Gå til innhold

Hva er man om man ikke har noe interesser og ingen utdanning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser så mange som er utdannet, enten til noe de virkelig elsker, eller noe som bare gir de gode jobbmuligheter. Jobben og utdanningen blir på en måten en «del» av de, og definerer litt av personligheten. Mye oppegående og flinke folk som brenner for noe i hverdagen, og det er flott å være vitne til. Jeg tenker at de må være så heldige at de får dagene og livet til å gå ved å gjøre noe de liker og brenner for. Få venner med samme interesse, evt en partner etc.

jeg eier INGEN interesser. Ikke engang den minste. Og når noen sier «jeg er sikker på at det er NOE du interesserer deg for» så er det bare så tull, for de kjenner ikke meg, og jeg graver ikke unødvendig for å tvinge meg til å tro at jeg har interesser. Det er ingenting jeg kunne ha jobbet med. Eller jo, kanskje vært ferdigutdannet lege, sitte på kontor og ta i mot pasienter og google frem symptomene deres og lese fra skjermen, men ellers er jeg like livløs og sjeleløs som et spøkelse. 

Når jeg møter like mennesker som meg, tenker jeg at de er så kjedelige, grå mus, og klarer ikke å bli venn med de, for de har ingenting spennende med seg. 

Skal man bare late som at man har interesser for å virke interessant for andre? For jeg vet godt hva andre tenker om meg, når jeg tenker det samme om andre som ligner meg. 

Anonymkode: 1fe92...c7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lat som om du er noe du ikke er! Vær den du er og vær glad i deg selv for den du er! 

Anonymkode: e45c5...6c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler litt det samme som deg. Jeg er ufaglært assistent. Ingen brennende interesser. Men jeg prøver litt forskjellig for å se om det er noe som fenger. Foreløpig er planting og litt tegning noe som har fenget litt. Hva med å ikke ha så store mål at du må brenne for ting med en gang? 

Anonymkode: 69671...ab3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke lat som om du er noe du ikke er! Vær den du er og vær glad i deg selv for den du er! 

Hvor har jeg skrevet at jeg ikke er glad i meg selv? Å ville forandre seg til det bedre er vel ikke negativt? Vil heller si det mye mer er positivt da det gir deg flere gode fordeler i livet. Det har ingen fordel å være kjede og uinteressant.

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at du ikke har interesser? Er det ingenting du syns er gøy å gjøre eller holde på med? Går du bare rundt i apati hele tiden? 

Anonymkode: f6633...a0f

• Liker 1
Skrevet (endret)
42 minutter siden, AnonymBruker said:

google frem symptomene deres og lese fra skjermen

Høres ut som hverdagen min som utvikler 😅
Forskjellen er bare at det er ikke en pasient sine symptomer som googles, men en eller annen feilmelding 🤷‍♂️

Endret av proghodet
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at jeg ikke er glad i meg selv? Å ville forandre seg til det bedre er vel ikke negativt? Vil heller si det mye mer er positivt da det gir deg flere gode fordeler i livet. Det har ingen fordel å være kjede og uinteressant.

Oi så defensiv da! Jeg skrev da ikke at du ikke var det. Min oppfatning er at folk generelt er så opptatt av hva alle andre syns og mener og søker etter å være noe de ikke er. Jeg syns det er ganske tullete å bruke energi på det. Hva ville du jeg skulle skrive? Ja du er kjedelig grå mus som ingen har interesse av? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også slik :( Jeg skjønner ikke hva det er og jeg er rett og slett sint på hjernen min. Jeg spør meg stadig hvor det gikk galt. Jeg har ikke en jævla interesse som kan gi meg en bra jobb. Hva interesserer meg? Sitte på forum og spørre om ting, interessant å se andres meninger og erfaringer. Jeg tør fordi dere ikke ser meg her. Men dette her er da ikke noe liv egentlig for jeg kommuniserer med folk jeg ikke ser og som ikke vet hvem jeg er.

Jeg kan finne ut hvor du kan få mest for pengene.
Jeg liker ikke vårt ekstreme overforbruk så jeg tar imot ting folk har som de ikke skal ha eller aldri brukte og selger det, fordi de selv ikke gidder å ta arbeidet med det, kjenner også noen som driver butikk der jeg tar overskuddsvarer som aldri blir solgt, men dette er ustabil inntekt så det er ikke levbart. 

Jeg er interessert i rusmidler fordi det får kontakt med forskjellige sider av meg. Jeg har prøvd 3 forskjellige og det er interessant hvilke sider ved deg som forsterkes og svekkes. Men dette er ikke veien å gå for lommeboka krymper jo fort om man skal ruse seg for å fungere i hverdagen. Jeg bare er desperat etter å finne noe som kan vekke den forbanna hjernen min. 

Jeg har alltid en person jeg tenker på, som jeg er tiltrukket av. Slik har jeg hatt det hele livet omtrent. Vært hemmelig forelsket i noen men aldri gjort noe med det. Fordi jeg er redd for at de skal synes jeg er tom og dumpe meg. Da er det like greit å holde seg alene så man slipper den nedturen.

Anonymkode: caa21...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi så defensiv da! Jeg skrev da ikke at du ikke var det. Min oppfatning er at folk generelt er så opptatt av hva alle andre syns og mener og søker etter å være noe de ikke er. Jeg syns det er ganske tullete å bruke energi på det. Hva ville du jeg skulle skrive? Ja du er kjedelig grå mus som ingen har interesse av? 

Jeg er overhode ikke defensiv, tror du misforsto innlegget og muligens leste feil. Jeg vil ikke at du skal skrive noe? Har ikke tvunget deg til å kommentere på innlegget mitt😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slapp helt av. Folk flest har ingen lidenskap. Jeg har ingen venner som «brenner» for noe annet enn barna sine. Folk flest har kjedelige liv med jobb, middag, husarbeid, familie, kanskje litt trening, glane på tv, litt kino eller lignende i helgene.

Mitt liv er ordinært og kjedelig og jeg trives med det. Det gir en trygghet. Det skal sies at jeg har en jobb andre beundrer, men som for meg er kjedelig da jeg har blitt så vant til den.

Anonymkode: b4ec7...994

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å ta en utdanning nå, men interesserer meg ikke spesielt for den. Tar den bare fordi jeg vil ha en utdanning. Aner ikke hva jeg vil bli. Har absolutt ingen interesser selv. Ser mye filmer og serier men det er mest bare for å få tiden til å gå. Er sammen med venner av og til, men da drikker vi eller ser serier sammen. Hører på musikk og podcast, mest til og fra jobb, men føler ikke at det kan klassifiseres som interesser. Har prøvd mye, alt fra forskjellig sport og trening, fjell og skogsturer, maling, tegning, dans, kor, diverse håndarbeid. Ingenting fenger meg. Føler meg som verdens kjedeligste person. Når folk spør meg hva jeg driver med på fritiden får jeg helt panikk, og finner av og til bare på noe for å ikke virke så døll.

Anonymkode: 272c9...d4a

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du om dagen da? stirrer i veggen, scroller på instagram?

Viss bare slike ting, så ja, da er du drit kjedelig!!

Men du trenger ikke utdanning for å være super spennende. Utdanning er ikke noe som gjør et menneske mer spennende. En som er utdannet innen økonomi driver liksom ikke bare snakker om penger og jobben sin når han/hun treffer andre, det hadde jo blitt kjedelig!

Anonymkode: 84582...914

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva man er?

Hm, kanskje deprimert?

Anonymkode: 84109...e87

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å prøve seg fram, så finner du en interesse. Man må prøve og feile med jobber også, men du må være villig til å ta «drittjobber» i starten uten utdanning. 

Anonymkode: 8a426...dd7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...