Gå til innhold

Erfaringer med Miraiex?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Miraiex er enkel å bruke, men har høyere transaksjonskostnader. Den største fordelen med Miraiex er verveprogrammet der man får bitcoin verdt 100 kroner for hver person som verves. Binance er en mer populær plattform som passer bedre dersom man vil handle oftere, handle altcoins, eller mer avanserte instrumenter.

Anonymkode: fffca...06b

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Ja den er veldig lett å bruke. MEN jeg gidder ikke de mer. De oppgir alltid høyere priser enn det prisen faktisk er. I natt lå litecoin på 2100 kroner, for å kjøpe en litecoin hos MiraiEx måtte man betale 2450 kr. Skulle man selge den var den bare verdt 2100 da.. skjønner ikke jeg. Så jeg kjøpte litecoin for 10 000 kr, gebyr var 50 kr. Men idet jeg trykket kjøp var visst mine 10 000 kr plutselig 9300.. frekke jævler 

Anonymkode: f30a9...122

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja den er veldig lett å bruke. MEN jeg gidder ikke de mer. De oppgir alltid høyere priser enn det prisen faktisk er. I natt lå litecoin på 2100 kroner, for å kjøpe en litecoin hos MiraiEx måtte man betale 2450 kr. Skulle man selge den var den bare verdt 2100 da.. skjønner ikke jeg. Så jeg kjøpte litecoin for 10 000 kr, gebyr var 50 kr. Men idet jeg trykket kjøp var visst mine 10 000 kr plutselig 9300.. frekke jævler 

Problemet er at det er en veldig liten handelsplattform med relativt liten omsetning. Da kan det oppstå det du opplever. Hvis du skal trade bør du velge en annen platform med høyere omsetning. Det er også forskjell på om du har kjøpt med en "market order" eller en "limit order". 

Anonymkode: 698b5...8c6

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det du snakker om her kan unngås om du legger ut en spesifikk order, eller fyller en order som ligger ute. Da har du full kontroll på hva kostnaden er. 

Anonymkode: 452f3...0c0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå antar jeg bare at det er en plattform for "trading" og de du kjøper av er andre som tilbyr litecoin der? Har de ikke "limit trading", altså at du byr f.eks. 2100,- for LTC og så venter du til noen selger til deg? Det er slik det stort sett fungerer, veldig uvanlig med bare "market".

På plattformer med lav omsetning er det ikke uvanlig å "trade" på dette og f.eks. kjøpe 3 LTC først, og så legge de ut for salg umiddelbart, samtidig som du har en ordre for å kjøpe 3 til om noen bestemmer seg for å selge, da tjener du på spriket mellom kjøp og salg.

Jeg har noe BTC som kommer fra en utenlandsk plattform og som jeg vurderer å selge til NOK og ta ut. Hvor enkelt er det på MiraiEx?

Anonymkode: aa616...a14

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det du snakker om her kan unngås om du legger ut en spesifikk order, eller fyller en order som ligger ute. Da har du full kontroll på hva kostnaden er. 

Ja, sjekket nå og du kan legge ut limit-ordre. Tror ikke vedkommende helt har skjønt hvordan aksje/crypto/trading fungerer 😅

Mange som hiver seg på kryptobølgen nå virker det som...

Er det noen som vet hvor lett det er å få tatt ut penger til norsk konto der? En annen ting jeg er veldig usikker på er hvordan jeg gjør det med skatt, siden jeg aldri har betalt noe for disse og det ikke fantes noen regler da jeg fikk dem.

Hvordan er skattereglene om det er f.eks. 1 BTC som jeg fikk i gave da de ikke var verdt "noe"?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, sjekket nå og du kan legge ut limit-ordre. Tror ikke vedkommende helt har skjønt hvordan aksje/crypto/trading fungerer 😅

Er det noen som vet hvor lett det er å få tatt ut penger til norsk konto der? En annen ting jeg er veldig usikker på er hvordan jeg gjør det med skatt, siden jeg aldri har betalt noe for disse og det ikke fantes noen regler da jeg fikk dem.

Hvordan er skattereglene om det er f.eks. 1 BTC som jeg fikk i gave da de ikke var verdt "noe"?

Nei man kan ikke legge inn ordre med limit på MiraiEx ... veit hvordan det funker, men har ihverfall ikke fått det valget 

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei man kan ikke legge inn ordre med limit på MiraiEx ... veit hvordan det funker, men har ihverfall ikke fått det valget 

Men alt dette er jo limit orders, pluss at det ser helt vanlig ut å legge ut ordre?

image.png.03d8a0a68102aa1f347679c0392dcc7a.png

og

image.png.df4b007b7377553fd0e7573a73a9ff30.png

Dette er jo "limit order"? Jeg har riktig nok ikke konto men ser ut som limit.

Hvordan er det å ta ut penger til norsk konto?

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enkelt å overføre til egen bankkonto, men du må betale 50kr per uttakk og maks uttakk er 200 000. Dersom du selger for en million eller to vil det ta en uke eller to å få alt inn på konto. Tror NBX ikke har maksbeløp, men har ikke brukt den selv 

Husk å gi en melding til banken om at du kommer til å sette inn penger fra kryptosalg om det er snakk om store beløp. 

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Oi, da må du nok opprette en selvrettingssak hos skttemyndighetene. Da har du unngått å rapportere inn at du har BTC i mange år, det kommer til å virke veldig mistenkelig for skattemyndighetene at du plustelig har 1 btc verdt flere hundre tusen. Samt at dersom du har vært over formuegrensen har du betalt for lite skatt. 

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/utland/inntekt-og-formue-i-utlandet/frivillig-retting/

Hvis du får kryptovaluta i gave fra en norsk skattyter, så "arver" du inngangsverdien fra giveren. Den som ga deg gaven må altså fortelle deg hva han/hun betalte for den i første omgang (omregnet til NOK).

https://www.kryptosekken.no/blogg/skatt-paa-gaver-av-kryptovaluta

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oi, da må du nok opprette en selvrettingssak hos skttemyndighetene. Da har du unngått å rapportere inn at du har BTC i mange år, det kommer til å virke veldig mistenkelig for skattemyndighetene at du plustelig har 1 btc verdt flere hundre tusen. Samt at dersom du har vært over formuegrensen har du betalt for lite skatt. 

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/utland/inntekt-og-formue-i-utlandet/frivillig-retting/

Hvis du får kryptovaluta i gave fra en norsk skattyter, så "arver" du inngangsverdien fra giveren. Den som ga deg gaven må altså fortelle deg hva han/hun betalte for den i første omgang (omregnet til NOK).

https://www.kryptosekken.no/blogg/skatt-paa-gaver-av-kryptovaluta

Det er veldig overforenklet, sannheten er at jeg ikke aner hvem det er, det er jo ikke arv, det var bare en random rik fyr i 2015 fra et eller annet forum som ville gi det til meg slik at jeg kunne prøve å "trade", så jeg tradet opp bittelitt, tapte litt (som førte til at jeg ville gjøre opp) og leverte tilbake den opprinnelige bitcoinen, og restene har jeg hatt siden. Jeg har jo egentlig ikke engang fått gave, jeg bare lånte en av en random person som han fikk tilbake. Jeg har heller aldri betalt noe, så har ingen "inngangsverdi". Den gangen var det bare "lommerusk" og det var så mye styr å få det ut i kroner at jeg bare glemte det.

Hvordan pokker regner man ut det? Jeg har jo ikke med vilje villedet noen, bare hatt noe "rester" etter et kort lån.

Ingen fare for at jeg får formueskatt.

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er veldig overforenklet, sannheten er at jeg ikke aner hvem det er, det er jo ikke arv, det var bare en random rik fyr i 2015 fra et eller annet forum som ville gi det til meg slik at jeg kunne prøve å "trade", så jeg tradet opp bittelitt, tapte litt (som førte til at jeg ville gjøre opp) og leverte tilbake den opprinnelige bitcoinen, og restene har jeg hatt siden. Jeg har jo egentlig ikke engang fått gave, jeg bare lånte en av en random person som han fikk tilbake. Jeg har heller aldri betalt noe, så har ingen "inngangsverdi". Den gangen var det bare "lommerusk" og det var så mye styr å få det ut i kroner at jeg bare glemte det.

Hvordan pokker regner man ut det? Jeg har jo ikke med vilje villedet noen, bare hatt noe "rester" etter et kort lån.

Ingen fare for at jeg får formueskatt.

Ville snakket med skattemyndighetene og spurt. 

AnonymBruker
likestilling skrev (På 19.4.2021 den 10.13):

Men alt dette er jo limit orders, pluss at det ser helt vanlig ut å legge ut ordre?

image.png.03d8a0a68102aa1f347679c0392dcc7a.png

og

image.png.df4b007b7377553fd0e7573a73a9ff30.png

Dette er jo "limit order"? Jeg har riktig nok ikke konto men ser ut som limit.

Hvordan er det å ta ut penger til norsk konto?

Sendte de melding. Svaret er litt vel søkt. Føler ikke at det forsvarer å ta 350 kr mer enn verdien på 1 litecoin er for eksempel.. 

Priserna som visas hos är reella priser baserat på dem senaste handlarna som har genomförts. Det är kunderna som styr detta genom att köpa/sälja hos oss. Därför kan det avvika något från andra börser med tanke på tillgång/efterfrågan och inte minst valutväxling från till exempel USD (dollar) som de internationella börserna opererar med. 

Detta är alltså inte något vi kan styra eftersom att priserna blir satt av våra kunder, men vi jobbar aktivt med att få in fler kunder och därmed få större volym, så att det blir mer aktivitet och därmed "bättre" priser med jämnare tillgång och efterfrågan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...