AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Vet at det er nesten umulig å bli kvitt pigmentflekker i ansiktet😭 Men jeg er ute etter noe som kan skjule pigmentflekkene mine. Hva slags krem/sminke kan man bruke for å skjule dem? Jeg bruker også solkrem 50 spf Anonymkode: 24dcf...5a5 1
Roci Skrevet 15. april 2021 #2 Skrevet 15. april 2021 Har du forsøkt syreeksfoliering som hjemmebehandling og/eller hos hudpleier? En god og dekkene foundation du kan prøve, er Vichy Dermablend Compact. Den kan bygges opp til full dekning og er vannfast.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #3 Skrevet 15. april 2021 Jeg har hatt to pigmentflekker på kinnet i åresvis som bare ble mørke med alderen. Kjøpte en TCA peel på ebay (15%) og brukte denne bare på pigmentflekkene. Etter at det flasset av etter 4-5 dager er flekkene nesten usynlige. Det vil også redusere risikoen for å få celleforandringer på pigmentflekkene som kan i verste fall lede til kreft. Aller helst bør en hudpleie gjøre dette, og og skal du gjøre det selv MÅ du lese deg godt opp på for- og etterbehandling. Solkrem med høy faktor er kritisk etterpå! Jeg hadde aldri brukt denne peelen på hele ansiktet, men funket som bare det på dette ene lille området. Anonymkode: 78899...11c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #4 Skrevet 15. april 2021 Prøv å finn ut årsaken. Medisiner og noen sykdommer kan gi pigmentflekker. Anonymkode: 7f6b0...c02
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 Hvis det er leverflekker/aldersflekker så vet jeg at det finnes behandlinger hos hudpleier som jevner det bort Anonymkode: a07f9...339
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 Jeg kjøpte en liten str av It cosmetics CC-cream. Den imponerte meg i dekkevne. Light var ørlite for mørk for meg så er du veldig lys ville jeg kjøpt fair. Bruker flairsvamp eller beautyblender. Gav meg dukkehud, og den ser ut til å sitte bra på huden enda jeg nå er tørr og flasser litt av litt overpleiet hud. Blir nok kjøp av denne i fullsize en gang. https://www.kicks.no/it-cosmetics/makeup/base/foundation/your-skin-but-better-cc-spf50-travelsize-light Anonymkode: 0a53a...f3d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har hatt to pigmentflekker på kinnet i åresvis som bare ble mørke med alderen. Kjøpte en TCA peel på ebay (15%) og brukte denne bare på pigmentflekkene. Etter at det flasset av etter 4-5 dager er flekkene nesten usynlige. Det vil også redusere risikoen for å få celleforandringer på pigmentflekkene som kan i verste fall lede til kreft. Aller helst bør en hudpleie gjøre dette, og og skal du gjøre det selv MÅ du lese deg godt opp på for- og etterbehandling. Solkrem med høy faktor er kritisk etterpå! Jeg hadde aldri brukt denne peelen på hele ansiktet, men funket som bare det på dette ene lille området. Anonymkode: 78899...11c Takk Kan du fortelle litt mer om tiden etter det? Hvor lang periode var flekkene borte? Kom de noen gang tilbake? Kan man bruke den under amming? Anonymkode: 24dcf...5a5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (På 15.4.2021 den 13.37): Jeg har hatt to pigmentflekker på kinnet i åresvis som bare ble mørke med alderen. Kjøpte en TCA peel på ebay (15%) og brukte denne bare på pigmentflekkene. Etter at det flasset av etter 4-5 dager er flekkene nesten usynlige. Det vil også redusere risikoen for å få celleforandringer på pigmentflekkene som kan i verste fall lede til kreft. Aller helst bør en hudpleie gjøre dette, og og skal du gjøre det selv MÅ du lese deg godt opp på for- og etterbehandling. Solkrem med høy faktor er kritisk etterpå! Jeg hadde aldri brukt denne peelen på hele ansiktet, men funket som bare det på dette ene lille området. Anonymkode: 78899...11c Hvor ofte hadde du på? Anonymkode: 27de7...435
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (På 15.4.2021 den 22.41): Takk Kan du fortelle litt mer om tiden etter det? Hvor lang periode var flekkene borte? Kom de noen gang tilbake? Kan man bruke den under amming? Anonymkode: 24dcf...5a5 Jeg gjorde peelen for 2 uker siden, så vet ikke om de vil komme tilbake. De er ikke helt borte, men fadet mye. Enn så lenge bruker jeg solkrem med høy faktor for å beskytte. Kan vise bilder fra området jeg behandlet (sminkeløs på begge). Veldig fornøyd. (Ikke beste kvaliteten, måtte zoome inn for å anonymifisere) Hadde peelingen på i 4 minutter. Det svei litt, og peelet i 4 dager etterpå. Anonymkode: 78899...11c 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #13 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg gjorde peelen for 2 uker siden, så vet ikke om de vil komme tilbake. De er ikke helt borte, men fadet mye. Enn så lenge bruker jeg solkrem med høy faktor for å beskytte. Kan vise bilder fra området jeg behandlet (sminkeløs på begge). Veldig fornøyd. (Ikke beste kvaliteten, måtte zoome inn for å anonymifisere) Hadde peelingen på i 4 minutter. Det svei litt, og peelet i 4 dager etterpå. Anonymkode: 78899...11c Ja jeg ser forkjell. Blitt mye lysere😍😍 jeg tenker også å bestille den peelingen Ts Anonymkode: 24dcf...5a5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #14 Skrevet 18. april 2021 Er denne du bruker? Finnes forkjellige typer på ebay Ts Anonymkode: 24dcf...5a5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #16 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 14.03): Er denne du bruker? Finnes forkjellige typer på ebay Ts Anonymkode: 24dcf...5a5 Ja, det er den samme TCA og % jeg brukte. Bare et annet merke, det har ikke noe å si. Før peel - ikke bruk på solbrent hud eller hud med kviser eller sår. Vask området godt, helst med alkohol for å avfette Under peel - påfør med Q-tips på området du skal behandle. La det være på i 3-4 minutter (det vil brenne!) Vask bort med vann, eventuelt med natron (nøytraliserer) Etter peel - bruk en fuktighetskrem uten parfyme, hold det hydrert til det peeler. Det vil se ille ut i noen dager før det flasser av. Etter avflassing, hold deg borte fra solen og bruk høy spf. Du vil få en helt ny, fersk og sårbar hud som må beskyttes. Se gjerne en youtube video for ytterligere informasjon. Anonymkode: 78899...11c 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #17 Skrevet 19. april 2021 Dere er heldige hvis dere bare har en og annen flekk. Jeg fikk det i hele ansiktet. Bruker ingen medisiner eller medikamenter overhodet. Har ikke vært gravid siste ti år. Hva kan årsaken være da? Kan man bruke de peelingen på hele ansiktet? Anonymkode: c8c98...722
Djungelvrål Skrevet 19. april 2021 #18 Skrevet 19. april 2021 Ikke tull med syrer kjøpt på ebay, du kan i verste fall ødelegge huden permanent! Det er en grunn til at slike syrer kun administreres av utdannede hudpleiere. Kjøp f.eks The Ordinary sin syremaske og bruk den 2-3 g i uken. Men unngå den i tiden fra nå av og ut sommeren. Soler man seg for tett oppi syrebehandlinger risikerer man å få enda flere pigmentflekker! 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #19 Skrevet 19. april 2021 Hør på Peonjenta! Ville også vert svært forsiktig med syrer og amming. Anonymkode: 75c9a...882
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #20 Skrevet 19. april 2021 Tror ikke jeg turd sånne sterke greier fra ebay heller... jeg tenker å bruke denne https://strommen-laserklinikk.no/hudpleie/pigmanorm-krem/ mot mine pigmentflekker når jeg blir ferdig med amming. En tidligere kollega fikk fantastiske resultater av den foreløpig syns jeg tromborg sin mineralfoundation fungerer bra til å dekke. Men jeg bruker faktor 50 hver dag og caps når det er sol for at de ikke skal bli verre. Anonymkode: 84547...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå