Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan opplevde du det?

Var det vondt?

Ekkel opplevelse?

Noe jeg bør være forberedt på som dere skulle ønske dere hadde visst?

Tips taes gjerne i mot. Er nervøs. Og kan man virkelig ikke ha noe sminke på?? 

Anonymkode: 35f1a...a68

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke ha sminke på. Nei, det er verken vondt eller ekkelt. Vondt etterpå. 

Anonymkode: c5e8e...cc5

AnonymBruker
Skrevet

Alt var helt fint det. Var i utgangspunktet satt opp på tidlig morgen, men pga flere akutte KS måtte jeg vente veldig lenge. Måtte derfor faste lenge, det var vel det værste 🤣 Ellers var det ikke vondt, kjente bare et slags trykk når de trykket/dro ut baby. Eneste «komplikasjon» var vel egentlig å få i gang ammingen, men det gikk til slutt. Samt å gjøre nr.2 for første var meget vondt 😅

Anonymkode: 090f4...809

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selvfølgelig kan du ikke ha sminke på. Nei, det er verken vondt eller ekkelt. Vondt etterpå. 

Forstår virkelig ikke hva litt mascara forårsaker av problemer! Jeg ser ut som et lik uten sminke 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alt var helt fint det. Var i utgangspunktet satt opp på tidlig morgen, men pga flere akutte KS måtte jeg vente veldig lenge. Måtte derfor faste lenge, det var vel det værste 🤣 Ellers var det ikke vondt, kjente bare et slags trykk når de trykket/dro ut baby. Eneste «komplikasjon» var vel egentlig å få i gang ammingen, men det gikk til slutt. Samt å gjøre nr.2 for første var meget vondt 😅

Anonymkode: 090f4...809

Ja det med amming er jeg spent på. Virker utfordrende nok for de som føder vaginalt liksom, så det der blir sikkert mye styr og mas. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår virkelig ikke hva litt mascara forårsaker av problemer! Jeg ser ut som et lik uten sminke 

Du skal igjennom en omfattende operasjon. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skal igjennom en omfattende operasjon. 

Ja det er sant det. Huff. Når du sier det sånn blir jeg nervøs. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble barbert, fikk klystér, måtte vente lenge pga akutte operasjoner. Merkelig følelse når de tok ut babyen. Ellers en fin opplevelse. MYE bedre enn akutt keisersnitt!

Anonymkode: 8ab3f...741

AnonymBruker
Skrevet

Er også sykt nervøs for PKS.

hørte på podcast idag at noen kaster opp under keisersnitt 😰 noen her som gjorde det?

Anonymkode: 70911...cce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

hørte på podcast idag at noen kaster opp under keisersnitt 😰 noen her som gjorde det?

Nei. Du har uansett fastet, så ingenting som kommer opp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg gjorde det. men ikke under. Akkurat når de var ferdige med å sy.

Anonymkode: e1779...921

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Huff jeg også. Når skal du? Jeg skal i morgen. Skjelver nesten, drittnervøs

AnonymBruker
Skrevet

Alt i alt en fin opplevelse. Gruet meg veldig (selvom jeg hadde hatt mange år på å forberede meg, da jeg visste jeg antagelig fikk planlagt keisersnitt grunnet tidligere fødsler) syns det var litt ekkelt da de skulle sette spinalbedøvelsen, for da var det liksom flere som holdt på bak der, to stk skulle sette venefloner og ei skulle sjekke hjerterytmen til baby, i tillegg til ei som sto og spurte masse spørsmål 😅 Det ble litt mye på en gang 😅 Var rart når selve operasjonen foregikk, for du kjenner jo ingen smerte, men du kjenner jo at de holder på, men det gikk fint. Hadde smerter da spinalen gikk over, og satt først litt i rullestol de første timene etterpå, men så var jeg oppe og gikk samme kveld og hadde så og si ikke smerter dagen etter. 

Anonymkode: 9d416...337

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette går nok helt bra. Helsepersonellet som jobber der er ofte flinke til å roe deg ned. Snittet går fort. Jeg fikk et lite blodtrykksfall under operasjonen, det får mange, men de fikser det på null komma niks med medikamenter hvis det skjer

Anonymkode: 997ce...ef8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hastesnitt, og det var en fin opplevelse! Vil nå tro at et planlagt snitt er enda bedre, uten rier i 24 timer i forkant. 😅 alle på operasjonsstua var så hyggelige, og jeg følte meg kjempegodt ivaretatt hele veien. ❤️

Anonymkode: b3a82...492

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan opplevde du det?

Var det vondt?

Ekkel opplevelse?

Noe jeg bør være forberedt på som dere skulle ønske dere hadde visst?

Tips taes gjerne i mot. Er nervøs. Og kan man virkelig ikke ha noe sminke på?? 

Jeg hadde sminke på.....

Anonymkode: 062c6...183

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Masse lykke til i morgen. 😊😊

Det kommer til å gå helt fint. Jeg har hatt to planlagte ks og når jeg fikk beskjed om det første gang så ble jeg helt dårlig. Var skikkelig nervøs. Men... det gikk helt fint. Jeg hadde heller ingen smerter, sånn utover det en må "regne" med. 

Det er en fantastisk opplevelse.🥰

Anonymkode: bcc58...1cc

AnonymBruker
Skrevet

Tja.. Litt mascara skader ingen, men jeg er mer spent på hvordan den ser ut etter et par dager fordi du er så sliten at du ikke orker å fjerne den. 

Gjør deg selv en tjeneste, null sminke, sett opp håret og slapp av. Hadde det vært noen dager til ville jeg anbefalt deg å fikse vipper og bryn på en salong 🙈

Nei, det er ikke vondt bare litt rart. Det er verre i ettertid, et tips er å holde fast i magen når du ler eller nyser. Når du får hjelp til å reise deg er det myyye bedre å bli dyttet opp enn dradd.  Jeg hadde selv en kjempe fin opplevelse, og hvis du bare slapper av og  får deg en god natt søvn så kommer dette til å gå over alle forventninger. Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 2fb3b...71c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Du har uansett fastet, så ingenting som kommer opp. 

Snakket med lege å jo de sa flere kaster opp mens de ligger der, ville derfor høre om noen har gjort det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke før i juni, så prøver å forberede meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...