AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Hvordan gjorde du det ved innføring av fast føde? Mitt barn er 5mnd, tenkte å begynne smått med å introdusere litt fast føde etterhvert. Fullammer nå. Hvordan ser en dag med mat ut etterhvert som de begynner å spise fast føde? Eksempler? 😅 Jeg prøvde å spørre på helsestasjonen, men da fikk jeg til svar at det beste for baby var å fullamme i MINST 6mnd, så det var ikke noe tema. 🙄 Anonymkode: 6b616...4b3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Vi begynte ved 4 mnd, her anbefalte helsesykepleier å starte tidlig med smaksprøver Da begynte vi med å gi en liten skje eller to av veldig fin mos av litt forskjellig - potet, gulrot, eple eller av litt fin babygrøt. Bare små smaksprøver hver dag og da så vi jo etterhvert hva hun likte godt og hva hun spytta ut. Etterhvert spiste hun mer og mer av det og etterhvert biter med brødskiver med leverpostei ol. I starten var måltidene grøt eller brød til morgen, grønnsaksmos og etterhvert med kjøtt/fisk til lunsj og grøt kvelds. Anonymkode: 7ff80...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå