AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Har en baby på 9 måneder, som ofte slår seg helt vrang når hun våkner på kveld, og ikke vil la seg trøste av meg (mor). Hun skriker kjempesårt, hikster, og dytter seg bare vekk fra meg. Jeg bysser, koser, kysser, synger, prøver å legge meg med henne i senga, men ingenting fungerer, hun blir bare mer og mer hysterisk. Hvis far kommer inn, roer hun seg nesten umiddelbart. Det er utrolig sårt, føler jeg må ha feilet totalt som mor når jeg ikke klarer å trøste min egen baby. Hører bare om at det motsatte er tilfelle hos andre, og at det er heeelt naturlig at baby foretrekker mor, men hører aldri om babyer som foretrekker far. Føler jeg har gjort noe galt. Noen som har vært gjennom noe lignende? Og som kan ha råd eller trøstende ord? Anonymkode: 9ec3f...f75
Hiro Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Hvorfor spør du ikke hva far gjør for å roe ned babyen?
proghodet Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 (endret) Som en udokumentert påstand mener jeg å ha hørt at guttebarn foretrekker mødre, mens jentebarn foretrekker fedre? Er sikkert individuelt 🤷♂️ Hos oss var det noen ganger at mor funket, andre ganger var det jeg som funket. Har du prøvd å sette på rolig musikk? Eller white-noise? Det fungerte stort sett for gutten våres, iallefall Jeg synes ikke at du skal føle at du har feilet - det er nok bare en del av prosessen med småbarn. Endret 14. april 2021 av proghodet 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Vi har hatt flere sånne perioder hos oss, og det har gått over. Vi har byttet på å gå inn som vanlig, men ikke endret slik at bare far trøster. Gjør så godt du kan, så går det seg til. Anonymkode: 84e1f...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Har du nylig begynt å jobbe igjen? Anonymkode: 4b211...2ac
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Våre barn har hatt sånne perioder, av og på. Normalt tenker jeg:) sikkert lurt å la far få skinne litt, du har vel vært hovedpersonen lenge nå:) Anonymkode: 0f622...e93
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Takk for respons Ja, begynte å jobbe for halvannen måned siden, og da begynte egentlig dette. Har mistenkt litt at det er en slags reaksjon på jobbstart. Anonymkode: 9ec3f...f75
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for respons Ja, begynte å jobbe for halvannen måned siden, og da begynte egentlig dette. Har mistenkt litt at det er en slags reaksjon på jobbstart. Anonymkode: 9ec3f...f75 Det er nok det. Min hadde også en reaksjon når jeg begynte å jobbe, hun gråt hysterisk hver gang jeg gikk ut av rommet. Det vil gå over etterhvert, bare fortsett slik du gjør nå og pass på å bruk mye tid med henne på fritiden din. Nå er det far hun er hjemme med hver dag, og det er han hun forholder seg til store deler av dagen. Det er kjempesårt når det står på, men det går heldigvis over Anonymkode: 4b211...2ac 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Sånn var lille også 😁 det jeg gjorde feil var å stresse.. Jeg stresset med å få hun til å sove og prøvde alt og det kjente jo barnet. Men pappa er mer den rolige typen som tar det ganske rolig. Anonymkode: e9df3...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå