AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Jeg holder på å gå under fordi jeg har levd med store forbrukslån i over 10 år. (Jeg har over 600 000 i forbrukslån). Nå er jeg så utmattet at jeg har tanker om å ikke klare å leve lenger. Jeg har ikke shoppet bort masse penger, men jeg har brukt lånene for å få det til å gå rundt. Jeg orker ikke å gå innpå hvorfor her. Nå tjener jeg bra, men pga. alle lånene har jeg ikke råd til noe som helst. I dag er det to dager siden jeg fikk lønn, og jeg har bare akkurat på konto til mat i en måned fremover. Jeg verker i tennene og burde vært hos legen. Jeg skal fortelle dette til mine foreldre snart, men jeg har ikke sovet på en uke fordi jeg gruer meg sånn. ( Jeg er voksen, ikke tidlig i 20-årene). Jeg leste om en som fikk hjelp av foreldre ved at de tok opp ekstra lån på huslånet sitt, og at hun betalte det det ekstra lånet ville koste i måneden. Et huslån på 600 000 vil ikke koste mer enn rundt 3000 i måneden. Er dette en løsning som er realistisk/ mulig å få til? At jeg hadde betalt på det i ett par år, og så flyttet resten av lånet over på mitt huslån som jeg da hadde hatt sammen med kjæresten min? Vi har planer om flytte sammen om ett års tid. Jeg betaler 11500,- i leie alene nå, og et lån sammen med han ville gitt meg mye mindre utgifter til bolig i måneden. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem nå. Noen som kan hjelpe? Anonymkode: bc759...2f8
Jeka Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Hei, jeg skjønner at ting virker vanskelig nå, men ikke gi opp! Du har flere muligheter du kan prøve for å gjøre forbrukslånene billigere. Du kan ta kontakt med de du har forbrukslån hos og høre om dere kan lage en mer gunstig avtale for deg. Snakk med banken din å hør om de kan hjelpe deg med lånet ved å evt ta over lånet eller «bake» det inn i ett annet lån. Eller som du selv nevner snakke med foreldrene dine og hør om de har mulighet til å hjelpe deg med å ta opp ett ekstra lån på huset/leiligheten sin. Det er ikke sikkert de har mulighet, men snakk med de uansett, det vik hjelpe deg utrolig mye psykisk å ha støttespillere i en slik situasjon. Se også om du kanskje har noe av verdi du kan selge, slik at du kan få nedbetalt en del av forbruksgjelden. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Snakk med banken om samlet lån. Spør foreldrene dine om å være medlåntakere til et visst beløp, i stedet for at DE skal låne penger og stå ansvarlig. Tegn forsikring i tilfelle det skjer noe med deg, så slipper familien å sitte igjen med din gjeld. Hvis foreldrene din skal låne på huset sitt, er det mye å ta hensyn til, blant annet søsken. Hvis foreldrene dine dør, og etterlater seg ditt høye lån, hvordan skal der gjøres opp slik at det ikke får utover søsken osv. Anonymkode: 2004a...cc4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Snakk med banken om samlet lån. Spør foreldrene dine om å være medlåntakere til et visst beløp, i stedet for at DE skal låne penger og stå ansvarlig. Tegn forsikring i tilfelle det skjer noe med deg, så slipper familien å sitte igjen med din gjeld. Hvis foreldrene din skal låne på huset sitt, er det mye å ta hensyn til, blant annet søsken. Hvis foreldrene dine dør, og etterlater seg ditt høye lån, hvordan skal der gjøres opp slik at det ikke får utover søsken osv. Anonymkode: 2004a...cc4 Ja, det høres lurere ut. Men hvilket lån kan det være da, det blir vel evt. et dyrt forbrukslån? Anonymkode: bc759...2f8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Jeka skrev (37 minutter siden): Hei, jeg skjønner at ting virker vanskelig nå, men ikke gi opp! Du har flere muligheter du kan prøve for å gjøre forbrukslånene billigere. Du kan ta kontakt med de du har forbrukslån hos og høre om dere kan lage en mer gunstig avtale for deg. Snakk med banken din å hør om de kan hjelpe deg med lånet ved å evt ta over lånet eller «bake» det inn i ett annet lån. Eller som du selv nevner snakke med foreldrene dine og hør om de har mulighet til å hjelpe deg med å ta opp ett ekstra lån på huset/leiligheten sin. Det er ikke sikkert de har mulighet, men snakk med de uansett, det vik hjelpe deg utrolig mye psykisk å ha støttespillere i en slik situasjon. Se også om du kanskje har noe av verdi du kan selge, slik at du kan få nedbetalt en del av forbruksgjelden. Lykke til! Takk ❤️ Anonymkode: bc759...2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå