Gå til innhold

Åpnet ny fuglemat og fant glasskår! 😡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fuglemat sesongen er snart over, og la oss ikke henge oss opp i når det er, men ingen selger mat her i byen lenger. Så jeg bestilte fra Europris fordi de var de eneste som hadde på lager. Og når jeg skulle bruke av denne maten(Pip pip solsikkefrø med skall) i dag for første gang, så fant jeg glasskår! Jeg er helt forferdet! Hva om det er partikler og støv av glass oppi der også?! Ting som jeg ikke ser. Jeg har sendt Europris en henvendelse, håper de har et noe fornuftig svar... har noen andre opplevd noe lignende? Eller erfaringer med merket fra før?

680BDC4A-6011-42D0-9DD1-4696FAB08854.jpeg

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som selger fordi det går fugleinfluensa og du skal ikke mate fuglene!!! Hvordan har du ikke fått med deg det?

Anonymkode: 65005...a24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ingen som selger fordi det går fugleinfluensa og du skal ikke mate fuglene!!! Hvordan har du ikke fått med deg det?

Her jeg bor sier de at det er fordi det er tomt for solsikkefrø, og de har jo andre typer mat til villfugler, så det er det nok i så fall mange som ikke har fått med seg altså. 

Anonymkode: 7c1b2...aca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Om en har matet fuglene hele vinteren så skal en ikke slutte med å mate på grunn av fugleinfluensa. Da sulter de i hjel om det ikke er mulig å finne mat på annen måte. Det er ikke på grunn av fugleinfluensa at de ikke selger fuglemat nå, men rett og slett at det er slutt på sesongen.

Til TS, nei jeg har ikke funnet glass i solsikkefrøene. Bra du sendte klage.

Anonymkode: b5b2e...586

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Eh her jeg bor mater alle småfuglene, men ikke de store, svaner gjess osv.

Jeg hr kjøpt MYE solsikkefrø fra europris og jeg tar i det med hendene når jeg fyller materene, det skal jeg slutte med..! Bra du sa fra!

Anonymkode: 36ec1...da3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan mate småfuglene.

"

– Hva med mating av småfugl på fuglebrettet, da?

– Det vurderer vi ikke som en risiko i denne omgang i hvert fall. De skal være mindre utsatt for denne formen for influensa, sier Isaksen i Oslo kommune."

https://www.nrk.no/osloogviken/mattilsynet-frukter-fugleinfluensa---innforer-portforbud-for-fjorfe-og-ber-folk-ikke-mate-fugler-1.15432205

Anonymkode: 911c1...88c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er fugleinfluensa hos sjøfugler.

Anonymkode: 6934f...c4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2021 den 6.56):

Om vinteren er det anbefalt å mate fuglene så de overlever.

Anonymkode: cf9d3...0f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...