Ingrid.tp Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Nå har regjeringen obligatorisk karantenehotell for absolutt alle som kommer inn i Norge, også nordmenn og de som eier leilighet. De skulle egentlig lette tiltakene etter påske, men det ble ikke gjort. Tror dere at regjeringen vil holde på dette tiltaket til etter sommerferien, til august, for å unngå at norske statsborgere vil reise på sommerferie, og at turister kommer inn? At de letter på tiltakene FØR sommerferie, jeg ser liksom ikke at det skjer... 2
Sportydame Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Ingrid.tp skrev (39 minutter siden): Nå har regjeringen obligatorisk karantenehotell for absolutt alle som kommer inn i Norge, også nordmenn og de som eier leilighet. De skulle egentlig lette tiltakene etter påske, men det ble ikke gjort. Tror dere at regjeringen vil holde på dette tiltaket til etter sommerferien, til august, for å unngå at norske statsborgere vil reise på sommerferie, og at turister kommer inn? At de letter på tiltakene FØR sommerferie, jeg ser liksom ikke at det skjer... Det kommer endring 20/4, og så letter de gradvis frem mot sommeren for utreise for nordmenn, uten karantenehotell. De regner med at August blir åpent for at utlendinger kan feriere i Norge. Og så tipper jeg de øker grensen for karantene til 50 istedenfor 25, som de gjør i Danmark. Jeg har bestilt Spania i Juni 😉 1
solmåneogstjerner Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Sportydame skrev (2 minutter siden): Og så tipper jeg de øker grensen for karantene til 50 istedenfor 25, som de gjør i Danmark Hva er 50 og 25 i denne sammenheng? 2
NorthernLight Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 (endret) Det er pga nolduser som drar utenlands i en pandemi at vi har fått en drøss med mutasjoner her i landet, som igjen har ført til at vi har masse tiltak rundt omkring. Endret 14. april 2021 av NorthernLight 4
Sportydame Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 solmåneogstjerner skrev (9 minutter siden): Hva er 50 og 25 i denne sammenheng? 25 og 50 smittede pr 100.000...
solmåneogstjerner Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Sportydame skrev (1 minutt siden): 25 og 50 smittede pr 100.000... Åja. Men er det slik at norske myndigheter har satt en slik grense, og at hvis vi går under så er man ikke pålagt innreise- (eller annen) karantene?
Sportydame Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 solmåneogstjerner skrev (3 minutter siden): Åja. Men er det slik at norske myndigheter har satt en slik grense, og at hvis vi går under så er man ikke pålagt innreise- (eller annen) karantene? Jepp 🙂
TheJay Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 1 hour ago, NorthernLight said: Det er pga nolduser som drar utenlands i en pandemi at vi har fått en drøss med mutasjoner her i landet, som igjen har ført til at vi har masse tiltak rundt omkring. Enig, Synes virkelig folk burde holde seg hjemme i sommer, i hvert fall til i det minste at alle over 18 her i landet er ferdig vaksinert. Det er jo bare utrolig selvopptatt å dra på unødvendige fritids reiser midt i en pandemi, jeg håper og håper at vi ikke får en fjerde bølge... 3
Fremhevede innlegg