Gå til innhold

Ekkel i kroppen etter vitamin-tilskudd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tatt ren c-vitamin, d-vitamin og jerntabletter før, en gang hvor jeg ikke hadde spist. Fikk veldig vondt i magen resten av dagen selvom jeg spiste etterpå.

Idag fikk jeg vitaminbjørner (sugarbear hair), og tok en før jeg spiste. Har hele dagen vært skikkelig rar og ekkel i kroppen. Får ikke roen i meg og munnen/halsen og hodet føles rart. Føles nesten som om jeg er allergisk på innsiden av kroppen. Jeg får samme ekle følelsen når jeg spiser hjemmelaget bakevarer laget med sukrin. Føles nesten som litt lammelse innvendig😂Jeg har også hatt urolig mage idag, litt sånn bryggende mageknip, men det har gått fint. Utrolig ekkelt da, spesielt for meg med helseangst, men jeg beholder roen for regner med en natts søvn hjelper. Noen som vet hva dette kan skyldes? Eller har opplevd lignende? Hva kan det være?

Jeg har brukt disse vitaminene før, i flere måneder tilbake i 2017-2018, uten problem. Kjøpte de pga vitaminmangel + at håret vokser vilt med disse for meg. Har tidligere latt legen min se på dem før jeg tok dem, og han sa at alt overskudd av vitamin skyldes ut med urin så han fant ikke noe galt med dem!

Anonymkode: a3308...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innbilning.

Anonymkode: 36c96...959

Jeg merker veldig lett om noe ikke er helt normalt, så nei det er ingen innbilning. Jeg har ikke den typen helseangst at jeg innbiler meg ting. Det er kun hvor jeg faktisk er syk at jeg overtenker.

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg merker veldig lett om noe ikke er helt normalt, så nei det er ingen innbilning. Jeg har ikke den typen helseangst at jeg innbiler meg ting. Det er kun hvor jeg faktisk er syk at jeg overtenker.

-ts

🙃

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke riktig at alt overskudd av vitaminer skylles ut med urin. D-vitamin er kun fettløselig. Det samme med A. 

Anonymkode: 2b454...6f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke riktig at alt overskudd av vitaminer skylles ut med urin. D-vitamin er kun fettløselig. Det samme med A. 

Anonymkode: 2b454...6f5

Det er såpass lite A og D-vitamin i disse bjørnene. Jeg siktet mest til C-vitamin og Biotin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

🙃

Herregud hva er det med deg? Oppfører deg som en 14 åring. Skal du være negativ og ikke har råd eller erfaring så la vær å kommenter. Yeez

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke på grunn av vitaminene du føler deg rar. Jeg spiser både vitaminbjørner og x antall appelsiner pluss en liter sitronsaft i uka ( litt overdrevet )  man får ikke overdose liksom. Hvilke fare tror du egentlig at det er?

Og så er det flere som har hatt magesjau i det siste faktisk....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Det er ikke på grunn av vitaminene du føler deg rar. Jeg spiser både vitaminbjørner og x antall appelsiner pluss en liter sitronsaft i uka ( litt overdrevet )  man får ikke overdose liksom. Hvilke fare tror du egentlig at det er?

Og så er det flere som har hatt magesjau i det siste faktisk....

Jeg tenker ikke på overdose, bekymrer meg mer for allergi. Finnes jo andre ting i disse bjørnene når de lages, som jeg frykter jeg er allergisk mot. Som sagt har jeg det slik med sukrin også, da blir jeg også helt kald innvendig, metallsmak i munn/svelg i mange timer etterpå og føler meg veldig rar. Mulig det er noe tilsetningsstoffer jeg kanskje reagerer på. Jeg har jo mye vitaminmangel så jeg vet det ikke er overdose. Ja mange som sliter med magen, og når man da tar tabletter eller slikt i tillegg blir det jo ikke bedre😅Jeg er kun i kontakt med samboer så rart om det skulle vært magesjau, for han er uten jobb og kun hjemme for øyeblikket, samme med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme. Kan ikke drikke te eller ta vitamintilskudd på tom mage. Blir skikkelig kvalm da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres mest psykosomatisk ut. Man kan få mageproblemer (forstoppelse og luftsmerter) av jerntabletter, men ikke av de små mengdene som finnes i multivitamin.

Anonymkode: e657a...8af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker ikke på overdose, bekymrer meg mer for allergi. Finnes jo andre ting i disse bjørnene når de lages, som jeg frykter jeg er allergisk mot. Som sagt har jeg det slik med sukrin også, da blir jeg også helt kald innvendig, metallsmak i munn/svelg i mange timer etterpå og føler meg veldig rar. Mulig det er noe tilsetningsstoffer jeg kanskje reagerer på. Jeg har jo mye vitaminmangel så jeg vet det ikke er overdose. Ja mange som sliter med magen, og når man da tar tabletter eller slikt i tillegg blir det jo ikke bedre😅Jeg er kun i kontakt med samboer så rart om det skulle vært magesjau, for han er uten jobb og kun hjemme for øyeblikket, samme med meg.

Det er neppe noen tilsetningsstoffer som gir allergi! Og du blir ikke kald innvendig og blir rar av allergi. Men metallsmak er vel normalt. Det smaker jo dritekkelt 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bjørnene er jo fulle av søtningsstoffer da...

Kjøp heller skikkelige vitaminer på helsekosten, og så spiser du før du tar pillene! 

Anonymkode: 79560...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp heller skikkelige vitaminer på helsekosten, og så spiser du før du tar pillene! 

Er de fulle av søtningsdtoffer? Hvor mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

1 bjørn! Come on!

Anonymkode: 85f7b...ae3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
SoWhat? skrev (4 minutter siden):

Er de fulle av søtningsdtoffer? Hvor mye? 

Tror det er nok iallefall, for når jeg tenker over det så blir jeg litt ekkel innvendig av pepsi max, samme gjør min far. Så mulig det kan være søtninsstoffene som gjør det litt ubehagelig og skaper den ekle følelsen innvendig. Jeg kan heller ikke drikke koffein, da får jeg samme ekle følelsen innvendig, samme med te.. Merkelige greier, skjønner ikke helt hva det skyldes. Men det har garantert noe med bjørnene å gjøre, for det skjer aldri uten at jeg har hatt inntak av noe unormalt for meg i hverdagen. Altså jeg stresser ikke med at det er noe farlig, men innbilning er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det er nok iallefall, for når jeg tenker over det så blir jeg litt ekkel innvendig av pepsi max, samme gjør min far. Så mulig det kan være søtninsstoffene som gjør det litt ubehagelig og skaper den ekle følelsen innvendig. Jeg kan heller ikke drikke koffein, da får jeg samme ekle følelsen innvendig, samme med te.. Merkelige greier, skjønner ikke helt hva det skyldes. Men det har garantert noe med bjørnene å gjøre, for det skjer aldri uten at jeg har hatt inntak av noe unormalt for meg i hverdagen. Altså jeg stresser ikke med at det er noe farlig, men innbilning er det ikke.

Jaja, skal ikke motsi deg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1 bjørn! Come on!

Anonymkode: 85f7b...ae3

Kan være forskjell på de vitaminene på kiwi og disse sugarbearhair vitaminene?Det er 5000 mikrogram biotin i hver dose på disse, og inntaket man blir anbefalt å ligge på hver dag er på 30-100mikrogram😅Resten skyldes ut i urin da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er ingredienslista på den. Det er 5000mikrogram biotin i hver dose, men jeg tar alltid kun 1 bjørn, for noe annet er bare sløs, da blir det vel 2500 mikrogram i en bjørn

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...