Gå til innhold

Klarte å brenne kasserolle, nå lukter hele huset røyk. Hvordan bli kvitt lukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarte å la melk koke i en kasserolle til kasserollen begynte å bli helt svart og det oste røyk av den. Hele huset luktet sånn ekkel geit/sau, og røyk. Men nå lukter hele huset bare røyk. Og det er forferdelig. Har prøvd å la vinduer stå åpent i mange timer og flere dager, men det hjelper ikke!

har dere noen forslag til hva annet jeg kan gjøre for å bli kvitt den ekle brente/røyk lukten? 

Anonymkode: e462d...cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at man kan fjerne sigarettrøyklukt ved å sette ut skåler med eddik i rommet. Om det funker, vet jeg ikke, men om du har eddik kan du jo prøve dette kjerringrådet?

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Det sies at man kan fjerne sigarettrøyklukt ved å sette ut skåler med eddik i rommet. Om det funker, vet jeg ikke, men om du har eddik kan du jo prøve dette kjerringrådet?

Har ikke eddikk, og vil ikke kjøpe det med mindre det faktisk har en effekt

Skrevet

Kok opp en gryte med en god del vann og hell oppi masse kanel. La det stå og putre en god stund slik at duften får bre seg, det fjerner effektivt røykelukt. 

Skrevet

Eddik fungerer utmerket, og kan brukes til andre nyttige formål hvis du ikke kommer i mål med lukten.

Skrevet

Jeg synes ikke eddik er så effektivt til å fjerne røykelukt. Det funker veldig bra i klesvasken, da. Prøv heller med kanel som jeg nevner over 👍

AnonymBruker
Skrevet
Oslodamen skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke eddik er så effektivt til å fjerne røykelukt. Det funker veldig bra i klesvasken, da. Prøv heller med kanel som jeg nevner over 👍

Har satt en kasserolle med vann og MYE kanel til koking nå. Hvor lenge skal den være varm? Og hvordan fjerner kanel lukt? Har ikke lukta satt seg fast i møbler, vegg, skap osv?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp husholdningseddik og fyll i skåler du setter i alle rom. Det vil ta ei uke og lukta forsvinner. 

Måtte til her når det begynte å brenne i en gardin når vi ladet mobilen. Hjalp det 😊

Anonymkode: cdea6...a94

Skrevet

Du må jo ha dører åpne slik at duften får bre seg. Jeg har kokt kanel i en halvtime kanskje, da småkoker det kontinuerlig, så man trenger endel vann slik at det ikke blir brent. Kanelduften fjerner røykelukten rett og slett.

Altså, hvis det lukter brann hos deg, kan det jo hende at kanel ikke er bra nok, men jeg har hatt gjester som har dampet på sigaretter inne hos meg slik at det har stinket. En halvtimes kanelkoking og lukten har blitt borte.

AnonymBruker
Skrevet
Oslodamen skrev (1 minutt siden):

Du må jo ha dører åpne slik at duften får bre seg. Jeg har kokt kanel i en halvtime kanskje, da småkoker det kontinuerlig, så man trenger endel vann slik at det ikke blir brent. Kanelduften fjerner røykelukten rett og slett.

Altså, hvis det lukter brann hos deg, kan det jo hende at kanel ikke er bra nok, men jeg har hatt gjester som har dampet på sigaretter inne hos meg slik at det har stinket. En halvtimes kanelkoking og lukten har blitt borte.

Det lukter ikke brann, det lukter brent. Du vet når du brenner maten? Sånn lukter det. Brente jo kasserollen. Kom ikke flammer, men mye røyk av kasserollen

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det lukter ikke brann, det lukter brent. Du vet når du brenner maten? Sånn lukter det. Brente jo kasserollen. Kom ikke flammer, men mye røyk av kasserollen

Kanel burde funke, bare la det putre lenge sånn at du kan lukte kanelen godt. Jeg hiver oppi en god del spiseskjeer med kanel. 

AnonymBruker
Skrevet

Er vinduene plombert? Edikk er også et bra triks.

Anonymkode: 8b69f...eb8

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det? Blir det noen effekt? 

AnonymBruker
Skrevet
Oslodamen skrev (2 minutter siden):

Hvordan går det? Blir det noen effekt? 

Kjenner fortsatt brent lukta... har kokt i snart 1 time nå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørrkokte noen smokker en gang, da luktet det brent plast i hele huset. Vi hadde alle vinduer åpne i to dager, å så kjørte vi full nedvask inne. Lukten forsvant ganske fort da

Anonymkode: f00ac...cbb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner fortsatt brent lukta... har kokt i snart 1 time nå

Uff, den gryten må ha svidd seg ordentlig. Kanskje du må lufte mer og ta flere kanelkokinger + sette ut eddik når du får kjøpt 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...