Gå til innhold

Korona pass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at de som ikke vil vaksineres mot korona ikke kan ta tog, buss, reise til Sverige, spise på resturant, gå på kjøpesenter, gå til frisør osv. i fremtiden? 

Koronapass?

Dette er jo et viktig punkt om valget om jeg skal ta vaksinen eller ikke. Burde jo få vite hva en går glipp av om en ikke ønsker å vaksinere seg. Før en tar det endelige valget.

Anonymkode: 867aa...837

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål....Time will show :) 

Anonymkode: 71706...9ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koronapass er urettferdig for de som ikke kan ta vaksine.

Anonymkode: 346de...cce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Koronapass er urettferdig for de som ikke kan ta vaksine.

Ja, kanskje man skulle ta den vaksinen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ernest skrev (2 minutter siden):

Ikke alle kan ta den, på grunn av sykdom. Det er forskjell på å vil og ikke kan ta vaksinen. 

Personlig så synes jeg korona pass er høyst kritikkverdig når ikke alle har fått tilbud om vaksine. Det fører til urettferdighet og diskriminering i samfunnet. Det kan være en mulighet på sikt, men ikke før alle har fått tilbud om vaksine. 

Anonymkode: 865d6...b11

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke alle kan ta den, på grunn av sykdom. Det er forskjell på å vil og ikke kan ta vaksinen. 

Personlig så synes jeg korona pass er høyst kritikkverdig når ikke alle har fått tilbud om vaksine. Det fører til urettferdighet og diskriminering i samfunnet. Det kan være en mulighet på sikt, men ikke før alle har fått tilbud om vaksine. 

Anonymkode: 865d6...b11

Kan du ikke ta noen av alle de vaksinene som er i markedet?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke bestemt ennå.

Anonymkode: fb3cd...b67

• Liker 1
Skrevet
Ernest skrev (14 timer siden):

Kan du ikke ta noen av alle de vaksinene som er i markedet?

Dette er ett godt poeng!

Skrevet

Det vil nok gå frem av et eventuelt Coronapass om enkelte har medisinske grunner til ikke å kunne ta vaksine. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (19 minutter siden):

Det vil nok gå frem av et eventuelt Coronapass om enkelte har medisinske grunner til ikke å kunne ta vaksine. 

Det tror jeg ikke vil skje.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På kort sikt antar jeg det vil være krav mange steder. Mange land krever jo nå at du har vaksine for å reise inn uten karantene, uansett om årsaken er om du ikke kan eller ikke vil. 

På sikt tror jeg vaksineinformasjon vil bli en del av dokumentasjonen når vi reiser. Med utbrudd og epidemier vil de fleste land ønske å beskytte seg selv. Antar da det vil komme et unntak for de som ikke kan ta vaksine. 

Anonymkode: a50c3...517

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På kort sikt antar jeg det vil være krav mange steder. Mange land krever jo nå at du har vaksine for å reise inn uten karantene, uansett om årsaken er om du ikke kan eller ikke vil. 

På sikt tror jeg vaksineinformasjon vil bli en del av dokumentasjonen når vi reiser. Med utbrudd og epidemier vil de fleste land ønske å beskytte seg selv. Antar da det vil komme et unntak for de som ikke kan ta vaksine. 

Sikkert ikke. 

Anonymkode: 06fbb...b32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ernest skrev (15 timer siden):

Jeg kan ikke ta den enda. Er gravid.

Anonymkode: 0ad0a...f19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan se poenget med koronapass, på samme måte som at man må ta gulfebervaksine for å reise til enkelte land. Likevel så syns jeg ikke vi skal ha vaksinepass før alle har fått tilbud om å bli vaksinert. 

Kjenner jo at det er dritkjipt at samboeren min som har fått vaksine skal kunne dra ut på kino, restauranter, konserter osv, mens jeg som ikke får den før kanskje i september eller noe skal sitte hjemme med barna hele sommeren. (Nå er ikke samboeren min så kjip at han gjør det, men muligheten er der.) 

Anonymkode: 830b0...791

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Skal ikke ha vaksine så jeg er innstilt på å aldri reise mer. Det er helt greit. Kommer ingen uprøvd coctail inn i mine årer! At de skal tvinge dette på oss via pass er diktatur. Vi er da frie mennesker som vil ta egne valg.

Anonymkode: efe69...63a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sikkert ikke. 

Anonymkode: 06fbb...b32

Dette med vaksine-krav er jo på plass i mange land allerede. Blant annet Danmark. 

På sikt ser jeg ikke den store forskjellen på krav til oss, og slik det er med dyr over landegrenser, slik ting har utviklet seg. Jeg har reist en del med dyr. Har EU pass som bekrefter vaksinering, da kan vi reise fritt i Europa uten karantene. Til andre land kan det variere, men man må så godt som overalt dokumentere hvilke vaksiner dyret har tatt om man reiser til land med en annen smittesituasjon. Feks til alle land som ikke har Rabies. 

Valget om man ikke tar vaksiner i fremtiden, blir jo å ikke reise. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men man må jo få vite hva en ikke får lov til før en bestemmer seg for vaksine eller ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da blir mennesker  delt i to da. De med vaksine og de uten vaksine. Blir merkelig bare.

• Liker 1
Skrevet
On 4/14/2021 at 5:26 PM, AnonymBruker said:

Er det sånn at de som ikke vil vaksineres mot korona ikke kan ta tog, buss, reise til Sverige, spise på resturant, gå på kjøpesenter, gå til frisør osv. i fremtiden? 

Koronapass?

Dette er jo et viktig punkt om valget om jeg skal ta vaksinen eller ikke. Burde jo få vite hva en går glipp av om en ikke ønsker å vaksinere seg. Før en tar det endelige valget.

Det er I såfall I  mot mennskerettighetene folk har rett til og leve selvom de tar vaksine/ikke tar vaksine.

• Liker 2
  • Opprett ny...