AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Opplevd det flere ganger da jeg jobbet i butikk. «Hei» og ikke noe svar. Kunden ser ikke på meg en gang. «Pose?» ikke noe svar. «Ha en fin dag» og kunden bare går Hvorfor er noen folk sånn? Jeg skjønner at de tenker at kassedama bare sier det for å gjøre jobben sin. Men vi har vell lært litt folkeskikk? Jeg jobber ikke lenger i butikk, men ser ofte kunder foran meg i køen som er slik Anonymkode: 1c251...494 18
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Helt enig med deg. Det er sikkert de samme folka som er frekke mot servitører. 👎👎 Anonymkode: 008b4...1f4 14
Ulven Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Dessverre er nordmenn generelt dårlige på alminnelig høflighet og folkeskikk. Man trenger ikke dra lenger enn til Danmark for at situasjonen er en helt annen. 11
Gjest laPistola Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Jobber i butikk og opplever at de aller fleste både hilser , småsnakker og takker. Er stort sett meg som tar initiativet riktignok . Som kunde opplever jeg ofte og ikke få annen kommunikasjon enn spørsmålet « lappen ?»
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Seriøst? Synes det er skikkelig frekt. Jeg sier til og med takk etter jeg har betalt som å takke for handelen eller varene eller noe 😅. Anonymkode: 0477f...e3a 10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Av og til hører jeg deg ikke, av og til kjenner jeg at jeg må kremte for å klare å prate så da lar jeg det heller være, noen ganger svarer jeg men det er du som ikke hører meg, ofte er det angst, noen ganger er jeg så deprimert at jeg er på gråten og helt ute av stand til å snakke. Men jeg er aldri slem mot servitører eller andre i servicenæringen. Jeg er godt oppdratt, jeg vet at jeg burde si hei, hadet, ønske dem en god helg, småprate om været. Egentlig skulle jeg gjerne gitt hva som helst for å få til noe så banalt uten å få hjertebank. Stort sett går det bra da, og de gangene svarer jeg på alt med et smil. Men jeg regner med det finnes folk som bare er frekke også da. Alt i alt tror jeg det er best å ikke spekulere for mye eller ha for mange antagelser om hvorfor folk gjør som de gjør. For alt du vet er vedkommende døv. De fleste mennesker gjør bare så godt de kan tenker jeg da, også gir jeg dem litt mer slack. Anonymkode: 0faab...264 8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Seriøst? Synes det er skikkelig frekt. Jeg sier til og med takk etter jeg har betalt som å takke for handelen eller varene eller noe 😅. Anonymkode: 0477f...e3a Haha det gjør jeg også 😂 også tenker jeg «faen så teit» etterpå. Men samtalen er jo ganske typisk den samme hver gang «hei, hei, pose, ja 2 poser, 213 kr, takk, ha en fin dag, du også!». Så om ikke personen i kassa sier «takk», så sier jeg det, fordi det er så innlært fra tidligere da jeg jobbet i butikk 😂 ts Anonymkode: 1c251...494 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 Noen sier hei, andre ikke. Sånn er det for alle. Man trenger ikke leke offer Anonymkode: e6503...bae 5
Uakseptabel Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 Mye i hodet. Jeg tenker at hun hilser bare fordi det er jobben hennes å være hyggelig og at hun har glemt meg etterpå likevel. Jeg hilser vanligvis, sier "ha det" også, men har jeg mye i hodet så tar jeg meg gjerne ikke tid til å møte blikket eller takke. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 I Norge er det ikke tradisjon for at kassadame snakker ... Anonymkode: bf488...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 Folk ser ut til å bare tenke på seg og sitt, og tar ikke hensyn til at folk på jobb også skal ha en trivelig dag. Tror at mange kunder kunne fått en triveligere dag selv om de hadde vært mer hyggelig mot folk i serviceyrker. Anonymkode: f1b91...b0a 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Av og til hører jeg deg ikke, av og til kjenner jeg at jeg må kremte for å klare å prate så da lar jeg det heller være, noen ganger svarer jeg men det er du som ikke hører meg, ofte er det angst, noen ganger er jeg så deprimert at jeg er på gråten og helt ute av stand til å snakke. Men jeg er aldri slem mot servitører eller andre i servicenæringen. Jeg er godt oppdratt, jeg vet at jeg burde si hei, hadet, ønske dem en god helg, småprate om været. Egentlig skulle jeg gjerne gitt hva som helst for å få til noe så banalt uten å få hjertebank. Stort sett går det bra da, og de gangene svarer jeg på alt med et smil. Men jeg regner med det finnes folk som bare er frekke også da. Alt i alt tror jeg det er best å ikke spekulere for mye eller ha for mange antagelser om hvorfor folk gjør som de gjør. For alt du vet er vedkommende døv. De fleste mennesker gjør bare så godt de kan tenker jeg da, også gir jeg dem litt mer slack. Anonymkode: 0faab...264 Signerer denne. Anonymkode: 655fd...80f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #14 Skrevet 15. april 2021 Når jeg satt i kassen ble de tingene sagt på autopilot, og var ikke noe jeg sa for jeg mente det 😂 Jeg pleier selv å svare på ting om pose og kvittering, men ikke alltid på «ha en fin dag». Anonymkode: afe9b...515 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #15 Skrevet 15. april 2021 Det samme spurte en asylsøker om. Han og kameratgjengen hans stod på gata og sa hei til damer som gikk forbi. MAnge gadd ikke engang svare. Og noen ville ikke engang møte blikket deres når de ble snakket til. Nordmenn er rett og slett uhøflige. Anonymkode: 0a79b...9fd
Daria Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 Fordi jeg ikke hører, fordi jeg går i mine egne tanker, fordi jeg er sløv og uoppmerksom, fordi jeg er opptatt med å legge varene på båndet og ikke minst fordi hen i kassa ikke engang ser i min retning og så åpenbart går på autopilot at jeg ikke gidder. Stort sett svarer jeg, men når det ikke skjer er det som regel av en av disse grunnene... 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det samme spurte en asylsøker om. Han og kameratgjengen hans stod på gata og sa hei til damer som gikk forbi. MAnge gadd ikke engang svare. Og noen ville ikke engang møte blikket deres når de ble snakket til. Nordmenn er rett og slett uhøflige. Anonymkode: 0a79b...9fd Morsom du. Anonymkode: 07747...5e1 6
petter333 Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 går i de samme butikker, trivlig og veksle noen ord, når jeg går er vi begge litt glade 1
Fuglen Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 Da jeg jobbet på bakeri i min ungdom så endte jeg ofte opp med å heve stemmen og nesten rope med veldig påtatt vennlighet "HA EN FABELAKTIG DAG VIDERE, DA, DU!" etter kunder som var sånn. Faktisk veldig underholdende 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå