Gå til innhold

Har menn beskyttelsesinstinkt ovenfor kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt noen menn si at de føler på et beskyttelsesinstinkt ovenfor kvinner. Stemmer dette for de fleste, eller bare noen få? Hvis det stemmer for deg, hvorfor tror du du får dette instinket spesifikt for kvinner, og ikke like mye for alle mennesker, eventuelt dyr? Og gjelder dette instinktet alle kvinner for deg eller bare noen få?

Anonymkode: a17d6...0a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I hvertfall da jeg var gravid. Snakk om å bli behandlet pent og fikk masse respekt. 
Opplevde at en mann kjeftet på betjening pga jeg ikke ble betjent😂 Jeg syns det var artig pga jeg var rolig og hadde kjempe god tid der og da 

Både menn og kvinner kommenterte hvor flott jeg var som gravid. Ganske merkelig nå som jeg tenker tilbake på det (er 17 år siden jeg sist var gravid). Mannen fikset alt for meg 💞

Men det ligger nok i naturen våres at vi beskytter barn, kvinner, gravide og eldre. Jeg får også mer omsorg for kvinner som er gravide rundt meg

Anonymkode: 48b54...437

• Liker 4
Skrevet

Min mann har det iallefall.

Jeg har til og med fått oppleve det i svært kritisk situasjonen, der han kastet seg over meg og vår datter, og holdt seg strak og beskyttende over oss, selv om det påførte ham selv veldige smerter. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det var mer vanlig før. I disse dager er kvinner så sta og obsternasige at du får en #metoo-anmeldelse rettet mot deg hvis du vier dem for mye oppmerksomhet.

Anonymkode: d07a7...f16

• Liker 2
Skrevet

Ja, har opplagt ett instinkt for å beskytte kvinner.. men det går for barn også og eldre menn, tror det er en evolusjonær greie

AnonymBruker
Skrevet

Vi kvinner klarer oss fint selv, vi trenger ikke å beskyttes. Vi trenger at menn slutter å være voldelige.

Anonymkode: d9e4a...c56

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare i den vestlige verden de siste 50 årene at kvinner ikke lenger blir sett på som et svakt kjønn. Det har vel vært slik i tusenvis av år; at menn har jaktet på mat og beskyttet, mens kvinnen har født og oppdratt barna i hjemmet. Mannen har en overlegen fysisk styrke også, så det er ikke rart om en del menn kjenner på en viss beskyttelsestrang.

Anonymkode: d9bcd...2f6

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.4.2021 den 23.09):

🤤🥴

Endret av Cleo88
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi kvinner klarer oss fint selv, vi trenger ikke å beskyttes. Vi trenger at menn slutter å være voldelige.

Du har et veldig godt poeng. Denne volden må stoppe. Samtidig så går evolusjonen sakte. Det er vel bare noen hundre år siden man var fullstendig avhengige av menns styrke.

Anonymkode: d9bcd...2f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du mener som å gå i krig og jobbe i gruvene for at kvinnene skal slippe og så bli beskyldt for å undertrykke kvinner av barnebarna sine? 
Jeg står opp for kvinner hvis jeg ser de blir slått av menn, men det stopper der. 

Anonymkode: e5fb4...876

Skrevet

Ja, absolutt. Det ligger godt plantet i instinktene våres. Når hun er liten og sårbar, blir vi desto større, mandig og snill. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner jeg kjenner og respekterer beskytter og hjelper jeg uten å tenke meg om to ganger. Samt alle barn.

fremmede kvinner? Tja det kommer an på. Jeg risikerer ikke livet for dem. Jeg har mange som trenger meg.  

Anonymkode: 2730e...d18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Snakk for deg selv!

Anonymkode: 0e0ce...aa7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 93897...e49

AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne har jeg et mye større omsorgsøye for menn enn andre kvinner.

Har en mann med høy grad av beskyttelsesvesen for alle kvinner, og det elsker jeg! Tar godt vare på han.

Anonymkode: 0e0ce...aa7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Og det er derfor det er tvilsomt hvor god idé det er å ta inn kvinner i forsvaret og politiet. I farlige situasjoner vil i hvert fall noen av mennene forstyrres av og flytte fokus til å beskytte kvinnene "sine" i for stor grad heller enn å fokusere på oppdraget/jobben. I andre situasjoner i politiet er kvinner et pluss når det gjelder å roe gemytter hos utagerende personer.

Anonymkode: 12937...10b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Løsningen er enkel, kvinner må slutte å videreføre voldsgener ved å velge voldelige menn til å få barn med.

Anonymkode: 12937...10b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke nå lenger. De får klare seg selv. Vi er tross alt i 2021 og har lagt bak oss de gamle kjønnsrollene.

Anonymkode: 293ae...66f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri merka noe til det.

Syns snarere det virker som en del menn har bevisst ønske om å ødelegge kvinner og konkurrere med kvinner selv når det gjelder fysisk styrke som er bare absurd.

Anonymkode: b2e28...8b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aldri merka noe til det.

Syns snarere det virker som en del menn har bevisst ønske om å ødelegge kvinner og konkurrere med kvinner selv når det gjelder fysisk styrke som er bare absurd.

Anonymkode: b2e28...8b5

Dette.

Anonymkode: 950b4...6d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...