AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #1 Skrevet 15. april 2021 Jeg har opplevd dette ofte siden jeg var barn og ungdom og flere ganger i voksen alder. Det blir kommentert at jeg er beskjeden eller stille. Dette til tross for at jeg i voksen alder kommuniserer som alle andre. Det eneste er at jeg ikke forteller om meg selv uten at andre spør/ at det er naturlig i samtalen. Er det bare oss «beskjedne» som får drittkommentarene og kritikken, eller er det andre personligheter som også blir slengt dritt til? Bare undrer litt. Anonymkode: 48c32...fb8 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Jeg vet ikke, men jeg har også opplevd det du sier. Saken er at det gjorde meg bare enda mer usikker da jeg var ung. Nå har jeg noen standardsvar som; "Er det noe spesielt du vil jeg skal snakke om?" "Synes du det er for lite prat på jobben?" "Jeg lar dere andre ta dere av snakkingen, dere er så flinke til det." Anonymkode: 88f37...ad1 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 Jeg er også sjenert og stille av meg, men får ikke negative kommentarer om personligheten min. Kan det være en annen grunn til kommentarene? 🤷♀️ Anonymkode: 4b2ef...a72
Gjest ti10 Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er også sjenert og stille av meg, men får ikke negative kommentarer om personligheten min. Kan det være en annen grunn til kommentarene? 🤷♀️ Anonymkode: 4b2ef...a72 Da har du sannsynligvis hatt flaks. Jeg har også fått kommentarer om at "Du er alltid så stille", "Hvorfor sier du ingenting?" osv, osv. Mest tidligere, men også i voksen alder. Og det er ikke snakk om at jeg sitter helt taus, jeg er stille og rolig, men klarer fint å snakke når jeg har noe å komme med. Jeg ser bare ikke noe poeng i å kjempe om å få ordet uten grunn i en forsamling. Og det er alltid sånne storkjeftede personer som kommenterer at andre er stille. Det de ikke tenker på, er at hvis de hadde vært litt mer stille, hadde det vært lettere for andre å slippe til.
Årolilja Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 (endret) ti10 skrev (1 time siden): Og det er alltid sånne storkjeftede personer som kommenterer at andre er stille. Det de ikke tenker på, er at hvis de hadde vært litt mer stille, hadde det vært lettere for andre å slippe til. Kan du ikke bare svare det da? Med et glimt i øyet selvfølgelig 😉 Endret 15. april 2021 av Årolilja 3
Gjest byråkrati Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Sier de det direkte til deg? Tror det handler mye om at de blir defensive selv. Kanskje prøver de snakke med deg, ha en normal samtale,men det er vanskelig fordi du sier lite/ ingenting. De blir frustrert eller usikre og kommenterer at du er beskjeden. Fordi det kan være ekkelt for enkelte at det ikke virker som om du forsøker gjøre en innsats ved å prate/ vise interesse. Om det er baksnakking, så blir alle baksnakket til en viss grad, det er naturlig. Det er greit på irritere seg over andre mennesker iblant. Om man føler seg bedre av litt baksnakking må man få lov til det, så lenge man oppfører seg bra ellers.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 Jeg har også fått høre det gjennom hele oppveksten. Det virker som at det er de som alltid roper høyest som er mest populære, av en eller annen grunn. Jeg syns de bare er irriterende. Selv om jeg tenker at det er greit å være litt rolig og «down to earth», så blir jeg usikker og lei meg når jeg får høre «hun er jo ikke den som roper høyest». Føler meg undervurdert og misforstått, men det er jo bare sånn jeg er🤷🏼♀️ Anonymkode: 1846f...2a9 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Jeg får også kommentarer om at jeg er stille, men jeg opplever at de som er ekstremt utadvendte også får kommentarer om at de "tar mye plass", at de krever mye oppmerksomhet, at de ikke lar andre slippe til osv. Jeg tror de at det er ytterpunktene folk reagerer på. Anonymkode: ad46b...d42 2
Gjest Timeplan Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Jeg tror nok folk som er høylytte også får kommentarer på det fra tid til annen, og for den del også andre personlighetstyper som stikker seg ut på en eller annen måte. Selv tar jeg det ikke ille opp om noen kommenterer at jeg er stille. Det er jo sant, og de mener ikke nødvendigvis noe vondt med det. Dersom det åpenbart er vondt ment svarer jeg heller med samme mynt. Jeg er kanskje introvert, men jeg er også rappkjefta. Som oftest er jeg jo stille fordi jeg f.eks. synes det folk prater om på jobb er fullstendig uinteressant, ikke fordi jeg er sjenert.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #10 Skrevet 15. april 2021 Har opplevd det mange ganger. Tror jeg de fleste har. Og jeg vil tro at jo mer utadvendt man er jo mer kommenterer folk personligheten din. Det er i alle fall min erfaring. Jeg kan være stille og rolig med folk jeg ikke kjenner (ny jobb el) da opplever jeg sjelden at noen sier noe. Når jeg blir godt kjent, kan jeg skravle mye... og da hagler kommentarene. Eneste jeg ser som får lite kommentarer er de med veldig sterk personlighet og de av de som oppleves litt krasse og frekke... få vil gå inn i en diskusjon eller kommentere noe til disse folkene😅 Anonymkode: 1ae1b...10a 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 Kunne ikke gitt mer faen i hva folk sier om min personlighet. Liker de ikke meg, så kan de komme seg vekk. Jeg er ikke kommet til verden for at alle skal like meg Anonymkode: 5ce36...b9b 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 Årolilja skrev (1 time siden): Kan du ikke bare svare det da? Med et glimt i øyet selvfølgelig 😉 Da blir det et gnål om at en må klare å ta ordet selv og «bidra». For å svare på trådemnet: jeg har fått kritikk for å være sjenert men også sjefete/masete, men det var mest i barndommen. Tørte ikke gjøre så mye utav meg etter kritikken. Er både sjenert men kan bli litt masete når jeg blir tryggere. Har ikke blitt særlig bedre og jeg er i 30-åra. Anonymkode: 00d49...b9d 1
Sylvelin Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 Jeg får ofte kommentarer på at jeg er stille og ikke sier så mye. 1
Gjest ti10 Skrevet 15. april 2021 #14 Skrevet 15. april 2021 Årolilja skrev (2 timer siden): Kan du ikke bare svare det da? Med et glimt i øyet selvfølgelig 😉 Det har skjedd at jeg har gjort det, men vet ikke hvor mye det hjelper. Og så blir man jo også av og til litt paff når folk er så frekke, så ofte går det en stund før man kommer på hva man skulle ha svart ...
Danseskjørt Skrevet 15. april 2021 #15 Skrevet 15. april 2021 ti10 skrev (1 time siden): Det har skjedd at jeg har gjort det, men vet ikke hvor mye det hjelper. Og så blir man jo også av og til litt paff når folk er så frekke, så ofte går det en stund før man kommer på hva man skulle ha svart ... Sånn er jeg og! Sykt irriterende!😅 Jeg skjønner ikke hvorfor folk kan få seg til å rakke ned og være frekke mot andre, fordi de er rolige. Føler bare det er de superutadvendte som blir pris på i samfunnet🤯 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 byråkrati skrev (10 timer siden): Sier de det direkte til deg? Tror det handler mye om at de blir defensive selv. Kanskje prøver de snakke med deg, ha en normal samtale,men det er vanskelig fordi du sier lite/ ingenting. De blir frustrert eller usikre og kommenterer at du er beskjeden. Fordi det kan være ekkelt for enkelte at det ikke virker som om du forsøker gjøre en innsats ved å prate/ vise interesse. Om det er baksnakking, så blir alle baksnakket til en viss grad, det er naturlig. Det er greit på irritere seg over andre mennesker iblant. Om man føler seg bedre av litt baksnakking må man få lov til det, så lenge man oppfører seg bra ellers. Det jeg stusset på er at jeg kommuniserer som flere andre selv om jeg ikke er superutadvendt. De må ikke dra ord ut av meg, på ingen måte. Men jeg er heller ikke den som forteller masse om meg selv, det skal sies. Jeg er privat om meg og mitt, men kan svare åpent når jeg blir spurt. jeg har vel bare en beskjeden framtoning da. Samtidig er jeg en veldig positiv person og jeg ser på meg selv som «glad-innadvendt». Jeg liket å prate med forskjellige typer mennesker uansett bakgrunn og kultur de er fra. Jeg er også flink til å samarbeide og jobbe i grupper. Takker for alle svar fra dere. Ts Anonymkode: 48c32...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 Egentlig neste aldri tror jeg. Har fått mye pes på jobb (angående jobb ting), men når leder f.eks har kommet med slike tilbakemeldinger så får jeg oftest høre tilslutt at jeg ellers er veldig godt likt. Flink til å tilpasse meg, pliktoppfyllende, imøtekommende osv Så min vennlig personlighet kompenserer litt mot min manglende ekstra giret på jobb (har til tider store konsentrasjonsvansker, takler stress veldig dårlig og fått diagnose ADD nå i voksen alder. Så det er jo ikke med vilje når jeg sliter med oppgaver som er veldig krevende). Anonymkode: 2ba6d...e44 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Egentlig neste aldri tror jeg. Har fått mye pes på jobb (angående jobb ting), men når leder f.eks har kommet med slike tilbakemeldinger så får jeg oftest høre tilslutt at jeg ellers er veldig godt likt. Flink til å tilpasse meg, pliktoppfyllende, imøtekommende osv Så min vennlig personlighet kompenserer litt mot min manglende ekstra giret på jobb (har til tider store konsentrasjonsvansker, takler stress veldig dårlig og fått diagnose ADD nå i voksen alder. Så det er jo ikke med vilje når jeg sliter med oppgaver som er veldig krevende). Anonymkode: 2ba6d...e44 Kjenner meg igjen i vennlig personlighet. Det er veldig positivt, men jeg tror også at noen folk tolker vennlig som beskjeden eller dumsnill, og det er jo ikke akkurat ansett som gode egenskaper. Jeg har opplevd at folk har sagt direkte til meg eller om meg til andre at jeg er stille/ rolig/ beskjeden, også når jeg selv er tilstede. Jeg opplever det som ubehaglig, men jeg ble mer såret før, nå prøver jeg mer å ignorere det og heller fokusere på hva som er mine sterke sider. Ts Anonymkode: 48c32...fb8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 Da jeg var yngre skjedde det ofte, nå skjer det ikke lengre. Regner med at jeg den gang virket usikker og da blir man gjerne kritisert. Anonymkode: cca42...333
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da jeg var yngre skjedde det ofte, nå skjer det ikke lengre. Regner med at jeg den gang virket usikker og da blir man gjerne kritisert. Anonymkode: cca42...333 Veldig sant. Folk fanger opp de usikker-vibbene med en gang, så tror de at de kan overkjøre deg og behandle deg som dritt på bakgrunn av det (satt på spissen, men ofte sant). Ts Anonymkode: 48c32...fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå