Gå til innhold

Boktips - hjelp til å finne ut om man ønsker barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er 30 år og usikker på om jeg ønsker barn (noen gang). Dette er noe jeg reflekterer mye over i hverdagen. Vi har faste jobber, god økonomi og bolig, så det praktiske er på stell. 

Har noen et boktips til noe jeg kan lese som vil hjelpe meg i denne prosessen? F.eks en roman om en person som også står foran dette valget. 

Dere må gjerne dele hva som fikk dere til å ta en beslutning om dere har vært i samme situasjon.

Anonymkode: 0cce7...024

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evig barnefri - en samling historier fra virkelige mennesker om hvordan livet er (kan være) uten barn.

Aldri aldri aldri av Linn Strømsborg - roman om å være 35 og ikke ville ha barn. Antagelig. Men når samboer kanskje vil allikevel...?

Kroppen er en morder av Kitty Bygn - selvbiografisk roman om en lesbisk par som vurderer og diskuterer og prøver å få barn.

Bøker som på ulikt vis kretser rundt barnespørsmålet, og for så vidt gode bøker jeg anbefaler uansett. Når det er sagt tror jeg vel ikke - enda så stor tro jeg som bibliotekar og bokelsker har på bokas vidunderlige egenskaper i de fleste sammenhenger - at akkurat dette er et spørsmål man kan lese seg til svar på, men de kan jo sette i gang noen tanker og refleksjoner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (5 timer siden):

Bøker som på ulikt vis kretser rundt barnespørsmålet, og for så vidt gode bøker jeg anbefaler uansett. Når det er sagt tror jeg vel ikke - enda så stor tro jeg som bibliotekar og bokelsker har på bokas vidunderlige egenskaper i de fleste sammenhenger - at akkurat dette er et spørsmål man kan lese seg til svar på, men de kan jo sette i gang noen tanker og refleksjoner

Hehe hadde det enda vært så vel :) men som du sier håper jeg på at det gir meg nye refleksjoner og innsikt i andre måter å tenke på.

Tusen takk for bokforlag, det skal leses!  Det høres ut som du har god oversikt, har du enda flere å by på?

Anonymkode: 0cce7...024

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...