AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Hva skjer på kontrollen 6 uker etter fødsel? Er det nødvendig? Jeg hadde keisersnitt om det spiller noen rolle😊 Anonymkode: 2331f...e64
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 De hadde vel ikke hatt det hvis det ikke var nødvendig? Anonymkode: dfe26...32f 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Gikk ikke. Hadde hatt keisersnitt, og så ingen grunn til å oppta legens tid. Anonymkode: dd9ed...ccf
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Jeg dro ikke da alt var greit nedentil og formen ellers var fin. Hadde heller ingen komplikasjoner i svangerskapet, da er det strengt tatt ikke nødvendig tror jeg. Anonymkode: a9080...bf3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Hvis du ikke føler behov, så trenger du ingen slik kontroll. Den består av å spørre om du har der bra og snakke om prevensjon. Anonymkode: b45ac...161 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skjer på kontrollen 6 uker etter fødsel? Er det nødvendig? Jeg hadde keisersnitt om det spiller noen rolle😊 Anonymkode: 2331f...e64 Jeg hadde det hos jordmor som fulgte meg under svangerskapet på helsestasjonen. De tok en undersøkelse av underlivet og en celleprøve. Så ble jeg tilbudt gratis ammevennlig prevensjon, kunne velge mellom spiral og Cerazette. Hun spurte ellers litt om hvordan det hadde gått med meg etter fødselen, om amming og hvordan jeg hadde det,og om det var noe jeg lurte på osv. Følte meg godt ivaretatt. Anonymkode: cc42b...5b3 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hadde det hos jordmor som fulgte meg under svangerskapet på helsestasjonen. De tok en undersøkelse av underlivet og en celleprøve. Så ble jeg tilbudt gratis ammevennlig prevensjon, kunne velge mellom spiral og Cerazette. Hun spurte ellers litt om hvordan det hadde gått med meg etter fødselen, om amming og hvordan jeg hadde det,og om det var noe jeg lurte på osv. Følte meg godt ivaretatt. Anonymkode: cc42b...5b3 Da er du nok meget ung. Anonymkode: dd9ed...ccf
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Da er du nok meget ung. Anonymkode: dd9ed...ccf Nei, hvorfor skulle jeg være ung? Selvfølgelig vet det betryggende å vite at alt er normalt med kroppen etter fødselen? Jeg er 35, dette var 2 år siden. Anonymkode: cc42b...5b3 12
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, hvorfor skulle jeg være ung? Selvfølgelig vet det betryggende å vite at alt er normalt med kroppen etter fødselen? Jeg er 35, dette var 2 år siden. Anonymkode: cc42b...5b3 Hvorfor fikk du gratis prevensjon? Det er ikke vanlig, og ikke noe man har krav på. Har aldri fått det, med noen av mine tre (som alle er født de fem siste årene) Anonymkode: 46e07...a73 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 Du må ikke på kontroll, nei. De snakker om sex, prevensjon, amming, trening, kniping, psykisk helse, og litt sånt. Om du vil, kan du be om gyn undersøkelse, men det er ikke standard. Anonymkode: 46e07...a73 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, hvorfor skulle jeg være ung? Selvfølgelig vet det betryggende å vite at alt er normalt med kroppen etter fødselen? Jeg er 35, dette var 2 år siden. Anonymkode: cc42b...5b3 Tenkte på at du fikk gratis prevensjon. Ikke fordi du møtte til timen 😊 Anonymkode: dd9ed...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 Hadde det etter førstemann. Tok celleprøve, snakket litt generelt om hvordan det gikk, ble tilbudt prevensjon. Andremann kom rett før første koronanedstengning, så da droppet jeg bare kontrollen da jeg følte alt var i orden nedentil og jeg ikke trengte prevensjon. Anonymkode: 2ce7b...c10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor fikk du gratis prevensjon? Det er ikke vanlig, og ikke noe man har krav på. Har aldri fått det, med noen av mine tre (som alle er født de fem siste årene) Anonymkode: 46e07...a73 54 minutter siden, AnonymBruker said: Tenkte på at du fikk gratis prevensjon. Ikke fordi du møtte til timen 😊 Anonymkode: dd9ed...ccf Sånne ting varierer veldig fra kommune til kommune og hvor flinke jordmødrene er til å søke om støtte til diverse Anonymkode: cc42b...5b3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 Dro ikke på det hverken med første eller andre barnet. Hadde ikke behov for det. Om du ønsker å få sjekket eventuelle sting/plager eller prevensjon, så kan det være greit å ta kontrollen. Underlivsundersøkelse er ikke lenger "standard", så kan være du må be om det. Anonymkode: 4eee8...c4a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 Jeg ble klippet og sydd så jeg syntes det var greit å få en sjekk hos fastlegen at alt så bra ut. Er gravid igjen nå og legen ville vente med å ta celleprøve til etter fødselen så da blir det en sjekk av underlivet denne gangen også. Anonymkode: 7c2d6...74c 1
Skogkløver Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 Tok blodprøver for å sjekke jernnivå, urinprøve, celleprøve, ultralyd for å sjekke om livmorenhadde trekt seg Sammen(fastlegen har på kontoret) og sjekk der nede. Hadde en liten prat om prevensjon og hvor nydelig babyen var 😆 Veldig greit å ha gjort 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 Hadde kolikk- og klistremerkebaby, så det var veldig tungvint både å dra fra babyen og dra den med seg. Jeg droppet derfor kontrollen, siden jeg hadde hatt keisersnitt hvor såret var grodd pent, jeg hadde kontroll på prevensjonen og det var under 3 år siden forrige celleprøve, så det kunne vente litt. Når alt føles normalt, både fysisk og psykisk, så har man strengt tatt ikke behov for den kontrollen. Anonymkode: 4644b...a04
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva skjer på kontrollen 6 uker etter fødsel? Er det nødvendig? Jeg hadde keisersnitt om det spiller noen rolle😊 Anonymkode: 2331f...e64 Da jeg var på 6 ukers kontroll. Sjekket gynekologen om jeg klarte knipeøvelser. Hun kjente i vagina og i anus for å kjenne om jeg knep igjen. Hun så også om livmortappen var fullstendig lukket, og om alt ellers så fint ut i underlivet. Også så hun om livmor hadde trukket seg ordentlig tilbake. Jeg hadde keisersnitt Anonymkode: 93070...050
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 Jeg valgte å aldri gå. Da jeg følte meg helt super Anonymkode: 5cb9d...1e9
Bellaaa Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 Jeg hadde keisersnitt og jeg måtte på 6 ukers kontrollen for å ta noen prøver pga jeg mistet mye blod under fødselen. Og vi snakket om psykisk helse for å høre hvordan det gikk med min psyke, også snakket vi om prevensjon, hvordan det gikk med baby, og sjekket arret😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå