Gå til innhold

55 kvm , et soverom to barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene på 70 kvm med to store tenåringer. Vi har 3 soverom og leiligheten er over to etg.  Det kjennes trangt ut da stue/kjøkken er liten og kompakt. Jeg skulle gjerne hatt 100+kvm. Det blir for trangt og vi går oppå hverandre, vanskelig med besøk, men pluss at vi alle har hvert vårt soverom.

Anonymkode: 63693...a0d

AnonymBruker
Skrevet

Som en midlertidig løsning, er det greit. Med å bo så trangt når ungene begynner på skolen, kan nok alle parter finne problematisk med mindre de er mest ute. 

Anonymkode: 8f6ef...abd

AnonymBruker
Skrevet

Dagens perspektiv, men jeg bor i leilighet der to voksne og tre barn vokste opp på midten av femtitallet. Like stor. Det gikk da. 

Anonymkode: 6bb63...b45

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mer enn nok, vi har også 1 soverom og her deler jeg og mannen rommet med 3 barn :)

Barn er 3, 7 og 14

Anonymkode: de6bb...294

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bo smart - liten plass :) det handler mye om hva man gjør det til. Et lite problem jeg kanskje ser for meg at det blir en del klær og leker? Visst man dytter og skuffer dette inn i alle mulige skap og kroker blir det jo veldig rotete og kaos? Lagringsplass generelt hadde nok blitt litt tøft for min del, men det kan jo hende at de løser det helt fint! :) 

Anonymkode: f0863...70f

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er det galskap? En baby og 2 åring? Og to foreldrer på sovesofa?

Anonymkode: d60be...e92

Det hadde jeg ikke vurdert en gang, med mindre jeg var helt og fullstendig tvunget og NØDT til å bo slik. F.eks av tungtveiende årsaker som økonomi, ingenting annet fantes.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mer enn nok, vi har også 1 soverom og her deler jeg og mannen rommet med 3 barn :)

Barn er 3, 7 og 14

Dere kan ikke ha mye sexliv, med tre så store barn på samme soverom som dere? Unnskyld så direkte spørsmål, men det er bare umulig å ha noe privatliv som par med fem personer på samme soverom.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Barn er 3, 7 og 14

Håper virkelig dette er tull. 

Anonymkode: 8dfef...267

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Deg om det.. Det kommer an på hvilket perspektiv man ser det fra. Jeg har bodd mange steder i verden. Men merker alltid jeg blir mer og mer bortkjemt jo lenger periode jeg er i Norge. Som sagt så er det overdrivelse og overforbruk i verdensklasse vi driver med. Noen trives med det. Andre blir mere lykkeligere av å leve enklere. 

Anonymkode: 0d9ee...0e5

Vel, nå bor vi i Norge og forholder oss til det. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde sånn til barna var 5 og 6 år. Det gikk helt fint. Liker å holde det enkelt og veldig gla i å organisere. Ikke noe problem. 

Anonymkode: 18789...a05

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Barn er 3, 7 og 14

Hvorfor kan ikke barna i hvert fall  få et soverom som de deler? Tør ikke spørre hvordan sexlivet deres er..

Anonymkode: 7cb84...042

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kan ikke barna i hvert fall  få et soverom som de deler? Tør ikke spørre hvordan sexlivet deres er..

For ikke å snakke om 14 åringen, stakkars. Som sikkert har begynt å utforske egen kropp. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, mishandling. 

Må du skjerpe deg

Anonymkode: fc0e6...242

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lite? Ville ikke bodd alene på 55 kvm engang. 

Sier vel mest om deg

Anonymkode: fc0e6...242

• Liker 4
Gjest laPistola
Skrevet

Ehm. JA det er galskap. Ønsker dere å leve slik?!?

Anonymkode: ef4c1...9ba

Jeg ønsker egentlig og leve i et stort hus med hage. Det har jeg ikke råd til. Derfor lever jeg i en liten leilighet . Gjør det meg gal? 
Tviler på at denne familien drømmer om og bo trangt på lang sikt. Ts svarer ikke på deres situasjon , men tipper dette er midlertidig imens barna er små for og spare. Ser ingen galskap i det. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor med en 12 åring på 46 kvm, men det er bare oss to. Ett soverom, som er delt opp med romdeler. Bodd slik i 4 år. Føles trangt innimellom, men for å komme inn i boligmarkedet så måtte det bli sånn. Jeg hadde ikke orket enda flere personer på såpass få kvm, men 55 er i hvert fall litt større. 

Anonymkode: d17ac...a12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

For ikke å snakke om 14 åringen, stakkars. Som sikkert har begynt å utforske egen kropp. 

Ja, kan ikke være særlig ålreit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde på 45 kvm med datteren min hele hennes oppvekst, først delte vi soverom, når hun ble eldre fikk hun rommet og jeg sov på sovesofa. Gikk helt fint, null stress, men kan bli trangt med 2 voksne og 2 barn på 55 kvm over lengre tid iallefall.

Anonymkode: d624f...7d7

Skrevet

Det meste går hvis man vil og/eller må. Jeg bor alene på 55 kvadrat med ett soverom, de som bodde her før meg var en familie på fire. Selv ser jeg ikke for meg at det er plass til å bo mer enn en her, fordi det er det jeg er vant til og den plassen jeg har vendt meg til å kunne ta, men mye handler om  vane og innstilling. Har man gode uteområder i nærheten og er flink til å bruke dem hjelper det også mye - man er jo ikke hjemme 24/7.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lite? Ville ikke bodd alene på 55 kvm engang. 

Snobberi. 

Jeg bodde med 1 lite barn på 45. Veldig god planløsning, hadde 2 ålreite soverom 

Anonymkode: 5785b...cf7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...