AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Jeg 23 år gammel og dama mi 20 år. Vi har vært sammen i 2, og har veldig fint sammen. For 9 uker siden bytta hun fra noen p-piller til noen andre, og ved overgangen brukte vi ikke kondom, og ikke dagene etterpå heller. Fikk vite forrige uke at hun er gravid i uke 9 nå. Jeg studerer å tar en bachelor for å bli elektroingeniør, mens hun akkurat har fått fagbrevet innen helse. Hun bor hjemme hos sine foreldre, og jeg bor hjemme hos mine. Vi er på ingen måter klare for å ha et barn. Jeg er ikke økonomisk klar til å kunne forsørge det barnet, og slikt har mye å si. Jeg har pratet hull i hodet hennes ang denne saken her, og hun føler at hun må beholde dette barnet - ellers vil hun føle at hun tar et liv. Jeg skjønner at det er jævlig kjipt, men har jeg virkelig ikke noe jeg skulle ha sagt? Jeg er ikke klar for å bli pappa, og når jeg blir klar, så vil at barnet mitt skal være under gode og trygge økonomiske rammer. Økonomi er den største grunnen til at jeg ikke vil ha barn nå. Jeg er ikke klar, og nå føler jeg hun kjører meg i grøfta. Anonymkode: 81181...dc5 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 14. april 2021 Du har ikke noe du skal ha sagt, nei. Hvis hun har tatt fagbrev i helse, har hun gode sjanser til å få seg jobb og betale for egen leilighet. Anonymkode: b7587...832 73
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Hennes kropp = hennes valg. Anonymkode: c7e21...419 33
CorvusCorax Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Hm. For en håpløs situasjon. Synes du skal trekke deg ut av forholdet. Det bør være en viss respekt for hverandre, og hun respekterer ikke ditt ønske. Så kan hun beholde barnet og leve det livet hun ønsker. 19
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hennes kropp = hennes valg. Anonymkode: c7e21...419 Det er greit det, men det er jeg som må betale for barnet. Og jeg har ikke tilstrekkelig økonomisk evne til å stille opp for barnet. Jeg har 2 år Igjen av studiet mitt, og har så lite å stille opp med. Anonymkode: 81181...dc5 7
Populært innlegg Hannah80 Skrevet 14. april 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 14. april 2021 Skulle brukt kondom da, hvis du ikke var klar for å bli far. (det rimte). Hennes kropp, og hun bestemmer. 103
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Skulle brukt kondom da, hvis du ikke var klar for å bli far. (det rimte). Hennes kropp, og hun bestemmer. Les nøye. Hun brukte p-piller, men det skjedde i overgangen. Vi visste ikke noe om dette Anonymkode: 81181...dc5 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg 23 år gammel og dama mi 20 år. Vi har vært sammen i 2, og har veldig fint sammen. For 9 uker siden bytta hun fra noen p-piller til noen andre, og ved overgangen brukte vi ikke kondom, og ikke dagene etterpå heller. Fikk vite forrige uke at hun er gravid i uke 9 nå. Jeg studerer å tar en bachelor for å bli elektroingeniør, mens hun akkurat har fått fagbrevet innen helse. Hun bor hjemme hos sine foreldre, og jeg bor hjemme hos mine. Vi er på ingen måter klare for å ha et barn. Jeg er ikke økonomisk klar til å kunne forsørge det barnet, og slikt har mye å si. Jeg har pratet hull i hodet hennes ang denne saken her, og hun føler at hun må beholde dette barnet - ellers vil hun føle at hun tar et liv. Jeg skjønner at det er jævlig kjipt, men har jeg virkelig ikke noe jeg skulle ha sagt? Jeg er ikke klar for å bli pappa, og når jeg blir klar, så vil at barnet mitt skal være under gode og trygge økonomiske rammer. Økonomi er den største grunnen til at jeg ikke vil ha barn nå. Jeg er ikke klar, og nå føler jeg hun kjører meg i grøfta. Anonymkode: 81181...dc5 Vel, du ga samtykke til sex uten kondom, og da har du ingen rett til å nekte henne å beholde barnet. Jeg regner med at man i en alder av 20 år forstår at man gjør noen gravid ved å ha ubeskyttet sex, så her får du null sympati fra meg. Du tok et valg, da får du ta konsekvensene som en mann når du tenker med pikken og ikke huet Anonymkode: 70eb7...92d 81
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 Du er på KG nå, så da vil du få høre at det er hennes kropp og hennes valg, dessverre. Det er rett som noen over her skriver, at du ikke har noe du skulle sagt i denne saken her. Du skriver at du ikke har økonomi til å forsørge et barn nå, men det spiller ingen rolle for Nav vil betale henne minstebidrag fram til du er i jobb, så fra din første lønning så må du betale bidrag. Mens du studerer så opparbeider du deg også bidragsgjeld, så du får en fin start på voksenlivet. Hun kan velge å ikke jobbe med en gang og få overgangsstønad, bidrag, barnetrygd for 2 barn, kontantstøtte + at hun får vel også fødselspenger som er på borti 100.000,- nå. Hun kan leve fett på dette barnet i noen år nå, og vil ha god tid til å finne seg en jobb. Livet ditt er kjørt mens hun har vunnet i Lotto. Anonymkode: 83ad4...0bb 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke klar for å bli pappa Anonymkode: 81181...dc5 Synd ikke flere faktisk tenker over dette før de plutselig står der med en kid i armene. Da innser man at de øyeblikkene med egoistisk kåtskap ikke var verd risikoen, så forsøker man desperat å slippe unna ansvaret. Anonymkode: 86ff8...b4f 43
Populært innlegg SoWhat? Skrevet 14. april 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les nøye. Hun brukte p-piller, men det skjedde i overgangen. Vi visste ikke noe om dette Anonymkode: 81181...dc5 Hva visste du ikke om?? Jeg skjønner at det er kjipt. Å få et barn snur opp-ned på tilværelsen, men når sant skal sies så er det kjæresten din som tar og får det største ansvaret og jobben. Slutt å prat hull i hodet hennes om din uvilje nå. Du presser henne, og det er ikke greit. At det er kjipt for deg er en ting, men babyen blir til i hennes kropp, og det er hun som må ta avgjørelsen. Det riktige vil selvfølgelig være at du viser deg som en mann og støtter henne. Dere klarer helt sikkert dette på en eller annen måte. Hun har fagbrev og du er ferdig utdannet om bare to år. Dere må snakke ordentlig sammen og samarbeide. 51
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, du ga samtykke til sex uten kondom, og da har du ingen rett til å nekte henne å beholde barnet. Jeg regner med at man i en alder av 20 år forstår at man gjør noen gravid ved å ha ubeskyttet sex, så her får du null sympati fra meg. Du tok et valg, da får du ta konsekvensene som en mann når du tenker med pikken og ikke huet Anonymkode: 70eb7...92d For å være ærlig så har jeg hørt en del ulike svar ang dette, og ditt svar er det mest ubrukelige. Da jeg var singel hadde jeg alltid sex med kondom, og dersom de damene jeg var i forhold med brukte p-piller, så har jeg ikke brukt kondom. Denne overgangen er ikke min eller hennes feil. Det at hun bytta p-piller og visste at hun måtte bruke kondom er ikke hennes feil, eller min? Anonymkode: 81181...dc5 2
miSs. Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 Da skulle du ha brukt prevensjon. Desverre har du ingenting du skulle sagt, og ikke mye du for gjort. Er du ikke klar for å bli pappa er det ditt problem. Tydeligvis er dama di klar for å bli mamma, i og med at hun ønsker å beholde barnet. Ikke legg psykisk press på henne. Si din mening, også lar du henne ta avgjørelsen selv. 19
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For å være ærlig så har jeg hørt en del ulike svar ang dette, og ditt svar er det mest ubrukelige. Da jeg var singel hadde jeg alltid sex med kondom, og dersom de damene jeg var i forhold med brukte p-piller, så har jeg ikke brukt kondom. Denne overgangen er ikke min eller hennes feil. Det at hun bytta p-piller og visste at hun måtte bruke kondom er ikke hennes feil, eller min? Anonymkode: 81181...dc5 Er du dum? Du visste hun bytte. Hva i helvete tror du? At man er beskyttet når man ikke bruker p-pille fordi hun har brukt det tidligere? Selvsagt er det din feil. Dette er da allmennkunnskap, at du ikke forstår omfanget av sex og dine handlinger er jo kun din feil. Burde kanskje fulgt med i sexual undervisninga, så hadde du sluppet dette Anonymkode: 70eb7...92d 33
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Denne overgangen er ikke min eller hennes feil. Det at hun bytta p-piller og visste at hun måtte bruke kondom er ikke hennes feil, eller min? Anonymkode: 81181...dc5 Dere burde begge ha visst bedre. Men spist er spist. Anonymkode: b7587...832 18
Blackbeauty Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: Økonomi er den største grunnen til at jeg ikke vil ha barn nå. Jeg er ikke klar, og nå føler jeg hun kjører meg i grøfta. det går helt fint og få barn selvom økonomien ikke er 100% perfekt. 29
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #17 Skrevet 14. april 2021 Glad jeg er single og barnløs. Go MGTOW! Anonymkode: 804cd...2c7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #18 Skrevet 14. april 2021 Blackbeauty skrev (2 minutter siden): det går helt fint og få barn selvom økonomien ikke er 100% perfekt. Det føles ikke slik når jeg bor hjemme, uren jobb og inntekt Anonymkode: 81181...dc5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #19 Skrevet 14. april 2021 (endret) Oooh 👶 Ha ikke sex med noen du ikke vil ha barn med. Ingen prevensjon er 100% sikker. Du vet at abort i hverstefall kan gjøre at man ikke kan få barn senere om man får komplikasjoner ved aborten. Anonymkode: d4b19...c32 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 16. april 2021 av Perelandra 27
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #20 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du dum? Hvilken sexual undervisning, du må være eldgammel som ikke vet at det ikke undervises noe SEXUAL UNDERVISNING nesten Hun har byttet 3 fordømte p-piller i løpet av forholdet vårt, og alle sammen har gått fint. Men som nevnt: kvinner burde også få form for straff når de velger å knulle uten prevensjon i framtiden. Så skal vi se hvor morsomt det blir å spre beina. 🤣 Anonymkode: 81181...dc5 Jeg er lærer, og jo barn har enda seksualundervisning, både i 7 klasse og på ungdomsskolen. Ikke er jeg eldgammel heller, men du virker veldig umoden og uerfaren. Du er faktisk dum når du tror man ikke kan bli gravid når hun stopper på p-pille fordi hun skal bytte. P-pille virker jo kun når man faktisk går på det, at hun ikke har blitt gravid tidligere kan være pga menstruasjonssyklus og at du har vært heldig. Blir nesten bekymret når dere begge er i 20-årene og forstår så lite om sex og kroppen. Hva skal du si til NAV eller de du mener skal betale deg bort fra ansvaret? Kona mi stoppet på p-piller, og i pausen før hun skulle skifte prevensjon så var jeg så kåt at jeg bare måtte pule uten litt kondom. Men hey, er jo ikke min feil, for jeg visste jo ikke man kunne bli gravid av å pule. Uff, nei, det er ikke synd på deg, du burde visst bedre. Det gjorde du ikke, og da får du ta konsekvensene og ikke komme her og sutre fordi du var dum. Anonymkode: 70eb7...92d 47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå