AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #21 Skrevet 16. april 2021 Det kan faktisk bli litt motsatt også. Leste nylig om et treningsenter i England som kun tok imot folk som ikke var vaksinert. Grunnene var at ingen forsikringselskap dekket eventuelle skader/død av vaksiner. De skrev at de skulle revurdere det i 2023 da vaksinene var ferdig utprøvd. Dette skrev de på sin Instagramkonto. Anonymkode: adf3b...3f5 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #22 Skrevet 16. april 2021 Om det skulle bli coronapass så vil det jo bare bli midlertidig. Det er ingen vits med et sånt pass når corona ikke finnes lenger. Viruset kan jo ikke vare evig. Anonymkode: adf3b...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #23 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om det skulle bli coronapass så vil det jo bare bli midlertidig. Det er ingen vits med et sånt pass når corona ikke finnes lenger. Viruset kan jo ikke vare evig. Anonymkode: adf3b...3f5 Man vil aldri bli kvitt koronaviruset. I likhet med sesonginfluensa, og svineinfluensa, vil det komme i ny versjon hvert år. Forhåpentligvis i likhet med disse i svakere varianter, og at man får vaksine som en del av den vanlige sesonginfluensa. Man har jo her kombinert svineinfluensavaksinen med den du får for vanlig vaksine, og sannsynligvis gjøres tilsvarende for korona. Anonymkode: a50c3...517 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #24 Skrevet 17. april 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: Det tror jeg ikke vil skje. Anonymkode: 346de...cce Selvfølgelig vil det skje, noe annet ville vært helt urimelig. Hvorfor tror du ikke det vil stå i et slikt pass om du har sykdommer som hindrer deg fra å ta vaksine? De som ikke vil ta vaksine, får også tåle konsekvensene av deres egoisme. De som ikke KAN ta den, får det dokumentert i passet. Jeg tenker et slikt pass minner veldig om vaksinasjonskort, og de gangene jeg har tatt vaksiner for å kunne dra til utlandet. Ser ikke problemet med det, om det kan gjøre så vi kan lette på restriksjonene og holde epidemien nede, så er det bare bra. Anonymkode: 13180...527 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #25 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kan faktisk bli litt motsatt også. Leste nylig om et treningsenter i England som kun tok imot folk som ikke var vaksinert. Grunnene var at ingen forsikringselskap dekket eventuelle skader/død av vaksiner. De skrev at de skulle revurdere det i 2023 da vaksinene var ferdig utprøvd. Dette skrev de på sin Instagramkonto. Anonymkode: adf3b...3f5 Har du link? Anonymkode: 0d437...c02
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #26 Skrevet 17. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Har du link? Anonymkode: 0d437...c02 Noen svelger "informasjon" rått, selv om det blir postet på instagram. Selvfølgelig er det selskap som dekker helsesituasjoner i forbindelse med vaksine, som det er med det meste. Også selvforskylte problemer som alkoholrelaterte plager, diabetes 2 og annet. Her i landet vil det uansett være staten som dekker utgiftene. Som det også er om du får lungekreft av å røyke hele livet. Anonymkode: 13180...527
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #27 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig vil det skje, noe annet ville vært helt urimelig. Hvorfor tror du ikke det vil stå i et slikt pass om du har sykdommer som hindrer deg fra å ta vaksine? De som ikke vil ta vaksine, får også tåle konsekvensene av deres egoisme. De som ikke KAN ta den, får det dokumentert i passet. Jeg tenker et slikt pass minner veldig om vaksinasjonskort, og de gangene jeg har tatt vaksiner for å kunne dra til utlandet. Ser ikke problemet med det, om det kan gjøre så vi kan lette på restriksjonene og holde epidemien nede, så er det bare bra. Anonymkode: 13180...527 Egoisme? Ok... Det er folk som ikke respekterer andres valg som er egoister. De tenker slik «Hvis du ikke gjør som meg, er du dårlig». Hæ? Anonymkode: 71706...9ae 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #28 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Egoisme? Ok... Det er folk som ikke respekterer andres valg som er egoister. De tenker slik «Hvis du ikke gjør som meg, er du dårlig». Hæ? Anonymkode: 71706...9ae Egoisme er å nekte å ta en vaksine du er frisk nok til å ta, for så å kreve å reise, og utsette de som ikke kan ta vaksinen (gravide, de som går på immundempende medisiner, barn og ungdom) for sykdom og død. Anonymkode: a50c3...517 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #29 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Egoisme er å nekte å ta en vaksine du er frisk nok til å ta, for så å kreve å reise, og utsette de som ikke kan ta vaksinen (gravide, de som går på immundempende medisiner, barn og ungdom) for sykdom og død. Anonymkode: a50c3...517 Det er forskjell på å "nekte" og være skeptisk. Hvorfor mener du at 30åringer skal ta vaksine, men ikke barn og ungdom som også sprer smitte? Dobbeltmoral? Anonymkode: 71706...9ae 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #30 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er forskjell på å "nekte" og være skeptisk. Hvorfor mener du at 30åringer skal ta vaksine, men ikke barn og ungdom som også sprer smitte? Dobbeltmoral? Anonymkode: 71706...9ae Fordi myndighetene ikke har åpnet for at de under 18 skal få vaksine - de har ikke noe valg. Anonymkode: a50c3...517 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #31 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fordi myndighetene ikke har åpnet for at de under 18 skal få vaksine - de har ikke noe valg. Anonymkode: a50c3...517 Ok. Men de sprer smitte på samme måte som 30åringer og 70åringer gjør. Så... Anonymkode: 71706...9ae
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #32 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok. Men de sprer smitte på samme måte som 30åringer og 70åringer gjør. Så... Anonymkode: 71706...9ae Det er derfor vi som kan ta vaksinen har et felles ansvar. For å få ned antallet som sprer smitte så mye som overhodet mulig. Jeg trenger selvfølgelig ikke vaksinen, er sprek og frisk, 30 år, mange rundt meg har hatt Korona og knapt merket det. Så tar på ingen måte vaksinen for meg selv, men for de som ikke kan ta den. Anonymkode: a50c3...517 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #33 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er derfor vi som kan ta vaksinen har et felles ansvar. For å få ned antallet som sprer smitte så mye som overhodet mulig. Jeg trenger selvfølgelig ikke vaksinen, er sprek og frisk, 30 år, mange rundt meg har hatt Korona og knapt merket det. Så tar på ingen måte vaksinen for meg selv, men for de som ikke kan ta den. Anonymkode: a50c3...517 Det er flott. Samtidig er det viktig å respektere dem som ikke ønsker å ta vaksine. Gjensidig respekt. Anonymkode: 71706...9ae 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #34 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er flott. Samtidig er det viktig å respektere dem som ikke ønsker å ta vaksine. Gjensidig respekt. Anonymkode: 71706...9ae Jeg respekterer at det er et selvstendig valg. Og er i mot vaksinetvang. Men jeg mener samtidig at land, restauranter, med mer, da kan velge hvem de ønsker velkommen. For fellesskapets beste. Anonymkode: a50c3...517 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #35 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har du link? Anonymkode: 0d437...c02 Jeg har dessverre ikke link, men noen hadde tatt screenshot. Du finner det på siden til legen Heiko Santelmann på FB. Anonymkode: adf3b...3f5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #36 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er flott. Samtidig er det viktig å respektere dem som ikke ønsker å ta vaksine. Gjensidig respekt. Anonymkode: 71706...9ae Nesten som jeg skulle ha sagt det selv. Anonymkode: 346de...cce 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #37 Skrevet 17. april 2021 Det håper jeg så inderlig. Og jeg må innrømme at hovedgrunnen er at jeg vil anti-vaxxers vondt. De er farlige for sine nærmeste, og vi som samfunn må sto opp i mot dem. (Kan man ikke ta vaksinen av legitime helsemessige årsaker skal man selvsagt også få vaksinepasset.) Anonymkode: d764a...205 1
Kittykat Skrevet 18. april 2021 #38 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 9.57): Jeg kan se poenget med koronapass, på samme måte som at man må ta gulfebervaksine for å reise til enkelte land. Likevel så syns jeg ikke vi skal ha vaksinepass før alle har fått tilbud om å bli vaksinert. Kjenner jo at det er dritkjipt at samboeren min som har fått vaksine skal kunne dra ut på kino, restauranter, konserter osv, mens jeg som ikke får den før kanskje i september eller noe skal sitte hjemme med barna hele sommeren. (Nå er ikke samboeren min så kjip at han gjør det, men muligheten er der.) Anonymkode: 830b0...791 Dette er jeg enig i. Og hvis man ikke kan ta vaksinen pga medisinske grunner, så vil man jo få erklæring på det. Jeg skal få vaksinen på Onsdag, da jeg er i risikosonen, mens mannen min må vente til det er hans tur. Vi har også 3 barn som er 17, 19 og 21 år. Barnet på 17 vil jo ikke få tilbud om vaksine i det hele tatt. Så det blir nok sommerferie i Norge også i år, da ikke alle vil bli vaksinert i år. Men jeg tror ikke de som ikke vil/ikke kan vaksineres og dermed ikke får koronapass nektes å ta buss, gå på kino, gå på restaurant, konsert osv. Da vil jeg si at ting går langt over en grense. Uansett så kan vi bare vente og se foreløpig...
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #39 Skrevet 18. april 2021 Kittykat skrev (1 time siden): Dette er jeg enig i. Og hvis man ikke kan ta vaksinen pga medisinske grunner, så vil man jo få erklæring på det. Jeg skal få vaksinen på Onsdag, da jeg er i risikosonen, mens mannen min må vente til det er hans tur. Vi har også 3 barn som er 17, 19 og 21 år. Barnet på 17 vil jo ikke få tilbud om vaksine i det hele tatt. Så det blir nok sommerferie i Norge også i år, da ikke alle vil bli vaksinert i år. Men jeg tror ikke de som ikke vil/ikke kan vaksineres og dermed ikke får koronapass nektes å ta buss, gå på kino, gå på restaurant, konsert osv. Da vil jeg si at ting går langt over en grense. Uansett så kan vi bare vente og se foreløpig... Selvfølgelig kan de ta buss og gå på kino. Reise, derimot... Anonymkode: 71706...9ae
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #40 Skrevet 18. april 2021 Vi får se hvor lenge vaksinepass gjelder. Selv har jeg tatt masse reisevaksiner men de er faktisk bare anbefalt. Tror de fleste land ønsker turister og det er et tidsspørsmål før corona går over/blir mildere. Anonymkode: ce29e...086 3
Fremhevede innlegg