AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Jeg er litt satt ut. Jeg må først bare få sagt det at jeg har gått på medisiner mot sterke smerter nå de siste 3 måneden før evt en operasjon finner sted, og i dag klarte jeg å møte en venninne jeg ikke har sett på en måneds tid. Og da er noe av det første hun sier; «oi.....ser virkelig forskjell på deg fra forrige gang og nå!» og jeg tenkte ....hæ? Så jeg måtte spørre henne hva hun mente, og svaret på det var «du har jo blitt skikkelig feit nå! Er det medisinene som gjør det så du ikke får bevegd deg så mye?»...... jeg ble helt paff, og klarte bare å få frem et «det vet jeg ikke, sikkert det ja».... Jeg er 168 høy og veier nå 70. Vanligvis ligger jeg på rundt 60-65 kg og har tidligere slitt med spiseforstyrrelse, da jeg veide sykelige 50-52 kg. Jeg har gjennom «koronaåret» 2020 og frem til nå lagt på meg noe uønsket vekt, men med tanke på skaden jeg har nå så har jeg ikke kunne trent siden høsten. Men poenget med dette innlegget er at jeg ble utrolig skuffet over henne som en venninne... hvem er det som sier slikt? Og spesielt når jeg da venter på en operasjon og er godt klar over selv at jeg har gått opp noen ekstra kilo? Jeg hadde aldri fått meg selv til å si noe slikt. Og det som enda verre er: venninnen min er 164 høy og veier 90... det er ikke noe galt i det, men hvordan kan hun få seg selv til å tenke og si noe sånt om noen andre når hun er større? Noen som har opplevd lignende? Vi er forresten begge snart i 30 årene Anonymkode: c0d74...7d6
Gjest laPistola Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Dårlig ordvalg? Ut i fra hele historien høres det ikke ut som hun skulle sagt det for og være slem , bare uttrykt seg veldig dårlig ? Slipp det, og fokuser på og bli frisk . Lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Enig i at det var unødvendig og lite pent å påpeke. Samtidig så er jeg enig med den over at det sikkert ikke var ment slemt, og kanskje en forsnakkelse. La det ligge så lenge hun er en god venninne ellers. Anonymkode: 50226...805
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 I følge BMI er du normalvektig, så om det er sikkelig feit, lurer jeg på hva hun tenker om folk som er overvektige da, og ikke minst seg selv. Synes det var skikkelig stygt sagt av henne. Anonymkode: d98d2...172 10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Jøss for en hyggelig venninne... Anonymkode: 7912d...512 6
Curlyme Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Hun er feit og vil føle seg bedre av å trokke ned på deg. Jeg synes synd på henne her. Folk som sliter med seg selv snakker dritt om andre. 6
Årolilja Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 (endret) Hun er sikkert bevisst på vekt generelt, siden du sier hun er stor selv. Hvis hun er ei god venninne, ville jeg kanskje parkert henne der og da med "det var ikke så hyggelig å høre.." La kommentaren prelle av. Legg det på hennes egen usikkerhet og ikke bruk mer tid/energi på å tenke på det. På lang sikt vet du jo at det blir bedre når helsa er god igjen. Vekta di definerer deg uansett ikke. Klem! Endret 15. april 2021 av Årolilja 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Høres ut som at hun ble overrasket, og at det kom en litt ugjennomtenkt kommentar fra henne. Ville ha latt det prelle av, men om hun fortsetter så kan du si at du syns dette er ubehagelig å snakke om, og at det er smertestillende du trenger før operasjon som er årsaken. Men du skal ikke behøve å si hvorfor. Jeg har aldri kommentert om venner går opp eller ned i vekt, med mindre de tar opp temaet selv først. Og det er så viktig! Hvis ei venninne sier "åh jeg har gått opp 5kg" så svarer jeg "du ser kjempeflott ut!". Hvis ei venninne har gått ned 5 kg, da sier jeg det samme Man trenger å høre noe positivt iblant, og med mindre det medfører store helseplager er jeg for å skryte av folk. Ikke trykke dem ned. Anonymkode: e90d5...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Hadde digga å ha en så ærlig venninne! Anonymkode: 72a5b...1ea 2
Ulven Skrevet 15. april 2021 #10 Skrevet 15. april 2021 Du er på ingen måte feit, så dette hadde jeg tatt som en klart undertrykkende kommentar fra en som har behov for å føle seg bedre enn andre. Hun har i tillegg veldig korte antenner som sier noe slikt som første samtaleåpner. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 Tenkte å si jaja, noen ganger må man få høre det når man går veldig opp i vekt, men når venninnen selv er smellfeit, så er det ynkelig av henne å si sånt! Tror hun skal holde smella si med mindre hun nærmer seg din vekt ihvertfall! Anonymkode: fab1b...cfe
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 Du ligger jo under 1kg fra overvekt bmi.. Men sier som de andre, kanskje hu ble overrasket og det bare kom ut uten at hun fikk tenkt seg om. Og pga din historikk med SF så overtenker du en "uskyldig" kommentar. Anonymkode: 3428d...f13
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 Helt dustete å kommentere andres kropper uoppfordret. Håper det var en engangsglipp og ikke en tendens hos henne. Om det første ville jeg latt det gå og det siste ville jeg sagt noe om det. hatt spiseforstyrrelse selv og det svir langt inni usikkerheten min om noen sier lignende. Anonymkode: 73dca...aba
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #14 Skrevet 15. april 2021 Jeg ble litt overrasket over å lese svarene du fikk- for denne kommentaren syntes jeg var ekstremt drøy og langt over streken. Tror faktisk jeg hadde hatt store problemer med å tilbringe tid med den venninnen fremover. Og når du i tillegg har slitt med spiseforstyrrelser er det jo helt hinsides å si noe slikt!! Jeg har lagt på meg i koronaen. Det vet jeg jo veldig godt selv, og jeg trenger virkelig ikke at andre sier det til meg. Hadde ikke digget å ha en så ærlig venninne! Anonymkode: 2e868...773 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #15 Skrevet 15. april 2021 12 hours ago, Curlyme said: Hun er feit og vil føle seg bedre av å trokke ned på deg. Jeg synes synd på henne her. Folk som sliter med seg selv snakker dritt om andre. Neineinei det der blir for dumt. Skikkelig barnehageoppførsel "du er feit. Nei, DU er ENDA feitere!!!" Slutt å shame folk som veier litt mer enn deg. Problemet her er ikke hvem som er FEITEST av ts og venninna, problemet er at man snakker ikke til folk på den måten der. Anonymkode: 2205d...14d 1
Curlyme Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neineinei det der blir for dumt. Skikkelig barnehageoppførsel "du er feit. Nei, DU er ENDA feitere!!!" Slutt å shame folk som veier litt mer enn deg. Problemet her er ikke hvem som er FEITEST av ts og venninna, problemet er at man snakker ikke til folk på den måten der. Anonymkode: 2205d...14d Dama sliter med seg selv tydligvis. Man snakker ikke dritt om andre helt uten videre som regel er det noe man selv sliter med. 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 Det er noen mennesker som går rundt med innebygd brevvekt i hodet. Det er veldig viktig for dem å registrere at folk har lagt på seg og tatt av seg, og superviktig å kommentere det. Fysj..
SoWhat? Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 (endret) Hvis hun vet at du har hatt spiseforstyrrelser, så er hun jo direkte dum og stygg mot deg. Om hun ikke vet, så er det kanskje hennes måte å være på? Ærlig til det kan bli frekt? Nå liker jeg slike mennesker, for der er lett å svare tilbake, og en vet alltid hvor en har dem. Jeg la på meg ganske mye for noen år siden da jeg var i sorg. Gå liksom helt f... Og da sa en venninne " nå har du lagt på deg veldig" vel, det var jo sant så.. Men du er jo langt fra feit uansett. Endret 15. april 2021 av SoWhat?
NewStart87 Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 Mangel på sosiale antenner. Sånt sier man bare ikke! Hvordan er hun ellers? Er dette bare en av mange spydigheter hadde jeg droppet henne.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er litt satt ut. Jeg må først bare få sagt det at jeg har gått på medisiner mot sterke smerter nå de siste 3 måneden før evt en operasjon finner sted, og i dag klarte jeg å møte en venninne jeg ikke har sett på en måneds tid. Og da er noe av det første hun sier; «oi.....ser virkelig forskjell på deg fra forrige gang og nå!» og jeg tenkte ....hæ? Så jeg måtte spørre henne hva hun mente, og svaret på det var «du har jo blitt skikkelig feit nå! Er det medisinene som gjør det så du ikke får bevegd deg så mye?»...... jeg ble helt paff, og klarte bare å få frem et «det vet jeg ikke, sikkert det ja».... Jeg er 168 høy og veier nå 70. Vanligvis ligger jeg på rundt 60-65 kg og har tidligere slitt med spiseforstyrrelse, da jeg veide sykelige 50-52 kg. Jeg har gjennom «koronaåret» 2020 og frem til nå lagt på meg noe uønsket vekt, men med tanke på skaden jeg har nå så har jeg ikke kunne trent siden høsten. Men poenget med dette innlegget er at jeg ble utrolig skuffet over henne som en venninne... hvem er det som sier slikt? Og spesielt når jeg da venter på en operasjon og er godt klar over selv at jeg har gått opp noen ekstra kilo? Jeg hadde aldri fått meg selv til å si noe slikt. Og det som enda verre er: venninnen min er 164 høy og veier 90... det er ikke noe galt i det, men hvordan kan hun få seg selv til å tenke og si noe sånt om noen andre når hun er større? Noen som har opplevd lignende? Vi er forresten begge snart i 30 årene Anonymkode: c0d74...7d6 Synes ikke du skal ta for hardt på. Hun har bare , desverre, ordlagt seg ganske tåpelig og ufølsomt, ikke alle eier filter når de snakker med andre. Hun er vel en av dem som sier det hun ser, slik barn gjør. Barn eier ikke filter , bare sier rett ut hva de ser og tenker. Bare la det gå, ikke ta det til deg, fokuser heller på det positive og du er uansett ikke feit. Min søster er 165 og veier 71 og hun ser normal ut. Anonymkode: b890f...2e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå