Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg har et spørsmål 🙋 har en 7 mnd baby som ikke vil sove. 

Barnet var veldig flink til å søvne og la seg kl 18:30 hadde to oppvåkninger om natten for mat og søvna fort igjen. Stå opp rundt 8-9 tiden noen ganger 10:00 

Men nå den siste uken har ikke barnet fått sovet før kl er over 21:00 og da må vi stå å vugge med armene. Kjempe trøtt baby som gnir seg i øyene, gråter og er sliten men klarer ikke å duppe av. 

Barnet klarer ikke lengere å finne roen og vi lurer på om det er vanlig i den tiden.? 

Hilsen: Førstegangs foreldre  🙆‍♂️💁‍♀️

Anonymkode: d5f1b...11c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei jeg har et spørsmål 🙋 har en 7 mnd baby som ikke vil sove. 

Barnet var veldig flink til å søvne og la seg kl 18:30 hadde to oppvåkninger om natten for mat og søvna fort igjen. Stå opp rundt 8-9 tiden noen ganger 10:00 

Men nå den siste uken har ikke barnet fått sovet før kl er over 21:00 og da må vi stå å vugge med armene. Kjempe trøtt baby som gnir seg i øyene, gråter og er sliten men klarer ikke å duppe av. 

Barnet klarer ikke lengere å finne roen og vi lurer på om det er vanlig i den tiden.? 

Hilsen: Førstegangs foreldre  🙆‍♂️💁‍♀️

Iben? 

Anonymkode: 25896...3ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Iben? 

Anonymkode: 25896...3ff

Hva er Iben? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange dupper og hvor lange er de? Det er veeldig vanlig å ha en periode med søvnvansker i 7-10 mnd alderen, så kan hende det bare er en periode dere må slite dere gjennom.

Anonymkode: 6cb21...48a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange dupper og hvor lange er de? Det er veeldig vanlig å ha en periode med søvnvansker i 7-10 mnd alderen, så kan hende det bare er en periode dere må slite dere gjennom.

Bare to dupper rundt 11:00 10-20 minutter dupp nr 2 kl 14:30 alt ifra halv time til en time varierer. Legger seg ikke før kl er 21:30 står opp flere ganger om natten sover urolig og er våken mellom 7-9 tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje prøve å legge enda tidligere i en periode? Kan hende det har blitt en ond sirkel hvor barnet sover for lite og dermed blir overtrøtt, og da ikke klarer å sovne. Klarer du å forlenge duppene, ved å trille/amme/bære i bæresele e.l?

På den tiden våknet mitt barn rundt 6 på morgenen. Hadde 2 dupper på rundt 1,5t hver. Første dupp ca klokka 8:45-10:15 Deretter andre dupp ca 12:45-14:15. Så var det natta rundt klokka 18. 

Våknet endel på natta, men hadde ingen problemer med å sovne på kvelden eller sovne til duppene.

Skrevet

Hvis baby sover helt til ni- ti om morgenen er det kanskje ikke så rart om den ikke sovner før 21.30? De pleier jo å ha ca 12 timer «dagtid» hvor de er mye våkne, bortsett fra duppene. Når det er sagt er jo dette også tiden hvor baby får mer egne meninger, og kan derfor ha vanskelig for å roe seg ned av seg selv. Ingen av mine barn har ihvertfall klart det på den alderen, det kommer gjerne av seg selv etterhvert er min erfaring. Gråtekur er uaktuelt her i hus, så da velger vi det som gir mest søvn og ro i huset, om det så er byssing eller pupping i søvn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe råd, men er i litt samme situasjon, og vil bare nevne at jeg tror min baby er forvirret over at det plutselig er lyst lenge nå. Kan det samme gjelde din? Sørger dere for å ha det så mørkt som mulig fra rundt den tiden hn pleide å sovne før?

Anonymkode: ca7b4...b49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...