AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Hei, Meg og broren min har en liten hobby med rasen Husky, etter vi overtok gården til foreldrene våres Vi får valper i 1-2 ganger i året. Vi har lenge vært uenige om pengefordelingen i dette og ofte skapt diskusjoner og krangel imellom oss. Jeg føler meg rett og slett brukt for arbeidet jeg gjør. Da jeg personlig mener at jeg gjør mest. Broren min er ufør og har dagene sine helt frie for å gjøre litt mer med hundene - jeg personlig synes ikke innsatsen hans er god nok til hva han krever av beløpet. I løpet av dagen har han gjort følgende; Tatt ut hundene, gitt de mat, tatt de inn og koser med dem så klart. Jeg har en litt mer travel hverdag, da jeg også har to småbarn og jobber fra 8-16 Jeg har samme ansvar som broren min når det kommer til hundene, men vi har blitt enig om at jeg sier i fra til han de dagene jeg er litt mer sliten så han kan ta seg av hundene - De gangene vi får valper, og beløpet skal betales så gjøres dette til kontoen hans. Jeg tar meg av alt av det som har med NKK og gjøre, jeg er også nøye før vi velger ut hanne til tispene våres og bruker tid både på jobb og etter at barna har lagt seg å bruker tid på å lære meg mer om genetikk, linjer og selve rasen. Mye vet vi fra før men man har aldri vondt av å bli klokere. Det er meg kjøperne må hendvene seg til om de ønsker valp fra oss og ettertid. Pengene overføres alltid til hans konto, jeg får ingenting av noe til min konto. Så fort jeg tar det opp blir det bråk, er nesten som han ikke tåler å høre ordene. Pengene bruker han til gården og div. Jeg har ikke noe glede av dette mere, eller legge innsatt i dette når jeg har jobb og barn som også krever tid og krefter. Jeg prøver å få han til å forstå at vi må bli enig om fordeling, og hvor mye som av inntekte som skal gå til gården. Spørsmålet er hva dere ser på som rettferdig fordeling mellom meg og broren min? Anonymkode: 31403...881
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Barna og jobben din, og hans uførhet er vel ikke relevant her? Er det riktig at han beholder alle inntektene og at du ikke får noe? Enklest er det vel om dere tar inntekter minus utgifter og deler på to. Dersom dere begge er eiere på hundene. Anonymkode: d7c77...37c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Hvis kjøperne snakker med deg oppgi ditt kontornr da. Og gi 50 % til din bror. Anonymkode: 1c686...637 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Dere må opprette en felles konto rett og slett! Anonymkode: ebd14...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Dere må opprette en felles konto rett og slett! Anonymkode: ebd14...f0f Dette en den åpenbare løsningen. En konto som står i begges navn, som dere begge disponerer. Da kan dere begge se over alle transaksjoner. Høres ut som om han utnytter deg. Anonymkode: 7c324...ab1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå