AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Jeg holder på med bacheloroppgava. I den forbindelse har jeg noen spørsmål. Jeg er i gang med selve analysen nå, er i mål med metode, teori og problemstilling. Det jeg lurer på er hva man egentlig skal gjøre. Jeg har litteraturanalyse. Vil det si at jeg skal gjengi kilder og bake dette inn i casen min? Har snakket med veileder, men jeg blir ikke helt klok. Tror kanskje at jeg overtenker/gjør det vanskeligere enn det trenger å være. For å være spesifikk, jeg skal analysere en historisk hendelse. Det er masse om redegjørelsen (årsakene til hendelsen), men spørsmålet er hvordan jeg går fram fra her? Anonymkode: 22ac5...e19
mjauritz Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Litt vanskelig å svare på fordi det varierer litt. Jeg skrev ikke om ditt felt, men.. Jeg skrev en teoridel, som ble "hentet inn" i problemstillingen i drøftingen. Jeg presenterte de teorier og perspektiver som skulle brukes til problemstillingen, også skrev jeg problemstillingen og underspørsmål i lys av de teorier og perspektiver som tidligere ble presentert. Må eksemplifisere det fra eget felt, for jeg vet ikke noe om ditt. La oss si du skriver om uttagering i fosterhjem. Teoridelen er da (la oss si) utviklingspsykologi, tilknytningsteorier og traumebevisst omsorg . Drøftelsesdelen blir da uttagering i fosterhjem i lys av utviklingspsykologi, i lys av tilknytningsteorier og i lys av traumebevisst omsorg. Også gjerne en del hvor du ser det i lys av alt sammen. Bruken av teori skal gi deg et "rammeverk" å sette problemstillingen din inn i, og ved å bruke flere får du flere rammeverk som gir rom for nye perspektiver på problemstilling.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Teoridelen er rammeverk for analysen. Du skal ikke begynne å dra inn nye momenter i analysen. Anonymkode: c4ef5...a48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå