Gå til innhold

Kondom bruk, starter uten, hvor sikkert er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Voldsomt så sinna da!? Jeg sier jo at dette har fungert for meg og min samboer i fire år. Hvorfor gjør dette deg så sint? 😛 

Anonymkode: acfd6...4a1

Fordi du stoler blindt på en app men ikke aner hva du driver med? Les om befruktning. Det er bare pinlig at en kvinne kan så lite om egen kropp som deg. 

Anonymkode: cb4c6...30c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Voldsomt så sinna da!? Jeg sier jo at dette har fungert for meg og min samboer i fire år. Hvorfor gjør dette deg så sint? 😛 

Anonymkode: acfd6...4a1

Jeg er ikke den du siterer, men det er problematisk at du kommer med råd som kan slå helt feil ut for ts. Fint det funker for dere, men ikke alle har regelmessig mens, og mange har også veldig ustabil syklus. Man kan dessuten ha kort og lang syklus. Hadde alle hatt eggløsning på dag 14 så hadde metoden din kunnet fungere supert.

Anonymkode: fb63a...08c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved perfekt brukt vil 4 av 100 som hopper av i svingen bli gravide, mot 2 av 100 som bruker kondom. De fleste har ikke sædceller i precum, det er bevist gang på gang. Det handler mest om han har kontroll på utløsningen eller ikke. Akkurat som kondom ikke er sikkert dersom det sprekker eller man griser sæd på utsiden av kondomet e.l.

Anonymkode: d9a0a...685

AnonymBruker
Skrevet

TS her! Helt enig i at jeg her var litt uvitende, det skulle jo sagt seg selv at lystdråper kan komme når som helst, trengte vel bare en bekreftelse.

nei, vi ønsker oss ikke barn, og ja vi tenker å sterilisere en av oss. 

men jeg har da aldri nevnt at jeg ville tatt abort? Ting går så over stokk og stein her inne, folk bare leter etter en tråd å være slem i😂 

hadde jeg blitt gravid hadde det selvfølgelig vært andre boller! 

Anonymkode: 62c1b...dda

AnonymBruker
Skrevet

Vi holdt på på samme måte, jeg tåler heller ikke hormonell prevensjon. Trodde ikke det skulle så lite til, men så feil kan man ta. Jeg ble gravid 

Anonymkode: 1f71e...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Hormonprevensjon kan være et helvete, men finnes det ikke andre alternativer uten? Kobberspiral og pessar og slikt.

Nå snakker jeg om ting jeg ikke har peiling på, men hva med sånn babycomp/ladycomp-sak som måler når det er sikre perioder? Så kan man hoppe litt av i svingen når det er sikkert, og bruke kondom under hele akten i perioder hvor det ikke er sikkert.

Og dere er vel ikke for unge for å sterilisere dere. Det er et sinnsykt enkelt lite inngrep for mannen (og et stort for kvinnen), han kan jo bare gjøre det en gang for alle før dere går på en smell her. Det er vel ikke noe vits i å utsette det når dere er helt sikre på at dere aldri skal ha barn?

Anonymkode: 2f238...311

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk 2 barn på denne "prevensjonmetoden" som var trygge/utrygge perioder og "hoppe av i svingen" Fungerte i noen år, helt til det ble en glipp da det ble litt for deilig for ham🙈 2 glipp= 2 barn. Så trygt er det ikke. Det ble ikke krise da vi ønsket oss barn og hadde pratet om det, men ikke så tidlig. 

Tror faktisk også at noen kvinner har to eggeløsninger i en periode. Den andre er under menstrasjonen, for de som kjører brannbil 🤪 

Sædcellene kan overleve mange døgn. Så hvis en ikke vil kjøre brannbil så er det ikke så mange trygge dager.

Anonymkode: fbb10...22c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...