Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er I en dårlig periode på jobb, det har våre hardt arbeidspress og noen dårlig vurdering og tabber. Det har medført kostnader for arbeidsgiver og kunde, begge er store millioner bedrifter. 

Ingen ekstrem eller uvanlig men plutselig mange på kort tid. 

Jeg merker jeg tar dette veldig tungt, selv om jeg gjør mitt beste. Enkelte ting er utenfor min kontroll, andre ikke men som sjef føler ansvar for alt. Slitter mye med etterpåklokskapens. 

Noen forslag på hvordan jeg kan takle situasjonen? Hvordan tenke positivt? Merker jeg blir hardt påvirket psykisk. 

Og hvordan vurder en seg selv? Hva om jeg ikke er komtent? Har hatt jobben i et år men er veldig ung for stillingen. 

Jobben betyr desverre litt vell mye for meg da jeg er litt ensom på fritiden. 

Anonymkode: b37c9...351

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på det som lærdom. Og se på det som en av arbeidsoppgavene du må løse. 

Jeg forstår det slik at du er leder? Hvordan ville du da tatt vare på en du har personalansvar for om den var i din situasjon? 

Jeg tror også det er viktig å skille mellom det som faktisk har vært ditt ansvar og det som har vært utenfor din kontroll. Som leder må man regne med at det skjer noe du ikke har kontroll over. Du får mye i fanget nå, men dette kommer du til å vokse på. 

Har du en god leder over deg du ka snakke med? En mentor? Eller en du kjenner som er leder et annet sted. Jeg tenker det kan være greit å få ryddet litt i hvilke forventninger du har til deg selv og hva bedriften forventer av deg.

Du er ung, fersk som leder, og har (kanskje?) havnet i en uvanlig situasjon for bedriften. Jobber du i en god bedrift vil de støtte deg. De vil også gjøre vurderinger av om du er kompetent nok, og jeg vil tro du hadde fått høre det nå om de tvilte på deg. 

Det høres ut som du har gjort alt du kan, og lagt sjela di i dette. Noen ganger går man på en smell, men ikke gi deg av den grunn. Finn deg heller gode personer som du kan støtte deg til og ha i ryggen. Som ung leder er det ikke dumt å finne en eldre, dreven leder du ser opp til og spørre om han/hun kan tenke seg å være mentor for deg. Mange som har vært leder lenge lærer mye av å være mentor for unge ledere, så ikke vær redd for å spørre. Men vær klar på hva du ønsker å få ut av en slik ordning. 

Anonymkode: d4d1b...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...