AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Jeg leier en ganske ny bolig. Har lagt merke til at ting som F eks matbokser og matoppbevaringsbokser blir misfarget fra blank plastikk til oransje/rosa... Det er ingen matrester som farger av, da jeg skyller alt godt under vann før jeg setter det inn i oppvaskmaskina. Er det da selve drikkevannet, (det er jo heslig!) eller er det noe i oppvaskmaskina som gjør at vannet blir misfarget? Jeg leier, og oppvaskmaskina er ikke mi. Anonymkode: 79af2...e41
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Kanskje det er rust fra rørene? Jeg ville snakket med huseieren om dette. Anonymkode: d408d...962
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Du kam sjekke om det er fra det varme eller kalde vannet, ved å fylle en beholder med varmt vann og en beholder med kaldt vann fra kjøkkenkrana og se om du ser misfarging på vannet. Anonymkode: d408d...962 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Det er ikke noe slikt som har skjedd? https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142988088-flaskene-er-blitt-litt-oransje-burde-jeg-kaste-de/ https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913878-noen-som-vasker-flaskene-i-oppvaskmaskinen/ "Tilogmed tutekopptuttene blir stygge, de blir oransje etter å ha vært i oppvaskmaksin, skikkelig stygge." Anonymkode: d408d...962
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Jeg kjører oppvaskmaskina på høyere temperatur og vasker matboksene om igjen med et annet oppvaskmiddel for å se om det blir bedre denne gangen. Skal tørke av med tørkepapir etterpå for å se om vannet fortsatt er oransje. I vaskemaskina ligger det ofte igjen vann som er grått... Helt ny vaskemaskin. Det har hendt at vi har måtte drukket kjøpt vann fra butikken, fordi vannet har vært helt brunt av og til, men det er et par måneder siden sist nå. Anonymkode: 79af2...e41
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har hendt at vi har måtte drukket kjøpt vann fra butikken, fordi vannet har vært helt brunt av og til, men det er et par måneder siden sist nå. Har du snakket med det lokale vannverket om dette? Anonymkode: d408d...962
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Er det offentlig eller privat brønn? Anonymkode: 2f0e6...361
Minya Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Tipper boligen har gamle rør. Det samme skjer hos oss hvis vi ikke lar vannet renne gjennom rørene litt før vi tapper vann og våre rør er fra mellom 1930 og 1950. Vurderer å bytte dem ut snart. Dassen vår blir også brunrød under vann hvis vi ikke skrubber fra vannlinja og ned til vannlåsen ofte nok med dokost. Gamle rør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå