AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Vi skal bygge platting og trenger tips og inspo. Hvor mye kostet plattingen/pergolaen deres og hvor stor er den? Blir veldig glad for bilder☺️ Tok det lang tid å få det gjort? Anonymkode: 079cd...c9d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Platting og pergola er ikke det samme. Ser ikke mange som har pergola i Norge. Anonymkode: b09af...909 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 Prisen på platting kommer an på hvor dere kjøper materialene, men det tar ikke lang tid å bygge. Om dere gjør det selv så er den ferdig i løpet av en helg. Dere skal kanskje ha pergola på plattingen? Anonymkode: 77140...810
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Prisen på platting kommer an på hvor dere kjøper materialene, men det tar ikke lang tid å bygge. Om dere gjør det selv så er den ferdig i løpet av en helg. Dere skal kanskje ha pergola på plattingen? Anonymkode: 77140...810 Ja, det er planen å ha pergola på plattingen:) Jeg er redd det ville tatt årevis om vi hadde gjort det selv🙈 vi har ti tommeltotter, så vi blir nok nødt til å ha folk til å lage den for oss. Anonymkode: 079cd...c9d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er planen å ha pergola på plattingen:) Jeg er redd det ville tatt årevis om vi hadde gjort det selv🙈 vi har ti tommeltotter, så vi blir nok nødt til å ha folk til å lage den for oss. Anonymkode: 079cd...c9d Det tar nok ikke mer enn to-tre arbeidsdager, maks. Pris på materialer og jobb, vet jeg dessverre ikke, Anonymkode: 77140...810
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er planen å ha pergola på plattingen:) Jeg er redd det ville tatt årevis om vi hadde gjort det selv🙈 vi har ti tommeltotter, så vi blir nok nødt til å ha folk til å lage den for oss. Anonymkode: 079cd...c9d sjekk her - https://www.youtube.com/results?search_query=bygge+platting og kanskje spesielt denne for motivasjonen - Prisen kommer på alt fra 20 tusen, kommer an på dyre terrassebord du velger. men om du vil ha forlk til å gjøre det for deg, så tredobler du prisen med engang, selv med billigste platting. Så hvis dere er to friske voksne, så ville jeg absolutt prøvd selv. Anonymkode: 9647d...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): sjekk her - https://www.youtube.com/results?search_query=bygge+platting og kanskje spesielt denne for motivasjonen - Prisen kommer på alt fra 20 tusen, kommer an på dyre terrassebord du velger. men om du vil ha forlk til å gjøre det for deg, så tredobler du prisen med engang, selv med billigste platting. Så hvis dere er to friske voksne, så ville jeg absolutt prøvd selv. Anonymkode: 9647d...b0b Takk for tips! Vil helst ha vedlikeholdsfri terrassebord. Har du noen anbefalinger på det? Anonymkode: 079cd...c9d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 53 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for tips! Vil helst ha vedlikeholdsfri terrassebord. Har du noen anbefalinger på det? Anonymkode: 079cd...c9d Tenker du helt vedlikholdsfrie, altså plast? Som keboni, kompositt, osv. Ville ikke anbefalt det 🙈 De er enten veldig, veldig dyre - og kan samtidig fortsatt være ekle og varme å gå på, eller er de litt billgere og ser helt jalla og "plastic fantastic" ut, og ja, fortsatt varm plast å gå på, på sommeren. Og glatt. Men, dette kan være min subjektiv mening, så gå i en byggevareforrenning og se på de. Her er grei oversikt - https://www.monter.no/tips-og-inspirasjon/terrasse/hvilke-terrassebord-skal-jeg-velge/ Anonymkode: 9647d...b0b 3
newman01 Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for tips! Vil helst ha vedlikeholdsfri terrassebord. Har du noen anbefalinger på det? Anonymkode: 079cd...c9d Du får impregnert terrasseplank klasse 1 til 19,95kr løpemeteren. Du trenger ca.8 løpemeter pr m2. Dette holder greit, men bør behandles jevnlig, enten med olje eller terrassebeis. Skal du ha noe vedlikeholdsfritt må du over på Kebony eller kompositt, og da koster planken fra 75kr/løpemeteren. Så må du ha skruer. Om du skal ha kompositt koster de festebrakettene grisemye. Kebony må ha syrefaste skruer, og ønsker du skråskruing slik at det ikke blir hull i terrassebordene koster dette rundt 1400kr for nok skruer til 20m2. Skal du ha fagfolk til å gjøre en slik jobb må du garantert legge på 10-15'000 i arbeid. 1
Zzyzx Skrevet 15. april 2021 #10 Skrevet 15. april 2021 Vi laget platting i fjor, og materialvalget ble noe påvirket av at alle skulle bygge terrasse og platting på den tiden. Vi gravde ut en del løsmasser for å komme dypt nok (har kjellervinduer som ligger helt på bakkenivå), og så støpte vi fundamenter. En litt heldig konsekvens av at nesten alt var utsolgt var at omtrent det eneste vi fikk tak i av terrassebord var like lengder på rundt 5 meter, noe som gjorde at vi ikke har skjøter noe sted på plattingen. Billig var det også. Brukte litt av det vi sparte på system for skjult innfesting av bordene, så det er ikke skruehull der heller. Vi vurderte disse vedlikeholdsfrie i komposittmaterialer, men konkluderte med at det ikke bare ble for dyrt, men også for varmt for bare føtter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå