AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #21 Skrevet 15. april 2021 Hei sier den i kassa - hei sier jeg. Noen ganger sier jeg hei først, men som regel er det noen foran meg, og da venter jeg til personen i kassa er klar. Pose? -Nei takk, jeg har. 395,- Jeg legger på kortet. Går så ned for å pakke varene, og den i kassa har allerede glemt meg og satt i gang med neste kunde, eller på vei til å forlate kassa om det ikke er noen etter meg. Dette skjer oftere enn noe annet. Og det er vel egentlig helt greit. Ikke noe overdreven høflighet, ikke overfladisk tullprat, men hyggelig og fint nok likevel. Anonymkode: a2929...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #22 Skrevet 16. april 2021 PetterKanin skrev (18 timer siden): Takk for selvbetjeningskassene! De skaper flere arbeidsplasser for teknologi, mens kassadamene mister jobben sin. Anonymkode: bf488...9c0
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #23 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (På 15.4.2021 den 20.27): Det samme spurte en asylsøker om. Han og kameratgjengen hans stod på gata og sa hei til damer som gikk forbi. MAnge gadd ikke engang svare. Og noen ville ikke engang møte blikket deres når de ble snakket til. Nordmenn er rett og slett uhøflige. Anonymkode: 0a79b...9fd Sa de bare hei til damer og ikke menn? Hva hadde skjedd om de sa hei da, ville de latt damene gått videre eller blitt innpåslitne og tatt det som en invitasjon til videre bekjentskap med kun damer? Anonymkode: 655fd...80f 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #24 Skrevet 16. april 2021 Ulven skrev (På 14.4.2021 den 19.36): Dessverre er nordmenn generelt dårlige på alminnelig høflighet og folkeskikk. Man trenger ikke dra lenger enn til Danmark for at situasjonen er en helt annen. I alle butikker og kundeservicejobber jeg har hatt har faktisk DANSKER vært mine favorittkunder! De er ALLTID hyggelige! dansker ❤️❤️❤️ Anonymkode: 3bbd9...161 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #25 Skrevet 16. april 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: De skaper flere arbeidsplasser for teknologi, mens kassadamene mister jobben sin. Anonymkode: bf488...9c0 Ja, verden går videre, yrker forsvinner, og nye yrker kommer. Kabeltrekkesanger for eks er det rimelig få igjen av, men det gikk bra det og. Anonymkode: a2929...2cb 3
Flowerlover Skrevet 16. april 2021 #26 Skrevet 16. april 2021 On 4/14/2021 at 7:29 PM, AnonymBruker said: Opplevd det flere ganger da jeg jobbet i butikk. «Hei» og ikke noe svar. Kunden ser ikke på meg en gang. «Pose?» ikke noe svar. «Ha en fin dag» og kunden bare går Hvorfor er noen folk sånn? Jeg skjønner at de tenker at kassedama bare sier det for å gjøre jobben sin. Men vi har vell lært litt folkeskikk? Jeg jobber ikke lenger i butikk, men ser ofte kunder foran meg i køen som er slik Anonymkode: Hva med det motsatte? sure kassedamer/kassemenn som ikke smiler eller hilser? 1
Gjest ti10 Skrevet 16. april 2021 #27 Skrevet 16. april 2021 Har irritert meg over det samme tidligere, men nå om dagen gjør jo munnbind og "dråpeskjermer" at det så å si er umulig å kommunisere når man er i butikker? Man hører jo ikke hva folk sier hvis man snakker vanlig, og hvis man bestemmer seg for at "nå skal jeg snakke så høyt at hun/han hører meg", da høres det ut som at man står og brøler
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #28 Skrevet 16. april 2021 En kassadama STJAL kjæresten min😡😡😡😡 Så nå ignorerer jeg dem med vilje! Takk GUD for selvbetjente kasser! Anonymkode: 1ae2e...d5f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #29 Skrevet 17. april 2021 Jeg trodde ikke det het kassadame lenger, det høres gammeldags ut. Jeg kaller dem butikkansatte. Anonymkode: 43ee3...72a 1
Mt3 Skrevet 17. april 2021 #30 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (På 15.4.2021 den 20.27): Det samme spurte en asylsøker om. Han og kameratgjengen hans stod på gata og sa hei til damer som gikk forbi. MAnge gadd ikke engang svare. Og noen ville ikke engang møte blikket deres når de ble snakket til. Nordmenn er rett og slett uhøflige. Anonymkode: 0a79b...9fd Kanskje noen av de som ikke svarer eller møter blikket deres har vært utsatt for noen som ble påtrengende og klengete når de smilte og hilste tilbake. Smiler stort sett til kassabetjeningen, men ikke hver dag at jeg sier hei. Håper de ikke synes jeg er uhøffelig bare fordi jeg ikke føler for å snakke om vær å vind... 1
enkefru Skrevet 17. april 2021 #31 Skrevet 17. april 2021 Dårlig oppdragelse. Jeg både hilser og svarer selv, det er en selvfølge 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 17. april 2021 #32 Skrevet 17. april 2021 Jeg synes det er fint at de i kassen hilser når det er min tur, og jeg svarer når de spør. Spesielt siste året hvor hei, pose og hadet i butikken nesten er eneste menneskelig kontakt. En sjelden gang blir jeg som kunde oversett. Når kassebetjeningen er i dyp samtale med forrige kunde mens de slår inn mine varer.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #33 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sa de bare hei til damer og ikke menn? Hva hadde skjedd om de sa hei da, ville de latt damene gått videre eller blitt innpåslitne og tatt det som en invitasjon til videre bekjentskap med kun damer? Anonymkode: 655fd...80f Det ville vært min første tanke. Anonymkode: 96b62...6a6
Gjest questioner Skrevet 17. april 2021 #34 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En kassadama STJAL kjæresten min😡😡😡😡 Så nå ignorerer jeg dem med vilje! Takk GUD for selvbetjente kasser! Anonymkode: 1ae2e...d5f 🤣🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #35 Skrevet 17. april 2021 Liker ikke dette falske spillet, jeg skal slippe og si HEI og HADET i en butikk. Er der for å kjøpe varene mine, trenger den falske høfligheten som det prøves på. Hater falskhet. Ha en fin dag? Hva faen er det for noe piss. Anonymkode: cefe5...490
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #36 Skrevet 17. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Liker ikke dette falske spillet, jeg skal slippe og si HEI og HADET i en butikk. Er der for å kjøpe varene mine, trenger den falske høfligheten som det prøves på. Hater falskhet. Ha en fin dag? Hva faen er det for noe piss. Anonymkode: cefe5...490 Huff ja, tenk å måtte være høflig mot dem som gjør at du får kjøpt varene dine. Det tar sikkert alt for mye av din dyrebare tid. Anonymkode: 07747...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #37 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Liker ikke dette falske spillet, jeg skal slippe og si HEI og HADET i en butikk. Er der for å kjøpe varene mine, trenger den falske høfligheten som det prøves på. Hater falskhet. Ha en fin dag? Hva faen er det for noe piss. Anonymkode: cefe5...490 Bestill varene din på nettet eller oppfør deg som folk når du er ute blant andre mennesker! Anonymkode: 43ee3...72a 2
Gjest Villfisker Skrevet 17. april 2021 #38 Skrevet 17. april 2021 Kan være mange grunner. Noen kan slite, og ikke vite helt hvordan de skal forholde seg til folk. Det må en ha i bakhodet. Ellers er jeg enig i at det er mange som godt kunne vært mer høflige. Det er veldig mye sure folk.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #39 Skrevet 17. april 2021 De viser vel sin sanne natur, da? Skjønner meg ikke på folk, hvorfor legger vi opp til at vi må være så ekstremt falske? Det å være kooozelig er egentlig et unntak, normen er å være sur og gretten. Anonymkode: 92623...835
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå