Gå til innhold

Kalorier i 2 ss kremfløte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje du har et målebeger for milliliter i huset? Slike målebeger pleier å følge med i pakningen når man kjøper flytende medisiner (som bl.a. hostesaft) på apoteket.

Anonymkode: 93a72...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

milliliter

Dette ordet ble vanskelig å lese. 

milliliter er kanskje bedre? Jeg trenger briller... :briller:

Anonymkode: 93a72...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk at alle kan logge inn matvarer på lifesum, og at de innimellom derfor ikke stemmer overens med den faktiske varen. Greit å alltid dobbeltsjekke. SS er heller ikke en nøyaktig målemetode, bruk heller vekt/gram. 

Anonymkode: c17fa...d14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk at alle kan logge inn matvarer på lifesum, og at de innimellom derfor ikke stemmer overens med den faktiske varen. Greit å alltid dobbeltsjekke. SS er heller ikke en nøyaktig målemetode, bruk heller vekt/gram. 

Anonymkode: c17fa...d14

Et veldig godt poeng. 

Jeg tar alltid en avsjekk mot pakka når det er nye matvarer, og det er ofte store avvik. 

Anonymkode: 846c8...caf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke veie opp hvor mye 2 ss med fløte er? Man vet at det er 353kcal i 100g kremfløte. Om du vet vekten til 2ss kremfløte er det enkelt å finne ut hvor mange kcal det er 😄 

Anonymkode: 54f87...444

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (1 time siden):

Hva prater du om??

TS: jeg fant forresten denne og den sier at 1 ss kremfløte veier 11 g. Så da blir det ca hva jeg sa eller rundt 40 da. Eller, tenkte litt feil. Rundt 40 pr. ss.

https://www.matoppskrift.no/sider/omformer.asp?ID=ss

Jeg prater om at du oppgir feil kalorimengde

Anonymkode: 3a698...f5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg prater om at du oppgir feil kalorimengde

Anonymkode: 3a698...f5e

Ja, jeg skjønte det. Men da er det vanlig å skrive fasiten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Antall kalorier i kremfløte var en av mine største overraskelser etter at jeg begynte med kaloritelling for et par uker siden. Før spiste jeg akkurat det jeg ville og ganske mye av det, er absolutt ikke overvektig, skal bare se om jeg får kvittet meg med de to kiloene jeg har ekstra på magen/sideflesket.

Nesten 1100 kalorier i EN boks. Jeg elsker jo fløte og bruker(brukte) det i mye av det jeg lager. For ikke å snakke om jordbær med fløte og sukker, setter jo lett til livs en kartong da😬 Finnes det noen lettere, men «like» gode alternativ? Noen som vet kaloriinnholdet i den Gryr eller hva den nå heter? Med kokos og raps. Husker jeg smakte den en gang og den var ikke så verst.

Anonymkode: 2c379...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

det påstår Lifesum..

Finner feil daglig på lifesum, så man bør alltid være skeptisk. Regn fort over selv! Vet ikke hvem som legger inn info der? 

Anonymkode: cf966...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...