at det har effekt om man får eggløsning naturlig. Jeg ble også satt på dette. Det førte til plager, cyster, forstyrret syklus, bortkastede penger, og ikke minst bortkastet tid. Endte med ICSI da de etterhvert fant ut at problemet lå hos mannen. Anonymkode: 3046a...897
Amatariel Skrevet 20. april 2021 #15 Skrevet 20. april 2021 Hadde EL av meg selv, men oppstarten av letrozol har gjort at jeg har fått den tidligere og på et mer normalt sted i syklusen. Veldig glad for det! Men har ikke blitt gravid ennå da. Har forsøkt to sykluser med enkel dose og fire sykluser med dobbel. Tre av disse har også vært med ovitrelle.
Snurrepurre Skrevet 21. april 2021 #16 Skrevet 21. april 2021 Her satt det med den komboen iallfall. Muligens tilfeldig, muligens god effekt. Er 10+2 i dag 💜 Har hatt el tidligere, men som har resultert i SA. (Har en datter fra før).
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #17 Skrevet 21. april 2021 On 4/20/2021 at 1:09 PM, Amatariel said: Hadde EL av meg selv, men oppstarten av letrozol har gjort at jeg har fått den tidligere og på et mer normalt sted i syklusen. Veldig glad for det! Men har ikke blitt gravid ennå da. Har forsøkt to sykluser med enkel dose og fire sykluser med dobbel. Tre av disse har også vært med ovitrelle. Letrozol har dokumentert effekt hos de med PCOS og/eller sen EL. Men spørsmålet er om det er verdt å prøve hormonbehandling hvis kvinnen har helt normale sykluser. Her er det mye usikkerhet i fagfeltet... Anonymkode: 3e272...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå