Gå til innhold

Hva var egentlig hårmoten kvinner i 2006-2008? I Norge blant unge folk i 20 og 30-årene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er annerledes sammenlignet med nå?

Anonymkode: f5f94...e70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var bare 18, men hadde sånn her hår: 

07C77D39-53C8-4011-AFEB-B0E630C583DD.thumb.jpeg.820c4b02e042c48ad4e9a9b4e9d53c7f.jpeg

Anonymkode: e96f6...5b1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Flette i luggen 

Anonymkode: da2c6...9c2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

beautiful woman.jpg

Anonymkode: 10d96...7da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gradering/oppklipt hår. 

Det at hele håret var samme lengde var veldig umoderne. 

Anonymkode: 11067...886

• Liker 5
Skrevet

Veeldig oppklipt hår, og gjerne rettet veldig med rettetang!!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Akk, det var tider! Før mom jeans, knarkerjakker og Ariana Grande-hestehale på alle sammen.

Anonymkode: 4af97...0df

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Var det ikke da kort gradert Bob ala Victoria beckham var in? 

Anonymkode: 74e54...bc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppklipt hår og sideskill. Husker vi pleide å tulle med å lage midtskill og trekke joggebuksa opp på magen. Morsomt hvordan akkurat denne kombinasjonen kom på moten noen år senere!

Anonymkode: fd108...ac4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Akk, det var tider! Før mom jeans, knarkerjakker og Ariana Grande-hestehale på alle sammen.

Anonymkode: 4af97...0df

Knarkejakke 🤣

Anonymkode: 56d02...ed3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppklippet hår ja, skrå pannelugg, sideskill langt ute til siden, mye rettetang og volum som man fikk med tupering og sånn pulver man tok ved hårrøttene 😅 Bølgetang var også kult. Extentions på den tiden var krise. Det så aldri bra eller naturlig ut. Midtskill var no-no, husker vi av og til prøvde å lage midtskill og så lo vi oss nesten ihjel fordi det så sååå dumt ut, det var sånn vi hadde på barneskolen liksom 😂

Flette i luggen var stort ja, husker VOE (Emilie Nereng) hadde mange «tutorials» på det på bloggen sin. Det var der jeg og mine venninner ble inspirert 😅

Følte det var mye platinablondt, kullsvart og stripete hår. Ingen fancy effekter som balayage eller ombre - det var folie eller hette og man ville for guds skyld ikke ha antydning til ettervekst.

Anonymkode: 4c72b...875

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger ved en demonstrasjon av hårfrisyren som alle kule tenåringer hadde rundt 2008:

Jeg kan ikke fatte og begripe at vi faktisk gikk slikt!!! At vi brukte godt over en time, ofte mer, på å rette og tupere, spraye og drysse pulver for å få den sveisen. Helt sykt hvordan jeg drev på. Tror jeg var borti håret mitt hvert 5. minutt for å «løfte» opp håret, hver gang jeg så meg i speilet, når jeg skulle ta bilde. Løft, løft, løft, må ikke få flatt hår!! 😣

AF9ACDCF-289B-427F-A2B7-D254EB1DEAFE.jpeg

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde denne frisyren i denne perioden. Skrå lugg. Sideskill. Mye volum på toppen, oppklippet i lengden

image.png.40b5fcc039ab6e75f406282066f4b01e.png

Anonymkode: 603e5...5e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Legger ved en demonstrasjon av hårfrisyren som alle kule tenåringer hadde rundt 2008:

Jeg kan ikke fatte og begripe at vi faktisk gikk slikt!!! At vi brukte godt over en time, ofte mer, på å rette og tupere, spraye og drysse pulver for å få den sveisen. Helt sykt hvordan jeg drev på. Tror jeg var borti håret mitt hvert 5. minutt for å «løfte» opp håret, hver gang jeg så meg i speilet, når jeg skulle ta bilde. Løft, løft, løft, må ikke få flatt hår!! 😣

Dette hadde jeg glemt! Husker det var dødskult med sånn sveis!

Anonymkode: fd108...ac4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i England på den tiden, og det var perioden håret skulle være HELT RETT. På en rekke utesteder var det til og med hair straighteners lagt ut på toalettene.. (Rett etterpå ble det litt populært med litt mer volum.)

Anonymkode: 19111...f89

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde alt like langt bak men kortere foran. Sånn som jeg har nå også.😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det der var da helt ekstremt, kan ikke huske at noen hadde såå mye volum, men jeg har kanskje fortrengt det? Eller, må si jeg synes at en moderat versjon av denne frisyren egentlig var ganske kledelig hvis hun bare gredde håret i bakhodet). Synes faktisk at dagens 90-talls-mote er mye verre. Bortsett fra dette bildet er de fleste bildene i denne tråden ganske så tidløse.

Når jeg tenker på typiske motefrisyrer fra ca. 2006 tenker jeg på en frisyre som ligner litt på Lisa Rinnas. Halvkort hår som man fønet sånn at det stod ut fra hodet. Sorry, det ble en skikkelig dårlig forklaring... Men når jeg tenker meg om var den frisyren kanskje mest populær ca. 2003. Mener å huske at Halle Berry hadde en kort versjon av den frisyren, skal se om jeg finner et bilde.

Anonymkode: 832da...b5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Highlighted Hairstyles | Long hair highlights, Hair styles, Brown hair with  blonde highlights

Anonymkode: 4b488...1b7

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde en slik frisyre på den tiden

Fil:Ashlee Simpson 2008.jpg – Wikipedia

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg bodde i England på den tiden, og det var perioden håret skulle være HELT RETT. På en rekke utesteder var det til og med hair straighteners lagt ut på toalettene.. (Rett etterpå ble det litt populært med litt mer volum.)

Anonymkode: 19111...f89

Det var det faktisk på enkelte klubber i Oslo også! Vi synes det var helt konge, for høy luftfuktighet gav bølger, og det kunne man overhodet ikke ha!

Anonymkode: e96f6...5b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...