AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Jeg har vokst opp med å ikke høre sånt av mine foreldre. Jeg fikk kun klemmer og ble fortalt at de var glad i meg når de drakk, noe de gjorde flere ganger i uken. Så jeg forbinder "normal"(?) hengivenhet med fyll. Jeg har vokst opp under stor omsorgssvikt, så dette er kanskje ikke det viktigste, men jeg lurer på hvor vanlig det er? Jeg har selv barn i dag, tenåring, og vi sier det daglig, samt klemmer om kvelden. Anonymkode: 783a8...270 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Hørte det aldri fra mine foreldre, men visste det likevel. Savnet ikke å høre det. Sier det likevel til egne barn daglig. Anonymkode: 179e0...ff1 8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Sier det til dem hver dag:) barna mine er små enda (6, 4 og 2 år). Men klemmer dem hver dag, nusser på dem og sier «natta, elsker deg!» eller «hade! Kos deg i barnehagen, elsker deg!» Anonymkode: da885...fcf 1
Hannah80 Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Samme her. Sier det daglig. Tror det er mye mer vanlig i dag. Er ikke oppvokst med slikt, selv. 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Sier det hver eneste dag til mine barn, og de til meg, også uoppfordret. Jeg fikk ikke høre det i sørlig stor grad som barn, og savner egentlig fremdeles å høre at mine foreldre er glade i meg nå i voksen alder. Anonymkode: 9ee04...9a2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Det ble aldri sagt hos oss da jeg var barn. For meg er det naturlig å si det til mine egne barn en gang i blant, sånn i ny og ne. Men orker ikke holde på hele tiden da det ikke er naturlig for meg. Nå nylig har min egen mor begynt å skrive glad i deg HVER dag på sms. Det er litt av en kontrast til det jeg har vørt vant til og jeg synes det er ubehagelig, rart og påtrengende. Hun er redd for at jeg skal begå selvmord og vil være på den sikre siden eller noe... Skulle ønske hun sluttet.. Anonymkode: 134dd...de5 4
Maiava88 Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Sier det hver kveld til mine barn. Kan ikke huske at mamma sa det til meg så ofte, men jeg følte meg ikke mindre elsket av den grunn. Tror det er mer vanlig å vise følelser på den måten nå, enn for over 30 år siden 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 Sier det hele tida til barna mine. Åtteåringen synes nå det er flaut om noen hører det, så nå roper jeg det etter henne idet jeg sender henne til skolen sammen med ei venninne 🤪 Hun sa her om dagen at hun var "helt seriøst, mamma, ikke gidd mer". Så jeg gjorde det ikke, og fikk beskjed neste morgen om at jeg måtte si det til henne før venninna kom, lavt. Så jeg gjorde det, men det var ikke gøy, som hun sa. Så jeg ropte det etter henne igjen, og jeg hørte jentene fnise i lang vei der de forsvant rundt hushjørnet 🥰 Nå har jeg fått beskjed om å IKKE slutte, selv om det var "dritflaut", som hun så fint sa. Anonymkode: f3a4b...052 16
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Min mamma har alltid sagt hun er glad i meg hver eneste dag og jeg sier "elsker deg" til barnet mitt hver dag 😊 Anonymkode: 8ae68...a70 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #10 Skrevet 15. april 2021 Sier det til barna hver dag. Alltid klem dersom dem har vært på overnatting og kommer hjem, når de går på skolen og jeg er hjemme og alltid når de legger seg. Anonymkode: e5d09...b4c
emilie123 Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 Jeg fikk heller aldri høre at foreldrene mine var glad i meg, ei heller som voksen. Ikke viste de det heller. Jeg forteller min voksne datter ofte at jeg er glad i henne. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 Jeg sier det flere ganger daglig til mine 3. 🥰🙈 Har et så stort behov for at de skal.vite at jeg er glad i dem at det blir flaut. Kanskje mamma hadde rett likevel. Vokste opp med en mamma som baeg slutte å si at jeg var glad i henne så ofte, fordi det blei liksom ikke samme betydning da (x2 på én dag). Sluttet å si og fikk ikke høre så lenge jeg ikke sa det først selv. I voksen alder sier mamma det hver gang vi snakkes tror jeg. Men det kjennes ikke ekte altså. Anonymkode: a05a2...62f 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 Mora mi født på 50-tallet sa til meg nesten hver eneste dag at hun var glad i meg. Hun ga ofte 2-minutter lange klemmer hvor hun sa hvor glad hun var i meg, hvor stolt hun var av meg osv. Litt i overkant. 😅 Faren min sa aldri slikt, han har andre kjærlighetsspråk (hovedsaklig å gjøre tjenester). Men han har lært seg å si det etter at vi ble voksne. Når vi sier hadet til hverandre (telefon eller i virkeligheten), så sier vi at vi er glad i hverandre. Alle i familien. Søsken til søsken, og søsken til foreldre. Anonymkode: 9ebf4...8c4
ryzorwarlock Skrevet 15. april 2021 #14 Skrevet 15. april 2021 jeg og pappa sender "God morgen pappa/sønn glad i deg ha en fin dag på jobb" vær dag. Dette har vi gjortr siden jeg fikk mobil, og jeg er nå 29 år. 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #15 Skrevet 15. april 2021 Da jeg vokste opp sa foreldrene mine aldri at de var glade i leg. Husker jeg til og med spurte om vi kunne si det til hverandre fordi jeg trengte å høre de ordene, men det ble ikke fulgt opp. Bestemte meg allerede da for at hvis jeg fikk barn skulle jeg gjøre det annerledes. Har to barn nå og jeg forteller dem ofte ar jeg elsker dem. Man kan si at handling er viktigere enn ord, men jeg synes ord er viktig også. Anonymkode: 9ca05...8c7 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 Mine foreldre sa det aldri. Men det var greit i grunnen. Men jeg sier det hver dag til min datter på 3 år. Anonymkode: 749b2...e87 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 Jeg sier "elsker deg" daglig til mine barn. Fikk sjeldent høre av egne foreldre at de var glad i meg, selv i et helt normalt og velfungerende hjem. Anonymkode: 88a14...0f1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 Mamma sa at hun var glad i meg da jeg vokste opp. Ikke pappa, men han viste det jo på sin måte. Jeg sier det hver kveld til 3 åringen når han legger seg, og på morgonen før han skal i barnehagen. Han sier ofte "elsker mamma/pappa". Anonymkode: 72556...fee
Snurrepurre Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 Sier det til datteren min flere ganger daglig 🥰 gjerne sånn «ååååå, jeg elsker deg sååå mye gulla mi» gjerne når hun tøyser og jeg kjenner hun er så nydelig at jeg bare må gi henne en nuss og en kos. Sier det alltid ved leggetid, og alltid når hun blir levert i bhg. Da sammen med en kos. Har vokst opp med det samme når jeg var liten, og er trygg på at foreldrene mine elsker meg. Å si det ofte gjør definitivt ikke at det mister betydningen sin (etter min erfaring), det gjør det tvert i at man føler seg sett og elsket. Tror akkurat det er noe de som sjeldent sier «elsker deg» har funnet på 😆
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hørte det aldri fra mine foreldre, men visste det likevel. Savnet ikke å høre det. Sier det likevel til egne barn daglig. Anonymkode: 179e0...ff1 Samme☺️ Anonymkode: b557c...42b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå