Gå til innhold

Jeg løy da hun spurte om jeg hadde følelser for henne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mann 48. Gift på 19ende året. 

Kjenner ei dame som jeg har vært venn med i 4-5 år nå. Vi treffes bare i forbindelse med en felles hobby. Fant tonen raskt men aldri vært noe mer sammen utover den hobbyen, en gang i uken. Og da er det mange andre der, så vi snakkes ikke alltid en gang. 

Vi har det gøy sammen. Tuller og ler. Under corona ble hobbyen avlyst, og vi så ikke hverandre. Sendte henne et par meldinger for å høre hvordan det gikk med henne. Bare for å være hyggelig. Det ble litt meldinger frem og tilbake, og det endte med "vi kan jo snakkes litt på telefonen". Det ble time på time på time...

Etter flere måneders samtaler, der vi absolutt ikke snakker om følelser, så inviterte hun meg ut for å rusle en tur. Jeg klarte få til det, selv om kona var hjemme. Jeg sa ingenting, sa bare jeg skulle ut og gå en tur for meg selv. Men jeg møtte henne. Vi ble sittende i solen ved sjøen og snakke om hvor god kjemi vi har. Vi er enige om at det er nesten helt overnaturlig hvor god match vi er. 

Hun legger så kortene på bordet. Forteller at hun har fått følelser for meg men at hun strever med det fordi jeg er gift. Jeg kjenner det bobler av glede i meg og sier takk og viser vel at jeg er smigret. Når hun da spør meg direkte om jeg tilfeldigvis også har noen følelser, så sier jeg "nei, ikke slik som du føler det". Hun var tydelig skuffet. Jeg snakket om at jeg var gift og kunne jo ikke gå hen og få følelser for en annen. Så hun hadde nok mistolket meg noe. 

Sannheten er at jeg løy. Jeg sa det rette men det er jo ikke sant. Jeg er på knærne etter henne. Jeg valgte å være fornuftig og sette en stopper for egne følelser. Men jeg angrer litt. 

Nå lurer jeg på, burde jeg vært ærlig? Jeg vet hun ble såret og det ønsker jeg ikke. Har dårlig samvittighet overfor henne men ren samvittighet overfor fruen, mer eller mindre. Men jeg er jo heller ikke helt der at jeg har tenkt å dra fra kona. Jeg er likevel litt fristet til å finne ut hva dette er...

Hva er riktig å gjøre her?

Anonymkode: a1024...ccd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bye bye vennskap 

Anonymkode: aa8b7...f7f

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns du burde ha vært ærlig.. Men selvsagt sagt at du er gift og ikke kan gjøre noe med det. Så må du rett og slett finne ut av ting først.. UTEN at du lar dette gå videre..

• Liker 3
Gjest Berit89
Skrevet

Tja, høres ut som du vil utforske dette med den nye dama, og det er menneskelig å falle for andre selv om man er i forhold. Men hva tror du blir best for deg i det lange løp? Er forholdet til kona mer verdt enn en ny og spennende flamme? Og hva har den nye flammen som kona ikke har? Vurderingen og Valget er ditt. Kanskje vet du ikke før etter at du har tatt beslutningen og en stund etter det. Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig du kan stole på en dame som er ute etter en gift mann? 

Anonymkode: 55ce0...d6c

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du virkelig du kan stole på en dame som er ute etter en gift mann? 

Anonymkode: 55ce0...d6c

Men hun kan stole blindt på han, tenker du? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det rette. Du stanset videre utvikling. 

Anonymkode: f6635...fda

• Liker 16
Skrevet

50 årskrisa på forskudd? Du sier du er gift på 19ende året - jeg tenker du kjeder deg og synes oppmerksomhet fra en annen er stas, ikke følelser 😊

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg tenkt tilbake på da jeg møtte kona og hva jeg følte for henne da. Og så ville jeg mint meg selv om at om jeg så blir forelsket i noen andre, skiller meg fra kona og gifter meg på nytt, vil jeg heller ikke være forelsket i denne nye kvinnen for alltid, og gresset er heller ikke nødvendigvis grønnere på den andre siden heller, tvert i mot er det ikke sikkert at det nye forholdet ville vart så lenge heller. 

Så ville jeg ha kuttet kontakten med denne nye kvinnen og konsentrert meg om livet med kona. 

Det ville jeg ha gjort. 

Anonymkode: 0d088...840

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Når gamlinger med godt over et halvt livs erfaring oppfører seg på denne måten, er det få krav vi egentlig kan stille til unge folk.

Anonymkode: 84bff...d27

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du på noen måte elsker kona di, ikke vil miste henne eller utsette henne for et slikt bittert og sårt svik må du for all fremtid kutte all kontakt med denne nye damen.

Du vil nok oppleve kjærlighetssorg, men det får du tåle når du allerede har valgt å dyrke dette «vennskapet» fremfor f.eks. å bruke mer tid og energi på forholdet til kona di.

Hvor stor omtanke har du for kona di? Hva slags menneske ønsker du å være? Valget er ditt, og du kan ikke ta det delvis. Du må ta et tøft valg nå, og det valget er bare ditt. Alle valg har konsekvenser.

Anonymkode: 92567...4ad

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Om du skal fortelle henne om følelsene dine så må det være fordi du vil satse på henne. 
da ville jeg først avsluttet med kona om jeg var deg. 
du virker som en anstendig fyr, som har rota det litt til for seg selv. 

Anonymkode: 3d8ac...cab

• Liker 4
Skrevet

Tenk deg godt om før du gir håp til et menneske som faktisk åpner seg opp for deg følelsesmessig. Hva er målet ditt? Skille deg med kona for så å bli sammen med denne veninnen, eller er du bare ute etter litt action siden du er lei kona di og det monotone livet dere har sammen? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Søker du etter noe nytt? Jeg er rimelig sikker på at en del av deg må ha skjønt hvilken vei dette går for lenge siden, når du sier dere snakket timesvis i telefonen osv. Her har det gått steg for steg, og du kunne ha avbrutt for lenge siden. 

Det gjorde du ikke, og det er jo veldig dårlig gjort ovenfor konen din. Du burde jo avslutte dette vennskapet hvis du ønsker å respektere, er glad i og vil ta vare på konen din. 

Hvis ikke, så burde du jo skille deg. Deretter møte andre. 

Anonymkode: d977b...893

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skill deg fra din kone. Så kan du begynne å utforske hva dette er for noe. Hvis ikke er du rett og slett bare en feig drittsekk! Det er vanvittig respektløst ovenfor din kone å holde på slik du gjør nå. Tenk deg hvordan du ville følt det om det var motsatt.

Anonymkode: 7c9bc...f7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du burde vært ærlig. Med kona. 

Anonymkode: c6f94...dbe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og derfor skal man ikke bli for god venn med motsatt kjønn, når man er gift. Du skulle ikke ha løyet nei, for du skulle aldri hatt grunn til å lyve om det. Når skaden likevel har skjedd, burde du ha sagt at det var et ikke tema. At det er uaktuelt å gå fra kona, og at hun aldri må spørre om sånt igjen.

Anonymkode: 419a1...c7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skill deg fra din kone. Så kan du begynne å utforske hva dette er for noe. Hvis ikke er du rett og slett bare en feig drittsekk! Det er vanvittig respektløst ovenfor din kone å holde på slik du gjør nå. Tenk deg hvordan du ville følt det om det var motsatt.

Noe av det dummeste og minst intelligente rådet jeg har lest her inne på lenge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Noe av det dummeste og minst intelligente rådet jeg har lest her inne på lenge. 

Javel? Det var ment som hvis han ville utforske dette så burde han skille seg først. 

Hvis han ikke vil skilles fra kona så bør han droppe denne "venninnen" sin

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har vist karakter og lojalitet. 

Anonymkode: 53050...24d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...