Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det dårlig gjort mot kjæresten min at jeg ikke gidder å pynte meg for han? Hvis vi skal ut på ting har jeg selvsagt på meg vanlige klær og litt sminke, men til daglig når vi bare sitter i soafen orker jeg ikke å dolle meg opp. Går rundt i joggebukse og genser hjemme (hele og rene klær), og bruker ikke sminke. Pusser tenner og børster håret hver dag, dusjer 2-3 dager i uka, og har ellers normal hygiene. 

Han har ikke sagt noe om det, og når jeg spør sier han at han ikke bryr seg. Jeg føler bare at menn kanskje forventer at vi damer er litt fine? Det er bare så mye deiligere å gå rundt i avslappa klær enn trange bukser etc, og sminke er så mye styr både å ta av og på..

Anonymkode: 9794c...b89

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å pynte meg litt til hverdags også og at min kjære gjør det samme. Ikke alltid, men oftere enn koseklær ihvertfall.

Anonymkode: 3864b...a0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det dårlig gjort mot kjæresten min at jeg ikke gidder å pynte meg for han? Hvis vi skal ut på ting har jeg selvsagt på meg vanlige klær og litt sminke, men til daglig når vi bare sitter i soafen orker jeg ikke å dolle meg opp. Går rundt i joggebukse og genser hjemme (hele og rene klær), og bruker ikke sminke. Pusser tenner og børster håret hver dag, dusjer 2-3 dager i uka, og har ellers normal hygiene. 

Han har ikke sagt noe om det, og når jeg spør sier han at han ikke bryr seg. Jeg føler bare at menn kanskje forventer at vi damer er litt fine? Det er bare så mye deiligere å gå rundt i avslappa klær enn trange bukser etc, og sminke er så mye styr både å ta av og på..

Jeg er som deg 😂 Altså jeg har ikke energi til å sitte sminket og pyntet i stua for å tilfredsstille han 😂 

Dusjer håret annen hver dag og kropp hver dag.  

Anonymkode: f806f...1cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboer og jeg har vært sammen i over 15 år. Kunne aldri tenkt meg å være sammen med noen hvis jeg hadde følt jeg måtte pynte meg for dem. 

Anonymkode: 9549d...d11

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Spør du meg så synes jeg det er helt supert. Dater ei nå, og hun er på grensen til sjuskete innimellom ... og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Liker det faktisk, det viser at hun er fullstendig avslappet med meg. Det har jeg også sagt til henne. Din mann kan jo tenke helt annerledes, men jeg synes det er sært om hans interesse i deg krever at du sitter som en pyntedukke hver dag ...

Anonymkode: 6b4d6...20d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det kan være dårlig gjort mot andre at man unnlater å være selvopptatt og forfengelig. Befriende og oppløftende å høre at ikke alle er nasissister i stadig mer egofiksert kultur.

Anonymkode: 39e1e...32d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn flest forventer ikke det. 

Anonymkode: b597e...779

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går imot strømmen her. Hvorfor ikke pynte seg litt for mannen du elsker? Er ikke han viktigere enn de du møter utenfor huset? Da tenker jeg ikke full styling, men det er stor forskjell på å fikse seg litt opp og se ut som en slask i joggeklær hver dag. 

Anonymkode: 59c0d...e20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke nødvendig å trippe rundt i stiletthæler og neglisjé daglig for å please gubben nei. 

Reagerer derimot det du skriver om dusj. 2-3 ganger i uka sier du. Det betyr altså at det kan gå tre dager mellom hver gang du tar deg en dusj. Det synes jeg er litt ekkelt. Hva vet jeg om du vasker det med klut på de dagene du ikke gidder dusjen. Men for meg er det uansett forskjell på å være dusj-ren og vaskeklut-ren. 

Hadde ikke gått ned på ei som kun har tatt kattevask hvertfall. Men kan hende typen din ikke bryr seg om sånt og går ned på deg uansett. 

Anonymkode: c86f7...610

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bra å kunne dasse rundt ja men....Dusjer 2 ganger pr uke? Håret ja ok, men du vasker vel kroppen mer enn det?🤮 

Anonymkode: 49c3d...bd2

AnonymBruker
Skrevet

Vi går begge for det meste i en pen og ren joggebukse og pen t-skjorte når vi er hjemme, men vi dusjer hver dag. Det er viktig for oss å rene. Har to små barn og vært sammen i 14 år. 

Anonymkode: c9928...ead

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tipper han ikke kunne brydd seg mindre . Du må jo stole det han sier til deg.

her i huset er det rett ut av jobbklærne og rett på med slaskete, gammle teningsbukser og hettegensere da vi kommer hjem fra jobb.

who cares?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg går imot strømmen her. Hvorfor ikke pynte seg litt for mannen du elsker? Er ikke han viktigere enn de du møter utenfor huset? Da tenker jeg ikke full styling, men det er stor forskjell på å fikse seg litt opp og se ut som en slask i joggeklær hver dag. 

Anonymkode: 59c0d...e20

Det er nettopp det at han er viktigere enn folk jeg ser utenfor huset. Slik er det for meg iallefall.. Jeg går stort sett bare i koseklær i heimen, koseklær med enkel tilgang:lur:

Å være komfortabel, kle seg komfortabel er en tillitserklæring for min del. Det er mye jeg deler med mannen som folk utenfor huset aldri får vite om, jeg gjør mye med mannen som jeg aldri vil gjøre utenfor huset, og mannen min ser meg i alle slags settinger, også i klær folk utenfor huset ikke ser meg i... Nå bor vi sammen og viss jeg ikke skal kunne være komfortabel nok til å gå i koseklær I mitt eget hjem, men sitte der "til pynt". Nei ærlig talt..  For han holder det at jeg er meg selv, Og omvendt.. Staffasje og den slags er mindre viktig

Anonymkode: 71c41...fb9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nettopp det at han er viktigere enn folk jeg ser utenfor huset. Slik er det for meg iallefall.. Jeg går stort sett bare i koseklær i heimen, koseklær med enkel tilgang:lur:

Å være komfortabel, kle seg komfortabel er en tillitserklæring for min del. Det er mye jeg deler med mannen som folk utenfor huset aldri får vite om, jeg gjør mye med mannen som jeg aldri vil gjøre utenfor huset, og mannen min ser meg i alle slags settinger, også i klær folk utenfor huset ikke ser meg i... 

Anonymkode: 71c41...fb9

Akkurat sånn tenker jeg også.

Jeg går alltid i joggebukse hjemme, og jeg orker ikke tanken engang på å måtte ha på meg jeans eller lignende på en slapp søndag i eget hjem. Der vil jeg bare være komfortabel. Men jeg har spurt kjæresten om det flere ganger da, om han skulle ønske jeg tok på meg "ordentlige" klær eller sminket meg litt når det var bare oss, og han svarer blankt nei hver gang.

Anonymkode: dfb98...e75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når dere møttes var du alltid striglet og pynta. Om man ikke legger ned en innsats i forholdet forfaller det, og der inngår også å pynte seg litt/overraske hverandre innimellom tenker jeg, ikke alltid så klart! Har et langt forhold bak meg som dabbet av etter 8 år fordi vi tok alt for gitt. Gjør ikke den feilen igjen. 

Anonymkode: 32b71...ed7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er ikke nødvendig å trippe rundt i stiletthæler og neglisjé daglig for å please gubben nei. 

Reagerer derimot det du skriver om dusj. 2-3 ganger i uka sier du. Det betyr altså at det kan gå tre dager mellom hver gang du tar deg en dusj. Det synes jeg er litt ekkelt. Hva vet jeg om du vasker det med klut på de dagene du ikke gidder dusjen. Men for meg er det uansett forskjell på å være dusj-ren og vaskeklut-ren. 

Hadde ikke gått ned på ei som kun har tatt kattevask hvertfall. Men kan hende typen din ikke bryr seg om sånt og går ned på deg uansett. 

Anonymkode: c86f7...610

Dette. Her er jeg veldig enig. Å dusje kun 2-3 dager i uken er ikke normal hygiene, synes jeg. Normal hygiene i min bok er å dusje (nesten) hver dag. 
Dolling og pynting trengs ikke, men alminnelig hygiene trengs. 

Anonymkode: 3c75e...c9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når dere møttes var du alltid striglet og pynta. Om man ikke legger ned en innsats i forholdet forfaller det, og der inngår også å pynte seg litt/overraske hverandre innimellom tenker jeg, ikke alltid så klart! Har et langt forhold bak meg som dabbet av etter 8 år fordi vi tok alt for gitt. Gjør ikke den feilen igjen. 

Anonymkode: 32b71...ed7

Samme erfaring her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette. Her er jeg veldig enig. Å dusje kun 2-3 dager i uken er ikke normal hygiene, synes jeg. Normal hygiene i min bok er å dusje (nesten) hver dag. 
Dolling og pynting trengs ikke, men alminnelig hygiene trengs. 

Anonymkode: 3c75e...c9b

Det er egentlig ingenting normalt ved å skulle dusje hver dag. Det er et utelukkende sosialt behov/press og gjør ingenting godt for helsa eller huden i de fleste tilfeller. Dusj ved behov, de fleste normale mennesker stinker ikke etter et par dager uten en dusj, og gjør man det er det sannsynligvis fordi man har herpa huden og den naturlige bakteriefloraen med altfor mye vasking. Den dagen man ikke dusjer kan man friske seg opp litt med en vaskeklut under armene, underliv og vaske ansiktet med litt vann.

Så er det selvsagt individuelt - noen jobber i yrker hvor man svetter eller jobber i miljøer som lukter. Andre trener. Og man tar selvsagt en dusj før man skal på byen eller i bryllup ... Og noen lukter rett og slett mindre enn andre. Enig i at 2 ggr pr uke høres litt slapt ut i mange tilfeller, men annenhverdag eller så er nok for svært mange.

Anonymkode: 6b4d6...20d

• Liker 7
Skrevet

Tror jeg har sminket meg 2 ganger siden pandemien startet. Stakkars mann 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva gjør samboer da? Har han også på joggebukse etc i hverdagene? Hvis dette og han synes det er ok at du går i det, ser jeg ikke problemet. Du får dra på deg noe tettsittende innimellom som feks sitter tightere over rumpe eller overkropp da, så får du sikkert noen beundrende blikk🥰

Anonymkode: 13119...a35

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...