Gå til innhold

Hvilke symptomer hadde din baby når tennene kom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om babyen min er i ferd med å få tenner. Han stikker fingrene mye i munn, tar seg en del på kinnene/øret, spiser mindre fast føde, sikler mer enn før, vanskeligere å legge og har våknet på natten 2 kvelder på rad (har sovet natten gjennom siden 6 uker). Han har også hatt litt mykere avføring enn vanlig med litt grønnskjær. 

Jeg tolker alt dette som det kan være tenner? Men han er veldig blid og fornøyd på dagtid, og sover nesten bedre på dagtid enn før og jeg kan ikke se noe i munnen heller. Har ikke feber. Gråter lite, kun ved legging som aldri var noe problem tidligere.

Hva var symptomene hos dere og hvor lenge varte det før tannen kom?

Anonymkode: 8f86a...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Lurer på om babyen min er i ferd med å få tenner. Han stikker fingrene mye i munn, tar seg en del på kinnene/øret, spiser mindre fast føde, sikler mer enn før, vanskeligere å legge og har våknet på natten 2 kvelder på rad (har sovet natten gjennom siden 6 uker). Han har også hatt litt mykere avføring enn vanlig med litt grønnskjær. 

Jeg tolker alt dette som det kan være tenner? Men han er veldig blid og fornøyd på dagtid, og sover nesten bedre på dagtid enn før og jeg kan ikke se noe i munnen heller. Har ikke feber. Gråter lite, kun ved legging som aldri var noe problem tidligere.

Hva var symptomene hos dere og hvor lenge varte det før tannen kom?

Det kan virke som at det er tenner på gang da ja. Ellers er det visst ulike faser de skal gjennom hvor man kan oppleve uro om natta sies det. Hvor gammel er han? 

Har litt det samme her nå om dagen, mini våkner mye på natta, og ikke gjort det før... Ellers blid om dagen som før, ikke så blid på natta 😅 Her kan vi se ene tanna også er det en til på vei, så vi går utifra at det er derfor han sover dårlig, er sutrete og vil ha ekstra nærhet på natta nå. 

Skrevet

Våkner i ett sett på natta, og gnager intenst på lekene sine på dagtid. Klassiske tegn på tenner, så jeg ble litt lettet da jeg skimtet de to første gjennom tannkjøttet her om dagen😅

Skrevet

Ingen egentlig. Så bare i påsken at han gnagde ekstra mye på ene leken sin, så tittet jeg inni munnen hans og der var det to tenner på vei opp😅 han har ikke klaget i det hele tatt og sover fint og null feber. Han er bare veldig ivrig på biteleken sin 😊

AnonymBruker
Skrevet

Tror vi skyldte på tenner fra han var 4 måneder, tenkte hele tiden at NÅ kommer det. Første tann kom da han var 15 måneder. Babyer er visst sutrete, siklete og sover dårlig i perioder 😅

Anonymkode: 3ee8a...450

AnonymBruker
Skrevet

Urolige netter

Mer sikling

Dårligere matlyst

Hyppige bæsjebleier

Lett forkjølelse og et par dager med litt feber

Har tre barn og dette har vært likt hos alle ved alle tenner.

Anonymkode: e1002...7ab

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingenting. Fikk 4 i slengen og vi merket ingenting. 

Anonymkode: eb557...bfa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tror vi skyldte på tenner fra han var 4 måneder, tenkte hele tiden at NÅ kommer det. Første tann kom da han var 15 måneder. Babyer er visst sutrete, siklete og sover dårlig i perioder 😅

Anonymkode: 3ee8a...450

Haha her og 😂 "tennene" har vært på vei siden rundt 4 mnd alders. Den første dukket opp for et par uker siden ved 11 mnd alder 😂 alle de klassiske tegnene har vært der leeenge, men ingenting annet som tydet på tenner nå som de faktisk kom. 

Anonymkode: 5de00...805

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, ganske variende hvordan de små reagerer ser jeg😊 i dag har jeg nesten ikke klart å amme i dag for han BITER på puppen. Så er ganske sikker på at det er tenner på gang. Husker dere hvor lenge de verste symptomene varte? Holder på å bli gal😂

Skrevet

Her var det heller ingen tegn på tenner, bortsett fra at han beit litt i puppen, utenom det så var det relativt smertefritt for oss begge. 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Sikling, gnaging, utilpass, urolig søvn, veldig løs mage, litt feber spesielt da hjørnetenner og jeksler kom. 

Anonymkode: ec602...f1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk for svar, ganske variende hvordan de små reagerer ser jeg😊 i dag har jeg nesten ikke klart å amme i dag for han BITER på puppen. Så er ganske sikker på at det er tenner på gang. Husker dere hvor lenge de verste symptomene varte? Holder på å bli gal😂

Jeg har tre barn og med to av de varte det vel en knapp ukes tid.

Med den tredje varte det rundt 3-4 uker hver gang og nettene var verst. Ser tilbake på det som 1 års mareritt(fra 6-18 mnd). Var ikke før ferdig med et frembrudd før det var i gang med et nytt. Dette er jo ekstremt da og ikke slik de fleste opplever det, så ikke grunn til å bli skremt. Føler vi har fått litt forklaring på det nå når hun er 9 og i gang med tannregulering. Hun er veldig smal i ganen og det er trangt for tennene, noe det sikkert også var når hun var baby og dermed smertefullt. 

Anonymkode: e1002...7ab

Skrevet

Mye sikling. Han siklet i to mnd før første tann kom. Dagene rundt tannfrembrudd var det en del gråt fordi han hadde det vondt mest sannsynlig, litt små feber, og utilpasshet. Drev også å konstant skulle bite på enten sine egne fingre eller våres. Tyggeleker ville han ikke ha. 

Han er 6 mnd nå, og har to synlige fortenner nede og 1 en til er på vei ut i overskeven på siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...