Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på jobbintervju fredagen før påskeuka og følte det gikk bra. Fikk beskjed om at jeg ville få svar uansett om de valgte meg eller ikke. Jeg har ikke hørt noe siden, og lurer derfor på om jeg bør ringe? Vil jo ikke mase, og spesielt ikke siden jeg har fått beskjed om at jeg kommer til å få svar uansett.

Anonymkode: 5c522...583

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også på intervju uken før påske og jeg regner med at jeg ikke har fått jobben siden jeg ikke har hørt noe. Jeg hadde latt det være. Jeg har også fått beskjed at jeg skulle få beskjed men jeg hørte ingenting. Jeg sendte melding og fikk svar med en gang at jeg ikke hadde fått jobben. 

Jeg tenker at hvis jeg hadde fått jobben så hadde jeg garantert hørt noe forrige uke. 

Anonymkode: dcb62...d7c

Skrevet

Jeg hadde ringt og spurt, bedre å vite enn å gå og vente! Går selv og venter for tiden, det er pyton!!! Men gått mindre enn en uke her så kan ikke ringe enda..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var på jobbintervju fredagen før påskeuka og følte det gikk bra. Fikk beskjed om at jeg ville få svar uansett om de valgte meg eller ikke. Jeg har ikke hørt noe siden, og lurer derfor på om jeg bør ringe? Vil jo ikke mase, og spesielt ikke siden jeg har fått beskjed om at jeg kommer til å få svar uansett.

Nei, for pokker! Ikke ring. Det er MAS! En ansettelsesprosess tar tid, og ikke gneg på dem fordi du selv er utålmodig eller nysgjerrig. Du har fått beskjed om at du får svar, ergo, her må du ta det med ro inntil videre! 

Anonymkode: d48e1...bea

• Liker 2
Gjest NoDiablo
Skrevet

JA! Ring. Pek deg ut som interessert!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, for pokker! Ikke ring. Det er MAS! En ansettelsesprosess tar tid, og ikke gneg på dem fordi du selv er utålmodig eller nysgjerrig. Du har fått beskjed om at du får svar, ergo, her må du ta det med ro inntil videre! 

Helt enig!!!

Anonymkode: 47382...94e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sprikende svar her, altså 😅 tar det SÅ lang tid å ansette noen altså?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig!!!

Anonymkode: 47382...94e

Ja fader altså, jeg har jobbet med ansettelser og det er fanden ikke annet som er mer frustrerende enn nysgjerrige og utålmodige jobbsøkere som ikke klarer å vente noen dager mens vi får gjort jobben. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det kan ta tid. Flere som skal intervjues + avklaring internt som må tas når man har tid.. 

Anonymkode: f1d95...383

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En ansettelse kan ta alt fra 1 time til 9 måneder å få igjennom, alt om det er privat eller offentlig, og hvor mye det haster. Offentlige tar ofte mange måneder fordi det må igjennom ansettelsesråd eksternt, og drøftes gjennom fagforeninger. 

Nå har det også vært helligdager nettopp.... Og det teller ikke som ventedager her.

Dessuten så er folk som jobber med ansettelser ledere med ansvar og faste arbeidsoppgaver i sin stilling. Ansettelsesrundene kommer i tillegg til alt annet dem må gjøre. En ansettelsesrunde krever mye tid. Dem kan ikke forlate sin opprinnelige stilling i dager og uker for å få gjort unna ansettelsene, dem må gjøre dette i tillegg. Så ja, det tar vanligvis tid. 

I tillegg skal referanser kontaktes, du skal vurderes på sosiale medier og det skal skrives større innstillinger. Det tar tid. 

En dag med venting for deg er ingenting i en ansettelsesprosess. Ikke en uke heller. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er lurt eller ikke avhenger av stillingen og bedriften.

Har du søkt på internship i Equinor er du en av flere 1000 søkere, så da blir det fort oppfattet som mas.

Har du søkt jobb i en lokal forretning med få søkere, bør det være lavere terskel for å ringe og høre litt.

Anonymkode: 0a486...fb9

AnonymBruker
Skrevet

Om det er lurt eller ikke avhenger av stillingen og bedriften.

Har du søkt på internship i Equinor er du en av flere 1000 søkere, så da blir det fort oppfattet som mas.

Har du søkt jobb i en lokal forretning med få søkere, bør det være lavere terskel for å ringe og høre litt.

Lavere terskel, ja kanskje. Men fallgruven for å ringe er fortsatt større enn å la være å ringe. Ingen har tapt en jobb på å ikke ringe. Mange har tapt en jobb på å ringe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen har tapt en jobb på å ikke ringe. Mange har tapt en jobb på å ringe. 

Mye mulig, jeg har aldri sett behovet for å ringe :)

AnonymBruker
Skrevet

Mye mulig, jeg har aldri sett behovet for å ringe :)

Nei, hvorfor er det et behov for å ringe? Det er ingen god grunn til å ringe. Den eneste grunnen er pga egen tilfredsstillelse rundt utålmodighet og nysgjerrighet. Og det er negative egenskaper her. TS har dessuten fått klar beskjed om at vedkommende får tilbakemelding. Det er ingen, INGEN, god grunn til å ringe. Folk som maser på og rundt intervjuprosessene er de verste jobbsøkerne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du vil vite hvor landet ligger, så sender du heller en kortfattet e-post enn å ringe. Det gjorde jeg, og jeg fikk jobben. Neppe pga det, altså, men det kostet meg ikke jobben heller. Om de vil ha deg, så er det ikke en e-post alene som endrer på det.

Anonymkode: a7913...02d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En ansettelse kan ta alt fra 1 time til 9 måneder å få igjennom, alt om det er privat eller offentlig, og hvor mye det haster. Offentlige tar ofte mange måneder fordi det må igjennom ansettelsesråd eksternt, og drøftes gjennom fagforeninger. 

Nå har det også vært helligdager nettopp.... Og det teller ikke som ventedager her.

Dessuten så er folk som jobber med ansettelser ledere med ansvar og faste arbeidsoppgaver i sin stilling. Ansettelsesrundene kommer i tillegg til alt annet dem må gjøre. En ansettelsesrunde krever mye tid. Dem kan ikke forlate sin opprinnelige stilling i dager og uker for å få gjort unna ansettelsene, dem må gjøre dette i tillegg. Så ja, det tar vanligvis tid. 

I tillegg skal referanser kontaktes, du skal vurderes på sosiale medier og det skal skrives større innstillinger. Det tar tid. 

En dag med venting for deg er ingenting i en ansettelsesprosess. Ikke en uke heller. 

Amen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NoDiablo skrev (16 minutter siden):

JA! Ring. Pek deg ut som interessert!

Enig!! 

Anonymkode: ec286...93c

AnonymBruker
Skrevet

Om du vil vite hvor landet ligger, så sender du heller en kortfattet e-post enn å ringe. Det gjorde jeg, og jeg fikk jobben. Neppe pga det, altså, men det kostet meg ikke jobben heller. Om de vil ha deg, så er det ikke en e-post alene som endrer på det.

Anonymkode: a7913...02d

Du sender ikke en e-post 10 (!) arbeidsdager etter du har vært på intervju for å etterlyse tilbakemelding. Det er altfor tidlig. 

Dessuten har TS fått beskjed om at vedkommende får tilbakemelding når prosessen er over. Hvorfor skal du pushe deg på her? Selv med en e-post? 

Har dem ikke tatt kontakt med deg, TS, innen 3. mai, så kan du vurdere å sende dem en e-post. Selv om det heller ikke da gir deg noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ringe å ringe hver dag, taktikken min er å mase så mye at de ikke kan si nei.

Anonymkode: e6968...003

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ringe å ringe hver dag, taktikken min er å mase så mye at de ikke kan si nei.

Anonymkode: e6968...003

🤣🤣👏👏👏

Anonymkode: ec286...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...