Gå til innhold

Hva tenker du om de som bare har fagbrev?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at de ikke har kommet langt her i livet?

Anonymkode: 776b1...483

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg tenke det?

Anonymkode: 54aa7...394

• Liker 41
Skrevet (endret)

Endret av Cleo88
  • Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Er dette alvorlig ment? 

Ser absolutt ikke på de med «bare» fagbrev som noe mindre verdt enn folk med hva da... høyere utdanning? Det er mange flinke og smarte folk som har yrkesrettet utdanning. Tjener bedre enn mange dåsemikler som har tatt (lite matnyttige) utdanninger ved diverse høyere utdanningsinstitusjoner halve livet gjør de også i mange tilfeller 😉 Ikke har de en halv mill i studielån heller. 

Anonymkode: a5cac...cde

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Tenker; takk gud for at det finnes smarte folk som tar praktiske yrker. Vi trenger virkelig rørleggere, elektrikere etc. Hva skulle vi gjort uten dem?

Anonymkode: effef...782

• Liker 34
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.4.2021 den 23.40):

Endret av Cleo88
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er fine folk 😊 Jeg har selv tre sønner og det kunne ikke brydd meg mindre hva slags yrke/utdannelse de får. Men jeg vil at de skal skikke seg, få jobb og bidra til velferdssamfunnet. Og det gjør de uansett om de er snekkere, renholdere, leger eller statsministere.

Anonymkode: cf918...432

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

dåsemikler 

Anonymkode: a5cac...cde

Haha, lenge siden jeg har hørt noen bruke dette ordet. Burde blitt brukt mye mer😄😄

• Liker 10
Skrevet

Så du tenker at når du er nødt til å tilkalle en elektriker eller rørlegger, så er disse en underklasse, siden de bare har fagbrev? 

Har selv "bare" fagbrev og kunne aldri noensinne tenke meg å ta noe videre utdanning eller annen skoleretning. Hadde penger til å kjøpe egen bil som 19 uten lån og leilighet som 20. Ikke mange studenter som kan skryte på seg dette. Dessuten finnes det altfor mange som vokser opp med fordommer mot yrkesfag og velger derfor å studere videre for en høyere utdanning selv om de ikke ønsker å bli noe med høyere utdanning. 

Har "bare" fagbrev, og er stolt av det 😊

• Liker 10
Gjest Smeltemann
Skrevet

Nei det tenker jeg ikke.  Viktige folk det 👍

AnonymBruker
Skrevet
Niny skrev (6 timer siden):

Så du tenker at når du er nødt til å tilkalle en elektriker eller rørlegger, så er disse en underklasse, siden de bare har fagbrev? 

Har selv "bare" fagbrev og kunne aldri noensinne tenke meg å ta noe videre utdanning eller annen skoleretning. Hadde penger til å kjøpe egen bil som 19 uten lån og leilighet som 20. Ikke mange studenter som kan skryte på seg dette. Dessuten finnes det altfor mange som vokser opp med fordommer mot yrkesfag og velger derfor å studere videre for en høyere utdanning selv om de ikke ønsker å bli noe med høyere utdanning. 

Har "bare" fagbrev, og er stolt av det 😊

Jeg skal ta ett fagbrev nå i en alder av 50. Har ett fagbrev fra før også,.føler allikevel litt på at jeg aldri fikk en "ordentlig " utdannelse. Er i full jobb og trives godt, men lønn er ikke noe å skryte av..

TS

• Liker 5
Skrevet

Bare fagbrev?  Det er vel mer enn bra nok.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du? Siden du spør. 

Ser for meg at du enten føler deg mindreverdig da du har "bare" fagbrev selv? Da burde du skaffe deg nye venner. 

Eller du ser ned på de med fagbrev selv, da burde du skaffe deg flere venner, venner med fagbrev og slutte å være så navlebeskuende. 

Anonymkode: 32a09...b38

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Fagarbeidere gjør en viktig jobb, for samfunnet. Forstår ikke hvorfor noen ser ned på de med fagbrev. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du vet de som ser ned på de med fagbrev? Det er de som ikke har kommet så langt i livet. 

Anonymkode: f27a7...2a1

• Liker 13
Skrevet
Hannah80 skrev (6 timer siden):

Haha, lenge siden jeg har hørt noen bruke dette ordet. Burde blitt brukt mye mer😄😄

Enig😄 Per Dybvig har gitt slike ord et oppsving gjennom sine fine historier om reven og grisungen😊

AnonymBruker
Skrevet

Fagbrev er jo mer enn nok utdannelse det!

Anonymkode: 68af1...f28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som har tatt fagbrev brukte kortere tid på «utdannelsen» og mens venner tok master, hadde jeg allerede jobb og full til å kjøpe meg egen bolig. Innen venner var ferdig med master, hadde jeg allerede kjøpt bolig nummer to. 

Vennene med master må vente noen år med å kjøpe pga den høye studielånet. 

Jeg sitter nå med store verdier på eiendom uten noe særlig gjeld, mens venner nettopp har kommet seg inn i boligmarkedet i Oslo. Jeg får bare mer selvtillit av de som ser ned på meg😅

Anonymkode: 66682...c52

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vel litt sånne snobbete tanker da jeg studerte, florerte jo i de kretser der. Fordi om underklasse er litt vel drygt å sii.

Så ble jeg voksen. 

Anonymkode: 6799d...4e6

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har høyskoleutdanning, men tenker at de som har fagbrev kan noe jeg ikke kan.

Man er ikke dum fordi man har fagbrev.

Jeg tenker at de som ikke har kommet langt i livet er nettopp de som må sortere eller se ned på andre pga utdanning eller jobb.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...